{{ctrl.notification}}
respina

بلیط چارتر

برای خرید بلیط چارتر، مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را در کادرهای زیر وارد کنید. در صفحه بعد و از فیلتر "نوع بلیط" گزینه "چارتر" را انتخاب کنید تا تنها پروازهای چارتری نمایش یابد.

بلیط چارتر (charter ticket) یک نوع بلیط هواپیما است که به وسیله آژانس ها یا شرکت های چارترکننده برای گروهی از مسافران صادر می شود. این بلیط ها نسبت به سایر بلیط های پرواز دارای قوانین و شرایط به خصوصی برای رزرو، کنسلی، تغییر مشخصات و ... هستند. علاوه برآن، از نظر قیمتی نیز معمولا ارزانتر هستند و به همین دلیل به عنوان یک گزینه محبوب برای اکثر مسافران به شمار می روند. اگر در جستجو پرواز چارتر ارزان هستید، در ادامه کامل ترین اطلاعاتی که قبل از رزرو بلیط به آن نیاز دارید را ارائه داده ایم.

بلیط چارتر چیست؟

اصطلاح چارتر یاCharter یک کلمه انگلیسی به معنای اجاره کردن، دربست کردن یا کرایه کردن است. زمانی که آژانس های هواپیمایی یا شرکت ها، یک پرواز مشخص را از شرکت هواپیمایی اجاره یا اصطلاحا چارتر می کنند، بلیط ها را به عنوان بلیط چارتر با قوانین و قیمت متفاوتی به مسافران می فروشند. در مقابل این بلیط ها، بلیط سیستمی قرار دارد که به صورت مستقیم به وسیله شرکت هواپیمایی برگزارکننده پرواز به فروش می رسد. بلیط های چارتری معمولا در پکیج های تور مسافرتی ارائه می شود اما به صورت آزاد نیز امکان خرید اینترنتی یا حضوری آن برای مسافرانی که قصد رزرو تور ندارند، فراهم است.

بلیط هواپیما چارتر بهتر است یا سیستمی؟

هر کدام از این بلیط ها، شرایط مخصوص به خود را دارند که از بعضی نظرها به صرفه است. برخی از تفاوت های مهم بلیط چارتر و سیستمی گاهی باعث خسارت خوردن و یا پرداخت هزینه بیشتر برای مسافر می شود.
یکی از مهمترین تفاوت های بلیط چارتر با سیستمی، نحوه فروش آن ها است؛ به طوری که بلیط هواپیما چارتر توسط شرکت های چارتر کننده و بلیط های سیستمی به صورت مستقیم توسط ایرلاین فروخته می شوند. بنابراین شرکت چارتر کننده می تواند با در نظر گرفتن شرایط سود و زیان خود، قوانینی را برای فروش بلیط ها وضع کنند که این در همه آژانس های چارتر کننده، تقریباً یکسان است.

اختلاف قیمت بلیط چارتر برای کودک و بزرگسال

اگر پرواز سیستمی باشد، قیمت بلیط کودک (۲ تا ۱۲ سال)، بین 50 تا 85 درصد نرخ بلیط بزرگسالان محاسبه می شود. اما در بلیط چارتری، نرخ کودک وجود ندارد و قیمت آن با بزرگسال یکسان محاسبه می شود. قیمت بلیط نوزاد (زیر ۲ سال) هم در پروازهای چارتر و هم در سیستمی ها، معادل 10 درصد بلیط بزرگسالان به عنوان حق بیمه محاسبه می شود.

خرید بلیط چارتر از رسپینا

اگر می خواهید به صورت اینترنتی بلیط چارتر خریداری کنید، تنها با طی کردن مراحل زیر، جستجو و رزرو بلیط در کمتر از چند دقیقه انجام خواهد شد. هر مشکلی هم که در هنگام خرید آنلاین با آن روبه‌رو شوید، به کمک تیم پشتیبانی 24 ساعته رسپینا قابل پیگیری و حل خواهد بود.

  1. از بالای همین صفحه، اطلاعات مبدا، مقصد و تاریخ سفر را وارد کنید.
  2. در صفحه بعد به کلیه ی بلیط های مسیر موردنظر طی ۳۰ روز آینده هدایت خواهید شد. برای مشاهده بلیط چارتری، باید از فیلتر "نوع بلیط" ، گزینه چارتر یا شناور را انتخاب کنید.
  3. بعد از انتخاب بلیط دلخواه، ابتدا تعداد افراد بزرگسال و نوزاد را مشخص و سپس اطلاعات هر یک را به صورت صحیح و مطابق با مندرجات شناسنامه ای هر یک وارد کنید.
  4. در مرحله بعد، پیش فاکتور بلیط که حاوی مشخصات کلی آن است، برای شما نمایش داده می شود. اگر اطلاعات آن را تایید می کنید، گزینه "ادامه" را انتخاب کنید.
  5. آخرین مرحله، ورود به صفحه پرداخت آنلاین است. پس از واریز وجه، لینک دانلود فایل بلیط نمایش و همزمان مشخصات کلی بلیط به شماره تلفن همراهی که در سایت وارد شده است، پیامک می شود.

فیلتر نمایش و انتخاب بلیط چارتر در سایت رسپینا

جستجو و خرید بلیط هواپیما چارتر ارزان

حتی اگر زمانی برای جستجو و پیداکردن بلیط ارزان هواپیما ندارید، سرویس خبرم کن رسپینا به شما کمک می کند تا با وارد کردن شماره تلفن همراه تان، به محض کاهش قیمت بلیط از طریق پیامک مطلع شوید. این سرویس تنها مختص ارزان شدن بلیط چارتر نیست و اگر تحت شرایطی بلیط های سیستمی هم کاهش قیمت داشته باشند، به شما اطلاع رسانی می کند. مراحل فعال سازی نیز به صورت زیر است:

  1. اطلاعات مبدا، مقصد و تاریخ سفر را در کادرهای بالا صفحه وارد کنید.
  2. در صفحه بعد، از سمت راست روی آیکون زنگوله خبرم کن کلیک کنید.
  3. در پنجره باز شده، میزان کاهش قیمت که مدنظر دارید، بازه زمانی اطلاع رسانی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
  4. کد تاییدی که به شماره تلفن همراه پیامک می شود را وارد کنید.
  5. در صورت کاهش قیمت، پیامک اطلاع رسانی همراه با لینک ورود به صفحه خرید بلیط برای شما ارسال خواهد شد.

خرید بلیط هواپیما چارتر خارجی

در مسیرهای پرتردد خارجی نیز امکان خرید بلیط چارتر وجود دارد. شرکت های چارترکننده معمولا در مسیرهای پروازی ترکیه، دبی و عراق که بیشترین تقاضای سفر از مبدا ایران را دارند، فعالیت می کنند. مثلا برای مسیرهای کانادا، آمریکا یا کشورهای اروپایی، بلیط هواپیما چارتری ارائه نمی شود و فقط بلیط های سیستمی به فروش می رسند. نحوه رزرو پروازهای چارتر خارجی از سایت رسپینا مشابه راهنمایی است که قبل تر ارائه شد. فقط دقت کنید که اگر قصد خرید بلیط از شهر تهران را دارید، هنگام وارد کردن مبدا در فیلدهای بالای صفحه، حتما کد یاتا IKA که مربوط به فرودگاه امام خمینی است را انتخاب کنید.

بلیط هواپیما چارتر مسیرهای پرطرفدار داخلی

خرید آنلاین بلیط پروازهای چارتری ایرلاین ها

با اینکه برای خرید بلیط چارتر، شرکت هواپیمایی طرف مقابل شما نیست و مسئولیت بلیط برعهده شرکت چارتر کننده است اما بعضی افراد براساس شناختی که از کیفیت ایرلاین ها دارند تمایل دارند بلیط چارتر هواپیمایی خاصی را جستجو و خریداری کنند. البته این کاملا درست است و به همین دلیل، سایت رسپینا چندین فیلتر جستجو قرار داده است تا بدون معطلی، ایرلاین دلخواه خود را انتخاب کنید و مستقیما به پروازهای چارتری موجود آن هدایت شوید.
تقریبا تمامی ایرلاین ها، با شرکت های چارترکننده قرارداد دارند که در ادامه، چندین شرکت هواپیمایی محبوب و شناخته شده را معرفی کرده ایم. با کلیک بر روی لینک صفحه هر کدام از این ایرلاین ها، می توانید مستقیما به پروازهای آن ها دسترسی داشته باشید.

بلیط چارتر هواپیمایی ایران ایر

هواپیمایی ایران ایر به عنوان قدیمی ترین ایرلاین کشور، شبکه پروازی گسترده ای را در سرتاسر ایران و مسیرهای خارجی پرطرفدار دارد. به همین دلیل نیز، جستجو و امکان خرید بلیط چارتر ایران ایر کار مشکلی نیست. ابتدا وارد لینک شوید و مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را مشخص کنید. در صفحه بعد، با انتخاب گزینه "ایران ایر" از قسمت "ایرلاین" تمامی پروازهای این شرکت هواپیمایی نمایش داده خواهد شد. در کنار هر بلیط نوع آن که سیستمی است یا چارتر قید شده است.

بلیط چارتر هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان یکی از بزرگ ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های هواپیمایی ایران است که با داشتن بیش از ۷۰ هواپیما، به بیش از ۵۰ مقصد داخلی و بین‌المللی پرواز انجام می‌دهد. برای خرید بلیط چارتر ماهان نیز باید وارد این لینک شده و و مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را مشخص کنید.

بلیط چارتر هواپیمایی آسمان

شرکت آسمان مدعی داشتن گسترده ترین شبکه پرواز داخلی است که در سال 1396 موفق به اخذ رتبه اول از نظر تعداد پروازهای داخلی در میان سایر ایرلاین ها شد. هم چنین هواپیمایی آسمان این مزیت را دارد که پرواز شهرهای دوردست و محروم نیز را پوشش دهی می کند. بنابراین بلیط چارتر هواپیمایی آسمان در بیشتر مسیرها و روزهای سال قابل دسترس خواهد بود.

بلیط چارتر هواپیمایی وارش

هواپیمایی وارش که جزء ایرلاین های تازه تاسیس ایران به شمار می رود، مسیرهای پروازی حدود 11 شهر داخلی را پوشش دهی می کند. بلیط چارتر هواپیمایی وارش برای شهرهای تهران، مشهد، ساری، اصفهان، شیراز، اهواز، آبادان، شیراز، عسلویه، کیش، بندرعباس و چابهار که جزء مقاصد پروازی فعال این ایرلاین به شمار می رود، قابل خریداری است.

بلیط چارتر هواپیمایی ایران ایرتور

هواپیمایی ایران ایرتور که در سال 1351 توسط ایران ایر راه اندازی شد، هم اکنون به عنوان یک شرکت خصوصی و به صورت مستقل از ایران ایر فعالیت می کند. فرودگاه هاشمی نژاد مشهد قطب پروازی این ایرلاین است، لذا ارائه بلیط چارتر ایران ایرتور از مبدا یا به مقصد مشهد معمولا رایج تر است.

بلیط چارتر هواپیمایی ترکیش

هواپیمایی ترکیش (Turkish airlines) یک شرکت هواپیمایی مربوط به کشور ترکیه است که مقر اصلی فعالیت آن، فرودگاه استانبول است. بلیط چارتر هواپیمایی ترکیش بیشتر برای پروازهای استانبول و آنکارا از مبدا تهران ارائه می شود و برای سایر مسیرهای پروازی تنها بلیط سیستمی آن قابل خریداری است.

بلیط چارتر هواپيمايی العراقيه

هواپيمايی العراقيه یا Iraqi Airways هواپیمایی ملی عراق است که پروازهای نجف و بغداد را از مبدا ایران برگزار می کند. بلیط چارتر العراقیه بیشتر در روزهای نزدیک به اربعین ارائه می شود و معمولا پروازها از مبدا تهران یا مشهد است.

بلیط چارتر هواپیمایی فلای دبی

فلای دبی یا flydubai، شرکت هواپیمایی مربوط به کشور امارات است که از مبدا شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پرواز برگزار می کند. بلیط چارتر فلای دبی بیشتر برای مقصد دبی یا استانبول از مبدا تهران قابل خریداری است.

بلیط چارتر هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور قطر است که به عنوان یک ایرلاین 5 ستاره و موفق، پروازهایی را به سرتاسر جهان برگزار می کند. معمولا بلیط چارتر قطرایرویز به مقاصد استانبول و دبی ارائه می شود و خارج از آن امکان رزرو بلیط چارتر فقط در پکیج تور مسافرتی امکان پذیر است.

مزایای خرید بلیط چارتر از رسپینا

رسپینا، به عنوان بزرگ ترین مرکز خدمات مسافرتی شرق کشور با 12 سال سابقه موفق، امکان خرید بلیط چارتر داخلی و خارجی را با خدمات و مزایای زیر برای مسافران فراهم نموده است:

  • تقویم پروازی برای مشاهده ارزانترین بلیط های چارتری: تقویم پروازی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید نرخ بلیط تا 30 روز آینده را مشاهده و ارزانترین روز سفر را پیدا کنید. کافیست بعد از وارد کردن مبدا و مقصد، یک بار بر روی فیلد تاریخ رفت کلیک نمائید.
  • تضمین برگشت وجه: با اینکه کنسلی بلیط چارتری در اکثر مواقع غیرممکن است اما تیم پشتیبانی پرواز رسپینا تا حد ممکن پیگیر استرداد بلیط مسافر از طرف چارترکننده خواهند بود. در این صورت، وجه پرداختی در مدت حداکثر 72 ساعت به حساب مسافر برگشت داده می شود. هم چنین، استرداد وجه بدون کسر کارمزد از طرف رسپینا انجام می شود و تنها جریمه کنسلی شرکت چارترکننده لحاظ خواهد شد.
  • امکان رزرو همزمان هتل: با فعال کردن گزینه “رزرو هتل به همراه پرواز” بالای صفحه، پس از انتخاب بلیط موردنظر خود به لیست کاملی از هتل های شهر مقصد به همراه جزئیات (قیمت به ازای هر شب اقامت، ظرفیت و امکانات اتاق و ...) هدایت خواهید شد و می توانید همزمان بلیط و هتل را رزرو کنید.
  • امکان رزرو گروهی بلیط: شما این امکان را دارید که خرید بلیط چارتر را برای چندین مسافر بصورت همزمان انجام دهید. برای این منظور پس از انتخاب بلیط، پنجره ای برای شما باز خواهد شد که می توانید در قسمت "تعداد مسافران"، تعداد کل افراد (بزرگسال، کودک، نوزاد) را وارد کنید.
  • پشتیبانی 24 ساعته: شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره و یا بروز مشکل با کارشناسان رسپینا تماس بگیرید. تیم پشتیبانی رسپینا از لحظه ورود مسافران به سایت تا زمان رسیدن به مقصد، به صورت 24 ساعته، آماده پاسخگویی و رفع مشکلات است.

قیمت بلیط هواپیما چارتر

تعیین قیمت بلیط هواپیما در حالت کلی، بر اساس میزان عرضه و تقاضا و نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری در مسیرهای مختلف تعیین می شود. معمولا در بیشتر روزهای سال، قیمت بلیط چارتر نسبت به سیستمی نوسان بیشتری دارد. به‌طوری‌که در برخی مواقع ارزانتر از سیستمی بوده و در برخی مواقع نیز با اختلاف زیادی از سیستمی ها گران تر می شوند. لذا ما نمی توانیم قیمت مشخصی را برای بلیط چارتری عنوان کنیم و بررسی این کار تنها از طریق مراجعه به پروازهای سایت رسپینا و مشاهده لیست قیمت های بروز شده امکان پذیر است.

قوانین کنسلی بلیط چارتر

کنسلی بلیط چارتری هواپیما نسبت به سیستمی ها با جریمه بیشتری همراه است و حتی در برخی مواقع به دلیل قوانین چارترکننده غیرممکن می شود. هم چنین در صورتی که مسافر از پرواز جابماند، هیچ هزینه ای به مسافر برگشت داده نمی شود. اما در پرواز های سیستمی، در صورت عدم استفاده مسافر از پرواز، درصدی از مبلغ بلیط به عنوان نوشو (no show) به مسافر پرداخت خواهد شد.
در صورت تاخیر بیش از دو ساعت پروازهای داخلی در فرودگاه، مسافر امکان کنسلی بلیط بدون جریمه را خواهد داشت. در اینصورت اگر پرواز چارتری باشد، نیاز است اصل بلیط مهر شده در فرودگاه برای آژانس چارتر کننده ارسال شود. در صورتی که در پروازهای سیستمی، نیازی به ارسال اصل بلیط مهر خورده نیست.

error_outline شما رسپینا را نصب نکرده‌اید.

برای استفاده بهینه، رسپینا را نصب کنید.

سوالات متداول بلیط چارتر

آیا بلیط چارتر را می توان کنسل کرد؟ expand_more

بستگی به تصمیم شرکت چارترکننده دارد. معمولا کنسلی بلیط های چارتری در اکثر مواقع غیرممکن است اما تیم پشتیبانی پرواز رسپینا تا حد ممکن پیگیر استرداد وجه بلیط مسافر از طرف چارترکننده خواهند بود.

قیمت بلیط کودک و نوزاد در پرواز های چارتری چگونه محاسبه می شود؟ expand_more

در پرواز های چارتری، نرخ بلیط نوزاد 10 درصد بلیط بزرگسالان است. همچنین در این پرواز ها، نرخ کودک وجود ندارد و نرخ مسافر کودک و بزرگسال یکسان محاسبه می شود.

آیا همیشه بلیط های چارتر ارزان تر از بلیط های سیستمی هستند؟ expand_more

خیر، بستگی به تعداد تقاضا برای خرید آن بلیط بستگی دارد. در صورتی که متقاضیان کمی برای خرید بلیط چارتر وجود داشته باشند، چارتر کننده برای پرکردن صندلی های چارتر شده قیمت بلیط های خود را کاهش داده تا از ضرر جلوگیری شود. اما در صورتی که تقاضای خرید بلیط در آن بازه ی زمانی زیاد باشد ممکن است، بلیط های چارتر گرانتر از سیستمی ها نیز به فروش برسند.

آیا خدمات پروازی برای مسافرانی که بلیط سیستمی را خریداری می کنند، نسبت به پرواز های چارتری کم تر است؟ expand_more

خیر، مسافرانی که بلیط سیستمی هواپیما را رزرو می کنند، خدماتی که دریافت می کنند، همانند خدماتی می باشد که در پرواز های چارتری ارائه می شود.

چگونه متوجه شویم بلیطی که خریداری می کنیم، چارتر است؟ expand_more

در جدول پروازی سایت رسپینا، در کادر مقابل هر بلیط، نوع آن (سیستمی یا چارتر) مشخص شده است. پس از صدور بلیط نیز بر روی جدول اطلاعات پرواز، نوع بلیط قید می شود.

بهترین زمان برای رزرو بلیط ارزان چارتر چه زمان است؟ expand_more

در ایامی که تقاضا برای خرید بلیط کاهش می یابد، تمامی ظرفیت چارتر شده از سوی شرکت چارترکننده به فروش نمی رسند و بلیط ها با تخفیف ارائه می شوند. مثلا، در فصل تابستان که ترافیک سفر به کیش کاهش پیدا می کند، بلیط های چارتری به مقصد این جزیره نیز با قیمت قابل توجهی نسبت به ایام شلوغ سال ارائه می شود.