مسیر بالعکس
ارزان ترین نرخ : جمعه ها 02191012900
... ... ...
... ... ...
... ... ...
... ... ...
... ... ...
... ... ...
... ... ...
... ... ...
... ... ...
... ... ...
... ... ...
... ... ...
مسیر بالعکس
در حال جستجوی قطار های مسیر انتخابی شما
اطلاع از پیش فروش بلیط قطار
شماره تلفن همراه خود را وارد کنید تا رسپینا شما را از برنامه زمان بندی پیش فروش بلیط قطارهای رجا از طریق پیامک با خبر کند
questIcon curve Left curve right

سوالات متداول بلیط قطار تبریز به تهران

questions ایا می توانیم از بلیط تبریز تهران که به نام شخص دیگر ی است استفاده کنیم؟
arrow down icon

خیر. نام ذکر شده بر روی بلیط قطار باید با مشخصات موجود روی کارت شناسایی شخص تطابق داشته باشد.

questions نرخ بلیط قطار تبریز تهران کودکان با بزرگسالان متفاوت است؟
arrow down icon

طبق قوانین تعریف شده توسط رجا، کودکان بین 2 تا 12 سال باید نصف هزینه ی بلیط بزرگسالان را پرداخت نمایند. مسافران بالای 12 سال به عنوان بزرگسال در نظر گرفته میشوند.

questions امکان ابطال بلیط قطار تبریز تهران در چه صورت وجود دارد؟
arrow down icon

تا قبل از 1 ساعت از زمان صدور میتوان بلیط را ابطال و کل هزینه به مسافر استرداد خواهد شد.

questions در هنگام سفر با بلیط تبریز تهران چه مدارک شناسایی مورد نیاز شما خواهد بود؟
arrow down icon

پرینت بلیط و کارت شناسایی معتبر با خود همراه داشته باشید و همچنین اگر شامل تخفیف جانباز یا خانواده شهدا می شوید کارت معتبر مربوطه را به همراه داشته باشید.

  • support24 پشتیبانی 24 ساعته
    پشتیبانی رسپینا در تمام طول سفر همراه شماست
  • bestPrice تضمین بهترین قیمت
    بهترین نرخ ها و کد های تخفیف را دریافت کنید
  • reserveOnline رزرو کاملا آنلاین
    رزرو آنی و بدون درد سر را، با رسپینا تجربه کنید
  • allLicense کلیه مجوزها
    دارای کلیه مجوزهای رسمی در حوزه گردشگری

بلیط قطار تبریز تهران از بهترین انتخاب ها برای سفری کم هزینه می باشد. همیشه بین دو شهر تبریز به تهران حجم بالایی از مسافرت ها در جریان بودهاست . از مراودات تجاری گرفته تا سفر دانشجویان همیشه این مسیر شلوغ می باشد . روش هایی از جمله سفر با اتوبوس برای رفتن از تبریز به تهران وجود دارد ولی همیشه قطار گزینه ای محبوب بین مسافران این مسیر بوده است . با توجه به تقاضای زیادی که برای خرید بلیط قطار این مسیر وجود دارد، راهنمای کاملی برای خرید بلیط و انواع قطارهای موجود در این مسیر ارائه خواهیم داد. با رسپینا همراه باشید.

بلیط قطار تبریز تهران رسپینا

چرا خرید بلیط قطار تبریز تهران؟

این شهر به مرور با تغییر و تحول زیادی روبرو شد و در حال حاضر مهم ترین ادارات و سازمان ها، دانشگاه ها، مراکز درمانی و تفریحی و برندهای معتبر در آن حضور دارند. به همین خاطر است که در تمام روزهای سال مسافران زیادی از اقصی نقاط دنیا به آن سفر می کنند. تهران یکی از مهم ترین شهرهای ایران می باشد که در سال 1165 هجری شمسی به عنوان پایتخت حکومتی قاجاریان انتخاب شد. به سبب همین قدمت تاریخی این شهر هر ساله میزبان تور مختلف از شهر های مختلف ایران می باشد .

قطار تبریز تهران چند ساعت است؟

اگر قصد دارید از خطه سرسبز اذربایجان و شهر تبریز با قطار به تهران سفر کنید، در حدود 11 تا 12 ساعت این مسیر زمان خواهد برد. همچنین اگر بخواهید از برنامه حرکت بلیط تبریز تهران قطار مطلع شوید، می توانید از بالای همین صفحه روز سفرتان را مشخص کنید تا لیست کاملی از تمامی شرکت های ریلی که در این مسیر سرویس دهی دارند را به همراه ساعت حرکت از ایستکاه تبریز و زمان ورود به راه اهن تهران مشاهده نمایید.

قطارهای مسیر تبریز تهران

رجا و بن ریل، دو شرکت شناخته شده ای می باشند که قطارهای آن ها در این مسیر فعالیت می کنند. انواع قطارهای مسیر تبریز تهران عبارتند از:

رجا: 4 ستاره سبز - 3 ستاره و 4 تخته طوس - 4 ستاره و 4 تخته نوین - 3 ستاره و 4 تخته خلیج فارس - 3 ستاره و 6 تخته میلاد

رعد: 3 ستاره سهند - 2 ستاره و 6 تخته سهند

بن ریل: 4 ستاره غزال

در ادامه دو مورد از محبوب ترین قطارهای این مسیر که مورد انتخاب مسافران است را بررسی نموده ایم.

قطارهای 4 ستاره میلاد

در حین سفر با قطار با قطارهای 3 ستاره ی مختلفی روبرو خواهید شد که یکی از آنها قطار میلاد می باشد. با خرید بلیط قطار میلاد و سایر قطارهای رجا می توانید از پذیرایی توسط مهمانداران زبده و مجرب برخوردار شوید. در صورتیکه تمایل به صرف غذا در داخل قطار تبریز به تهران را دارید، می توانید در هنگام خرید درخواست غذا داده و از غذاهای با کیفیت در رستوران این قطار استفاده نمایید.علاوه بر شرایط مطلوب در کوپه ها، یکی از دلایلی که باعث شده اند تا قطار میلاد در لیست قطارهای کلاس 1 رجا قرار بگیرند و انتخابی عالی برای خرید بلیط قطار تبریز تهران محسوب گردد، امکاناتی می باشد که در طول مسیر در اختیار مسافران قرار می گیرد. از جمله امکانات موجود در قطارهای میلاد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

* ارائه ی بسته های پذیرایی رایگان

* فروش تنقلات

* توزیع روزنامه و نشریات در روزهای غیر تعطیل در صورت تمایل مسافر

* فروش غذا در رستوران قطار

* سیستم تهویه مطبوع هوا

* سرویس خواب تمیز

* ارائه ی ویلچر برای مهمانان با مشکلات جسمی و سالمندان

* سیستم صوتی و تصویری در کوپه

* ارائه ی بطری رایگان آب برای هر مسافر در کوپه

* جعبه ی کمک های اولیه

* سرویس بهداشتی فرنگی (ثابت و سیار)

قطارهای خلیج فارس

یکی دیگر از انتخاب های مناسب برای سفر به تهران با قطار، خرید بلیط قطار خلیج فارس می باشد.این قطار در هر واگن 11 کوپه ی 4 تخته دارد که یکی از این کوپه ها متعلق به مهمانداران قطار می باشد و لازم به ذکر است که در هر سالن، دو سرویس بهداشتی برای آسایش بیشتر مسافران در نظر گرفته شده است.

امکانات قطار خلیج فارس که با خرید بلیط قطار تبریز تهران در اختیارتان قرار خواهد گرفت، عبارتند از:

* سیستم صوتی و تصویری

* پذیرایی در کوپه در بدو ورود با بسته های پذیرایی (نوشیدنی، تنقلات و میوه)

* ارائه ی عصرانه رایگان

* توزیع کتاب و روزنامه

* سیستم تهویه مطبوع هوا

* واگن با بدنه ی عایق در برابر حرارت و صدا

* 2 سرویس بهداشتی در هر واگن

حمل و نقل عمومی در تهران

با توجه به وسعت بسیار زیاد شهر تهران و شلوغی سرسام آور خیابان های آن، سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار پیشرفته و خوب می باشد. از جمله وسایل نقلیه که می توان برای تردد در سطح شهر تهران انتخاب نمود، تاکسی، اتوبوس و مترو می باشد. در حالت کلی تاکسی گران ترین وسیله نقلیه می باشد و اتوبوس و مترو در سطح پایین تری از نظر قیمت قرار دارند. لازم به ذکر است که برای پرداخت هزینه اتوبوس و مترو تهران باید کارت های الکترونیکی بلیط را خریداری کنید. استفاده از این کارت ها در کنار خرید بلیط ارزان قطار می تواند یکی از گام های موثر در کاهش هزینه های سفر به شمار رود.

راهنمای خرید ارزان بلیط قطار تبریز تهران امروز

جهت خرید بلیط این مسیر از رسپینا کافیست مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا وارد منوی قطار در سایت رسپینا شده و تبریز، تهران را به عنوان مبدا و مقصد خود انتخاب نمایید.

در صفحه ی مربوط به این مسیر شما نرخ بلیط ها در چند روز آینده را می توانید مشاهده کرده و اقدام به خرید ارازنترین بلیط کنید.

پس از انتخاب روز سفر و قطار مورد نظرتان، اطلاعات شخصی خود از قبیل کد ملی و شماره همراه را وارد نموده و ثبت اطلاعات را می زنید.

در مرحله اخر هزینه ی مورد نظر را به صورت آنلاین پرداخت می کنید تا بلیط تبریز به تهران برای شما نمایش داده شود.

ایستگاه های قطار تبریز تهران

قیمت بلیط قطار تبریز

در نرخ گذاری و تعیین قیمت بلیط فاکتورهای مختلفی تاثیرگذار می باشند. اطلاع از این فاکتورها یکی از مهم ترین گام ها برای فراهم شدن امکان خرید بلیط ارزان قطار محسوب میشود. عوامل مهم در تعیین قیمت بلیط قطار تبریز تهران عبارتند از:

تاریخ و بازه زمانی خرید بلیط

تاریخ سفر نقش مهمی در قیمت گذاری بلیط ها دارد. هر چه تقاضا برای سفر افزایش یابد، شما با افزایش قیمت بیشتری مواجه خواهید شد و در نقطه ی عکس همین قضیه، با کاهش تقاضا برای سفر مانند زمستان، نرخ ها نیز کاهش می یابند.

نوع قطار

قطارهای موجود در ناوگان ریلی ایرانی دارای امکانات و شرایط متفاوتی می باشند و بر همین اساس بلیط های آنها نرخ گذاری می شود. به طوریکه قیمت بلیط قطار فدک بخاطر امکانات بسیار عالی از بیشترین قیمت برخوردار بوده و قطارهای 6 تخته گزینه های مناسبی برای خرید بلیط ارزان قطار به شمار می روند. دیگر شرکتی که قیمت بلیط قطار سبز تبریز تهران نیز به همین دلیل با سایر قطار ها متفاوت می باشد.

اقامت در تهران

لازمه شروع سفرهای حرفه ای و بدون دغدغه، برنامه ریزی درست و انتخاب های مناسب می باشد. به همین خاطر است که در سفر به تهران نباید بدون رزرو اقامتگاه قدم به این شهر گذاشت. تنوع بسیار بالا در هتل و هتل آپارتمان و قرار گرفتن هر یک در مناطق مختلفی از شهر باعث میشود تا مقایسه امکانات آنها با مراجعه حضوری به هر یک کار سختی باشد. با رزرو آنلاین هتل های تهران می توان در یک نگاه بهترین هتل را انتخاب و از تخفیف های ویژه بهره مند شد. بهترین هتل های تهران عبارتند از:

هتل اسپیناس پالاس، هتل استقلال، آزادی، لاله، هما، اوین، ویستریا، انقلاب، پرشین پلازا، هتل نووتل، کوثر و هتل المپیک

خدمات خرید اینترنتی بلیط قطار تبریز تهران در رسپینا

با رزرو بلیط از وب سایت رسپینا، می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

رزرو بلیط حتی در صورت تکمیل ظرفیت

سامانه رسپینا امکان "درخواست خرید بلیط" را برای مسافر درنظر گرفته است که طی آن چنانچه ظرفیت قطار تکمیل شود، بتواند در صف خرید قرار گیرد. بدین معنی که با وارد نمودن مشخصات و پیش خرید بلیط، در صورت افزایش ظرفیت و یا کنسل کردن بلیط از سوی سایر مسافران، بلافاصله سامانه به صورت خودکار بلیط را رزرو خواهد کرد.

امکان رزرو اینترنتی بلیط برای کوپه های مخصوص خواهران و برادران

بانوانی که به صورت تنها سفر می کنند نیز می توانند به صورت اینترنتی، بلیط مخصوص کوپه های مخصوص خواهران را تهیه نمایند. هم چنین، مسافرین آقا نیز در صورت تمایل می توانند رزرو بلیط را برای کوپه های مخصوص برادران داشته باشند. برای این منظور کافیست از بالای همین صفحه و در قسمت انتخاب نوع مسافر (مسافر عادی، مخصوص خواهران، مخصوص برادران)، گزینه مدنظر خود را انتخاب نمائید.

بلیط ارزان تهران

یکی از مهم ترین خدمات سایت رسپینا ، ارائه بلیط ارزان قطار و مطابق با نرخ های مصوب می باشد. فراهم کردن امکان مشاهده ارزان ترین نرخ ها در چند روز آینده، پوشش مسیرهای ریلی تمام قطارها و مقایسه آسان و جستجوی سریع از جمله مواردی می باشند که باعث شده اند تا خرید ارزان بلیط در این سامانه براحتی امکان پذیر باشد.

استرداد آنلاین بلیط

مطمعنا شما نیز با مشکلات ناخواسته از قبیل لغو سفر مواجه شده اید. در چنین حالتی برای این که از ضرر بیشتر جلوگیری کنید باید بلیط های خود را که خریده اید ، کنسل کنید . سریع ترین روش برای اینکه کمتر بابت جریمه ی کنسلی از مبلغ بلیط شما کسر شود ، استرداد انلاین است . این قابلیت در پنل کاربری رسپینا برای شما فراهم شده است و می توانید در مواقعی که نیاز به استرداد آنلاین دارید از ان استفاده نمایید .

پشتیبانی 24 ساعته

شما در مواقعی که خرید هایتان از سایت رسپینا با مشکلاتی از قبیل عدم نمایش بلیط قطار تهران به تبریز پس از پرداخت وجه یا برگشت نخوردن وجه پس از استرداد مواجه شدید، می توانید با تیم پشتیبانی رسپینا که به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما هستند، تماس بگیرید.

ایستگاه راه آهن تهران

ایستگاه راه آهن تهران یکی از قدیمی ترین ایستگاه های قطار در کشورمان می باشد که در سال 1306 ساخت آن شروع شده است. این ایستگاه در جنوب میدان راه آهن تهران واقع شده و مساحتی حدود 174 هکتار دارد. برای تردد از این ایستگاه به مرکز شهر و سایر مناطق تهران می توان از مترو، تاکسی و اتوبوس و بی آر تی استفاده نمود.

از جمله سفرهای ریلی تبریز تهران که در این ایستگاه انجام میشود می توان به موارد زیر می باشد:

قطار تبریز تهران فدک، قطار تبریز تهران رجا، قطار تبریز تهران نور، قطار تبریز تهران غدیر، قطار تبریز تهران سبز، قطار تبریز تهران پردیس

علیرغم مزایای بسیار زیادی که سفرهای ریلی به همراه دارند، ممکن است به دلایل مختلف بخواهید برای سفر با اتوبوس یا هواپیما مسافرت کنید. با توجه به اینکه رسپینا یکی از با سابقه ترین سایت ها در زمینه ارائه خدمات گردشگری به شمار می رود، تمام آنچه برای شروع سفر لازم است را به صورت کاملا آنلاین ارائه داده است.

امکانات قطار سهند تبریز تهران

سفر از تبریز به تهران با هواپیما

رسپینا تمامی پروازهای داخلی منتهی به تهران را پوشش داده و می توانید با قیمت های واقعی بلیط را برای مسیر مورد نظر خریداری کنید. برای خرید اینترنتی لازم است وارد منوی خرید بلیط پرواز از کادر بالای صفحه شده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل نمایید. این اطلاعات شامل مبدا، مقصد و تاریخ سفر می باشد. با کلیک بر روی دکمه جستجو لیست کاملی از تمام پروازهای موجود در این مسیر را مشاهده خواهید کرد.

سفر از تبریز به تهران با اتوبوس

برای خرید بلیط تبریز تهران کافیست وارد منوی اتوبوس از کادر بالای این صفحه شوید. سپس مبدا، مقصد و تاریخ مورد نظر برای سفر را انتخاب نمایید. در نهایت بر روی دکمه جستجو کلیک نموده و از لیست پیشنهادی بهترین گزینه را انتخاب و خرید را انجام دهید.

لازم به ذکر است که تمام بلیط های اتوبوس و هواپیما که از سامانه رسپینا خریداری شده اند، به صورت کاملا آنلاین قابل استرداد بوده و از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار می باشند.

روش های خرید بلیط قطار تبریز تهران

خرید بلیط سفر با قطار از تبریز به تهران امروز با توجه به اهمیت هر دو شهر از نظر صنعتی و اقتصادی و همچنین داشتن دانشگاه های معتبر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. از آنجا که دانشجویان زیادی در این مسیر جا به جا میشوند، در نتیجه لازم است تا چند نکته برای خرید بلیط ارزان معرفی گردد. در ادامه بهترین راه ها برای خرید بلیط را معرفی خواهیم کرد

خرید اینترنتی

اولین نکته برای کاهش هزینه های سفر و رزرو قطار تبریز تهران، داشتن بهترین انتخاب در نحوه ی خرید بلیط می باشد و قطعا خرید اینترنتی مناسب ترین شیوه خواهد بود. با خرید اینترنتی بلیط قطار تبریز به تهران می توان براحتی نرخ ها را در قطارهای 2 و 3 ستاره با هم مقایسه نمود و در نهایت انتخاب کاملا آگاهانه ای داشت. البته قبل از هر چیز باید به کامل و جامع بودن سایت مطمئن باشید و سایتی را برای خرید انتخاب نمایید که تمامی مسیرهای ریلی را پوشش داده و امکان خرید بلیط از تمام قطارهای داخلی را فراهم نموده باشد.

خرید بلیط تبریز به تهران با قیمت مناسب

نرخ خرید بلیط برای قطارهای مختلف با هم فرق داشته و با توجه به امکانات و همچنین تعداد ستاره های قطار می توان بالا یا پایین بودن نرخ بلیط را متوجه شد. یکی از بهترین گزینه ها برای خرید بلیط با قیمت ارزان، انتخاب قطارهای 2 ستاره تبدیلی می باشد. این قطارها متعلق به رجا بوده و از قطارهای کوپه ای 6 نفره محسوب میگردد و قیمت ارزانی دارند و شرایط مناسبی برای سفرهای دانشجویی را ارائه می دهند. بلیط قطار رجا تبریز تهران یکی از بهترین گزینه ها برای سفر محسوب می شود.

قطارهای فعال در مسیر تبریز تهران

خرید بلیط قطار تبریز تهران از رسپینا

سایت رسمی رسپینا، به عنوان تنها عامل مجاز در فروش اینترنتی بلیط در غرب کشور، تمامی مسیرهای ریلی را تحت پوشش قرار داده و شرایط مناسب برای خرید بلیط قطار تبریز به تهران را فراهم نموده است.