چگونه با مشکلات عمومی حاصل از سفرهای طولانی کنار بیاییم؟

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که برای انجام یک سفر کاری یا تفریحی، قصد سفر به مناطق شرق آسیا یا اروپای غربی را داشته باشید. سفری که بین 4_8 سایت ودر برخی سفرها به قاره ی آمریکا، سفرهایی حدودا 20 _ 15 ساعته را تجربه کنید. در ادامه با رسپینا24 همراه باشید تا با روش های از بین رفتن مشکلات سفرهای طولانی آگاه شوید.

مطمئناً سفری خسته کننده کننده خواهد بود. خیلی حوصله کنید، 2 ساعت در جای خود بنشینید یا خود را با خواب یا تماشای فیلم و موسیقی از LCD هواپیما مشغول کنید. اما پس از دو ساعت، تحمل صندلی های هواپیما، خصوصاً صندلی های اکونومی، واقعاً سخت و خواهد بود و حوصله مان سر خواهد رفت. برای برخی هایمان، آنقدر این نشستن و محدود شدن در صندلی های تنگ، فشار می آید که فکر میکنیم در داخل زندان هستیم. حتی می توان آن را به یک شکنجه تشبیه کرد.

حال به این شکنجه، این موارد را نیز اضافه کنید: هوای خشک درون کابین، فضای تنگ بین صندلی ها، بعضاً عدم دسترسی به آب، خوراکی و سرویس بهداشتی، خروپف مسافر پشتی که صدایش گوش فلک را کر می کند، سر و کله زدن با بچه های بازیگوش مسافر جلویی، چمدان هایی که جلوی پای شما را گرفته و موارد دیگری از این دست، می تواند شیرینی پرواز در آسمان را به کام شما تلخ کند

تازه به همه اینها می توان چیزهای دیگری نیز افزود: از کشمکش با مسافر بغل دستی بر سر تصاحب دسته صندلی بگیر تا سر و صدای دیوانه کننده بچه هایی که راهروی هواپیما را با محوطه پارک اشتباه گرفته اند و خرده فرمایش های بی پایان مهمانداران خسته

اما، رسپینا پیشنهادهایی ساده، اما کاربردی برای حل این شکلات دارد:

 

پشتی صندلی خود را به عقب ببرید. به همین راحتی.

معمولا بین صندلی جلو و صندلی عقب، بصورت استاندارد، یک فاصله 60 الی 70 سانتی متری وجود دلارد که به آن فضای پا گویند. می توانید با فشردن دکمه ای که در دسته ی صندلیتان قرار دارد، صندلی خود را تا حدی که احساس راحتی در پشتتات داشته باشید، به عقب ببرید. البته قبل از این کار، حتماً از شخصی که در صندلی عقب شما نشسته است اجازه بگیرید تا یک وقت موجبات اذیت و محدودیت وی را ناخواسته فراهم نیاوردید.

براساس امکاناتی که ایرلاین ها به شما ارائه می دهند، بلیط خود را انتخاب کنید، نه صرفاً براساس قیمت آنها.

قیمتهایی که ایرلاین های مختلف نشان می دهند؛ معمولاً بر اساس امکاناتی است که یه مسافران خود ارائه می دهند. این امکانات میتواند صندلی های راحت تر، غذای باکیفیت تر، خدماتی مانند نوشیدنی ها، امکان تماشای فیلم و موزیک موردعلاقه در صندلی خود و... باشد. مطمئن باشین کوچکترین تفاوتی در نرخ پروازهای ایرلاین های مختلف، بر نوع خدمات و کیفیت آنها موثر است. پس دقت کنید که کدام ایرلاین را انتخاب می کنید؟!

 

نوع هواپیمای خود را به دقت انتخاب کنید.

اینکه ایرلاین موردنظر شما، چه نوع هواپیمایی را برای این پرواز درنظر گرفته است؛ بسیار در کیفیت سفر و خستگی یا عدم خستگی شما موثر است. نوع چینش صندلی ها، ایز صندلی ها، فضای جلوی پا، بزرگی و کوچکی هواپیما، حتی تهویه ی مناسب هوا در هنگام پرواز، بسیار مهم است.

 

در هنگام سفر، لباس راحت و مناسب بپوشید.

خودتان را اذیت نکنید. نیازی نیست لباس های رسمی و تنگ بپوشید. در  هنگام سفرهای طولانی، این نا مناسب بودن لباس، ممکن است باعث اذیت و خستگی شما شود. لباس راحت بپوشید. فقط یک لباس گرم یا سوئیشرت به همراه داشته باشید تا اگر هوای داخل کابین هواپیما، رو به سردی رفت، بتوانید سریعاً به تن کنید. لباسی نپوشید که باعث شود شما روی صندلی سر بخورید یا اینکه به صندلی بچسبد و بر اثر تماس صداهای عجیب بدهد .کفش های راحت بپوشید که پای شما در آن راحت باشد.

 

یک لپ تاپ یا تبلت با عمر طولانی باتری یا باتری یدک به همراه خود داشته باشید.

مطمئن باشید به همراه داشتن یک لپ تاپ یا تبلت مناسب که علاوه بر داشتن باتری با شارژ طولانی، دارای کلی موسیقی مورد علاقه، فیلم سینمایی و کتاب های الکترونیک است؛ بسیار در عدم خستگی زودرس موثر خواهد بود. پس قبل از سفر، فیلم، موسیقی، بازی و عکس های جذابی در آن بریزید.

 

تمام آنچه را که فکر میکنید در طول سفر، به آنها نیاز خواهید داشت، به همراه خود ببرید.

آماده شدن برای سفر، از خود سفر مهمتر است. سعی کنید نام تمام لوازمی را که فکر میکنید در طول سفر، به کارتان می آید و می تواند در کاهش خستگی موثر باشد، در جایی یادداشت کنید؛ تا در هنگام بستن چمدان، بتوانید آنها را بردارید و چیزی از قلم نیفتد.

رسپینا24 سایت رسمی خرید بلیط هواپیما

علاوه بر مسائل یاد شده، موضوعاتی نیز وجود دارد که بیولوژیک است و مربوط به بدن می باشد و با کوچکترین تغییراتی در آنها، تعادل بدن به هم می ریزد و فرد را دچار مشکلات عدیده ای میکند.

برای جلوگیری از ایجاد این مشکل، می توانید کمی پیش از سفر بخوابید تا مشکلات حاصل از تغییر ساعت بیولوژیک بدن، کاهش یابد.