نکات مهم و ضروری که باید درباره ی خرید بلیط قطار بدانید

سوالات متداول در زمینه خرید بلیط قطار که به دانستن آنها حتماً نیاز دارید.

 

سوال1: پس از ثبت نام برای من ایميل فعال سازی فرستاده نشده است، برای فعال سازی شناسه کاربری چه کاری باید انجام بدهم ؟

پاسخ: دو حالت ممكن است اتفاق افتاده باشد يا ايميل وارد شده اشتباه است كه جهت اصلاح ايميل مي بايست با واحد ارتباط با مشتري 1539 تماس گرفته شود ويا در حالت دوم كه ايميل صحيح وارد شده است، ممكن است ايميل فعال‌سازي به قسمت spam همان ایمیلی که با آن در سامانه ثبت نام کرده اید ارسال شده باشد. در صورت عدم رویت ایميل فعال سازی و اطمينان از درست بودن ايميل بكار رفته، امکان ارسال مجدد ایمیل فعال سازی در صفحه اول سایت ايجاد شده است.

 

سوال2: ايميل بكار رفته در سايت بعنوان نام كاربري بلاك شده جهت تغيير كلمه عبور و وارد شدن به سايت امكان تغيير كلمه عبور از طريق ايميل را ندارم؟

پاسخ: امكان دريافت كلمه عبور در قسمت كلمه عبور خود را فراموش كرده ام از طريق كد ملي و شماره همراه وجود دارد.

 

سوال3: پس از تكميل فرم ثبت نام، پيغام شما قبلا ثبت نام كرده ايد و يا نام كاربري، كد ملي و يا شماره همراه تكراري ميباشد، نمايش داده ميشود؟

پاسخ: جهت دريافت نام كاربري و كلمه عبور از لينك نام كاربري و كلمه عبور خود را فراموش كرده ام، با مشخصه ‌هاي كد ملي و شماره همراه ثبت شده در سيستم استفاده نمایید.

 

سوال4: پس از جستجوی قطار، در حالتي كه سر جمع تعداد نفرات انتخابي بيشتر از4 و كمتر از6 ميباشد قطارهاي با ظرفيت كوپه4 به رنگ خاكستري تيره نمايش داده ميشود و مجوز انتخاب قطار خاموش ميباشد؟

پاسخ: جهت فعال شدن انتخاب قطارهاي با ظرفيت كوپه4تايي ميبايست سر جمع تعداد نفرات وارد شده كمتر ويا مساوي4 در نظر گرفته شود.

 

سوال5: پس از جستجو ی قطار با پیغام "  بلیط قطار در این تاریخ یافت نشد " مواجه می‌شوم ؟

پاسخ : ممکن است در مسیر انتخابی شما در آن تاریخ حرکت قطاری وجود نداشته باشد یا هنوز برای آن بازه زمانی مورد نظر پیش فروش بلیط قطار انجام نشده باشد.

 

سوال6: در كادر انتخاب تاريخ، تاريخ جلوتر از بازه انتخابي نمايش داده ميشود؟

پاسخ: تاريخ سیستم شما تنظيم نيست ميبايست در قسمت تنظيم تاريخ ويندوز سيستم شخصي، تاريخ را به‌روزرساني نماييد.

 

سوال7: آیا امکان خرید بلیط قطار با هر نوع کارت بانکی در سامانه وجود دارد ؟

پاسخ: خريد بليط قطار از طريق تمامی کارتهاي عضو شتاب که قابليت پرداخت اينترنتي دارند با هر كدام از درگاه‌هاي بانكي در نظر گرفته شده امکان پذير مي باشد.

 

سوال8: چرا در قسمت خرید های گذشته، برای یک خرید لینک چاپ بلیط های اینترنتی مشاهده نمی گردد؟

پاسخ: ممکن است تاریخ حرکت بلیط قطار گذشته باشد یا بلیط استرداد شده باشد .

 

سوال9: خريدهاي چند ماه پيش من در ليست خريدهاي گذشته نيست؟

پاسخ: اطلاعات خريدهاي گذشته كه تاريخ حركت آن‌ها گذشته باشد بعد از مدتي آرشيو مي‌شود.

 

سوال10: امکان تغییر نام و نام خانوادگی بلیط قطار خریداری شده وجود دارد؟

پاسخ: از طريق سايت اينترنت خير ليكن از طريق مراجعه به ايستگاه اين كار با پرداخت مجدد مبلغ كامل بليط قطار امكان پذير ميباشد.

 

سوال11: لحظاتي پس از وارد كردن اطلاعات كارت در درگاه بانك هيچ رسيد و يا نمايشي از بلیط هاي خريداری شده ملاحظه نشد؟

پاسخ: جهت انجام شدن و يا نشدن خريد ، گزارش خريدهاي گذشته خود را بررسي كنيد چنانچه خريد انجام شده باشد اطلاعات خريد در گزارش خريدهاي گذشته در همان لحظه مشاهده مي‌شود. در غير اينصورت، خريد ناموفق بوده و به منظور پيگيري به لينك خريدهاي ناموفق جهت راهنمايي مراجعه فرماييد.

 

سوال12: پس از وارد كردن اطلاعات اوليه اعم از مسير، تاريخ حركت، جنسيت و تعداد نفرات و كليك نمودن جستجو، ليست قطارها به صورت خاكستري مي‌باشد و امكان انتخاب قطار مورد نظر نمي‌باشد؟

پاسخ: دو حالت دارد. يا تعداد نفرات در نظر گرفته شده بيشتر از حد ظرفيت كوپه است كه در اينصورت رنگ قطار مورد نظر خاكستري پر رنگ است كه با كم كردن تعداد نفرات اين مشكل برطرف مي‌گردد؛ و يا ظرفيت آن قطار در سهميه مورد نظر پر شده كه رنگ قطار مربوطه با خاكستري كم رنگ نمايش داده مي‌شود.

 

سوال13: قطار جا دارد ولي پيغامي بصورت زرد رنگ تحت عنوان ممکن است به تعداد درخواستی شما در قطار رفت، صندلی آزاد در کنار هم وجود نداشته باشد در بالاي صفحه ظاهر ميشود؟

پاسخ: جاهاي موجود در جنسيت در نظر گرفته شده بصورت پراكنده در قطار ميباشد و در كنار هم نيستند كه در يك مرحله خريد انجام شود در صورت تمايل ميبايست تعداد نفرات كمتر در نظر گرفته شود و طي چند مرحله خريد انجام شود. توجه به اين نكته هم حائز اهميت است كه چون سيستم بصورت آنلاين ميباشد اين ريسك وجود دارد كه پس از يك مرحله خريد، در مرحله بعد جايي وجود نداشته باشد (كاربران ديگر جاها را گرفته باشند.)

 

سوال14: آيا امكان خريد بلیت حمل خودرو وجود دارد؟

پاسخ: جهت دريافت بلیت حمل خودرو از طريق سيستم فروش اينترنتي در قسمت رزرو از محل، آيتم حمل خودرو انتخاب و ادامه مراحل انجام شود.

 

سوال15: منظور از رزرو از محل بين راهي چيست؟

پاسخ: نحوه فروش بعضي از قطارها در برخي از مسيرها مانند تهران-شاهرود، تهران-يزد(پرديس)، تهران-مشهد(پرديس)، تهران-زنجان و تهران-ميانه با عنوان سهميه رزرو از محل بين راهي انجام ميشود.

 

سوال16: در مرحله ثبت اسامي مسافرين پس از وارد كردن كد ملي و تاريخ تولد و فشردن دكمه نمايش ليست مسافرين در قسمت نام و نام خانوادگي اسامي ثبت نمي شود؟

پاسخ: سيستم زماني نام و نام خانوادگي در قسمت مربوطه نمايش ميدهد كه هر دو مشخصه كد ملي و تاريخ تولد صحيح وارد شود.

 

سوال17: بليطی كه از طريق اينترنت خريداري نموده‌ام در قسمت چاپ بلیط هم قطار(موبايل) نمايش و چاپ نمي‌شود؟

پاسخ: لينك چاپ بلیت هم قطار(موبايل) جهت چاپ بلیط هايي ميباشد كه از طريق موبايل خريداري ميشوند براي چاپ بلیطهاي اينترنتي ميبايست پس از ورود به سيستم فروش با نام كاربري و كلمه عبور در قسمت گزارش خريدهاي گذشته نسبت به چاپ بليط اقدام شود.

 

برای خرید بلیط قطار، لطفا از طریق لینک زیر وارد شوید: