بلیط هواپیما ایرعربیا

ویجت پرواز

خرید بلیط هواپیما ایرعربیا

برای خرید پرواز های هواپیمایی ایرعربیا کافیست از قسمت زیر مبدا ، مقصد و تاریخ پرواز خود را انتخاب کرده و در صفحه بعد از قسمت ایرلاین Air Arabia را انتخاب کنید.

هواپیمایی ایرعربیا (به عربی العربية للطيران و به انگلیسی Air Arabia) یک شرکت هواپیمایی ارزان اماراتی است که دفتر مرکزی آن در فرودگاه شارجه، امارات متحده عربی قرار گرفته است. این شرکت هواپیمایی نسبت به سایر ایرلاین های اماراتی، بلیط پرواز خارجی از مبدا ایران را با قیمت های ارزان تر ارائه می دهد. برای خرید بلیط هواپیمایی ایرعربیا در کادرهای بالا مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را وارد کنید.

بلیط هواپیما ایرعربیا رسپینا

در وب سایت رسپینا می توانید بلیط هواپیمایی ایرعربیا را از بیشتر شهرها ایران و با تضمین ارزانترین قیمت رزرو کنید. مراحل به صورت زیر است:

  • پس از جستجوی بلیط هواپیما برای مبدا و مقصد مورد نظر، می توانید با استفاده از تقویم پروازی، ارزانترین بلیط پرواز ایرعربیا را برای 30 روز آینده مشاهده کنید.
  • برخی از بلیط های هواپیمایی ایرعربیا، که در قسمت اطلاعات آن، گزینه تضمین نرخ وجود دارد شامل طرح تضمین قیمت بلیط می باشند. پس از خرید این بلیط ها اگر همان بلیط را در ساستی دیگر با قیمت کمتر مشاهده کردید می توانید با اطلاع به کارشناسان، دو برابر اختلاف قیمت را دریافت کنید.
  • اگر به اینترنت یا رمز دوم دسترسی ندارید، می توانید بلیط هواپیما ایرعربیا را بصورت تلفنی از طریق تماس با کارشناسان پرواز خارجی رسپینا تهیه کنید. بدین منظور با شماره تلفن 02191012900 تماس بگیرید و مبدا و مقصد پروازی خود را اعلام نمائید. چنانچه ایرلاین ایرعربیا در بازه زمانی موردنظر شما پروازی داشته باشد، پس از پرداخت هزینه از سوی شما، کارشناسان رسپینا آن را برای شما رزرو کرده و اطلاعات آن را برای شما ارسال می کنند.
خرید بلیط هواپیما ایرعربیا از رسپینا

قیمت بلیط هواپیما العربیه

بطور کلی هواپیمایی العربیه نسبت به هواپیمایی امارات یا اتحاد ایرویز به دلیل ارائه خدمات پروازی محدودتر، بلیط های ارزانتری ارائه می دهد. البته قیمت بلیط ها، براساس بازه زمانی سفر، مسیر پروازی، نوع بلیط (چارتر یا سیستمی) و نوع پرواز (مستقیم یا کانکشن) تغییر می کند. به عنوان مثال، در مسیر پروازی تهران مسقط که ۲ ایرلاین ایرعربیا و فلای دبی فعالیت دارد و هر دو پرواز را بصورت غیرمستقیم برگزار می کنند، قیمت بلیط های ایرعربیا ارزانتر می باشد.

مهم ترین پروازهای ایرعربیا از مبدا ایران

بیشتر پروازهای هواپیمایی ایرعربیا از ایران به مقصد دبی و مسقط انجام می شود. بلیط هواپیما ایرعربیا را می توان از شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز انجام شده است که می توانید در کادر زیر، بلیط دلخواه را انتخاب و رزرو کنید.

آشنایی با هواپیمایی ایرعربیا

هواپیمایی ایرعربیا در سال 2003 به عنوان اولین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت در خاورمیانه تاسیس شد و سومین هواپیمایی ملی کشور امارات بعد از هواپیمایی امارات و هواپیمایی اتحاد به شمار می رود. دفتر مرکزی این ایرلاین در شهر شارجه قرار گرفته و فرودگاه بین ‌المللی شارجه نیز مرکز اصلی فعالیت‌های آن بشمار می رود. علاوه بر فرودگاه شارجه، فرودگاه بین‌ المللی راس‌الخیمه در امارات، فرودگاه بین ‌المللی ملک محمد پنجم در مراکش، فرودگاه بین‌المللی برج العرب در مصر و فرودگاه بین ‌المللی ملکه علیا در اردن نیز از قطب های اصلی ایرعربیا به شمار می روند.

کد یاتاG9
کد ایکائوABY
دفتر مرکزیامارات متحده عربی – شارجه
قطب فرودگاهیفرودگاه شارجه
تعداد مقاصد130
سال تاسیس2003
مهمانداران هواپیمایی ایرعربیا

مقاصد پروازی ایرعربیا

مقاصد پروازی ایرعربیا شامل 120 شهر مختلف در جهان بوده که کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیا و اروپا را دربر می گیرد. از مبدا ایران نیز، بلیط هواپیما دبی مهم ترین و پرفروش ترین بلیط پروازی است که توسط ایرعربیا ارائه می شود. در وب سایت رسمی ایرعربیا نیز امکانی فراهم شده است تا مسافر بتواند مسیر پروازی خود را در میان صدها مسیر پروازی که این ایرلاین ارائه می دهد، چک کند. کافیست وارد آدرس اینترنتی www.airarabia.com شده و از سربرگ بالای صفحه، گزینه مربوط به destination را انتخاب کنید.

پرواز هواپیمای ایرلاین ایرعربیا

اطلاعات پرواز ایرعربیا

اگر قصد دارید از جزئیات پرواز خود از قبیل ساعت دقیق حرکت (با تاخیر)، وضعیت پرواز (کنسل شده یا …)، فرودگاه های ترانزیت (در صورت غیرمستقیم بودن پرواز) مطلع شوید، می توانید از صفحه اطلاعات پرواز وب سایت ایرعربیا از این موارد مطلع شوید. بدین منظور وارد لینک شده و مطابق تصویر زیر تاریخ پرواز، مبدا و مقصد خود را وارد کنید تا اطلاعات کامل پرواز عربیا که رزرو کرده اید، نمایش یابد.

مشاهده اطلاعات پرواز هواپیمایی ایرعربیا

هزینه اضافه بار ایرعربیا

با خرید بلیط هواپیما ایرعربیا می توانید تا سقف ۳۰ کیلوگرم بار همراه خود داشته باشید. در صورتی که بار همراه شما بیشتر باشد می بایست هزینه اضافه بار مطابق با جدول زیر پرداخت کنید:

میزبان اضافه بارتعداد چمدانهزینه اضافه بارنوع پرواز
تا 30 کیلوگرم1 عددشروع از 15 درهمیک طرفه
تا 40 کیلوگرم2 عددشروع از 20 درهمیک طرفه

 قوانین کنسلی ایرلاین ایر عربیا

در صورتی که پرواز ایرعربیا را از وب سایت رسپینا رزرو کرده اید، می توانید به ۲ صورت اینترنتی (از طریق حساب کاربری) و تلفنی (برقراری تماس با کارشناسان رسپینا) بلیط خود را کنسل کنید. قوانین کنسلی و تغییر پرواز نیز بصورت زیر است:

بازه زمانی تغییر پروازتغییرکنسلی
72 ساعت قبل از حرکت25 درصد کرایه و هزینه اضافی یا حداقل 150 درهم برای هر مسافر
(تفاوت کرایه برای اصلاح اعمال می شود)
30 درصد کرایه و هزینه اضافی یا حداقل 150 درهم برای هر مسافر
72 تا 24 ساعت قبل از حرکت26 درصد کرایه و هزینه اضافی یا حداقل 200 درهم برای هر مسافر
(تفاوت کرایه برای اصلاح اعمال می شود)
30 درصد کرایه و هزینه اضافی یا حداقل 200 درهم برای هر مسافر
  • ظرف 24 ساعت قبل از حرکت، هیچ تغییری در تاریخ بلیط و کنسلی آن مجاز نیست.
  • برای رزرو گروهی، هزینه تغییر و لغو ممکن است متفاوت باشد. برای این منظور با کارشناسان پرواز خارجی رسپینا تماس بگیرید.
  • مسافران کلاس تجاری در پروازهای قاهره، تا 8 ساعت قبل از زمان برنامه ریزی شده پرواز، واجد شرایط تغییر رایگان هستند (تفاوت نرخ اعمال خواهد شد). همه مسافران به مقصد یا از مبدا قاهره در صورت کنسلی، مطابق با شرایط و ضوابط، می توانند مبلغ را عودت کنند.
هواپیمای ایرلاین ایرعربیا

چک این بلیط هواپیما ایرعربیا

در صورت خرید بلیط هواپیمایی ایرعربیا، می توانید چک این بلیط هواپیما را از چندین روز قبل از پرواز انجام دهید تا در فرودگاه معطل نشوید. بدین منظور وارد وب سایت رسمی این هواپیمایی شده و از سربرگ بالای صفحه، گزینه check – in و سپس ONLINE CHECK-IN را انتخاب کنید. در صفحه بعد با وارد کردن شماره رزرو (PNR)،فرودگاه مبدا و تاریخ سفر می توانید پروسه چک این خود را بصورت اینترنتی انجام دهید.

ناوگان ایرلاین ایرعربیا

هواپیمایی ایرعربیا ناوگانی متشکل از 52 ایرباس A320، سه فروند ایرباس A321-200 و 6 هواپیمای A321 Neo LR را اداره می کند. تمام فضای داخلی کابین هواپیما دارای صندلی ‌های راحت مطابق استاندارد جهانی هستند که یکی از جادارترین صندلی‌ های کابین اقتصادی را ارائه می ‌دهند.

نوع هواپیماتعداد
ایرباس A320-20055 فروند
ایرباس A320neo73 فروند سفارش داده شده
ایرباس A321-2003 فروند
ایرباس A321neo27 فروند سفارش داده شده
ایرباس A321LR6
ایرباس A321XLR20 فروند سفارش داده شده
ناوگان هواپیمایی ایرعربیا

کلاس های پروازی هواپیمایی ایرعربیا

پروازهای ایر عربیا دارای ۲ کلاس پروازی اکونومی و بیزینس کلاس بوده که امکانات و خدمات هر یک متفاوت است. در وب سایت رسپینا هنگام خرید بلیط هواپیمایی ایرعربیا می توانید با استفاده از گزینه نوع کلاس پروازی، تنها پروازهای موردنظر را انتخاب و رزرو کنید.

بیزینس کلاس هواپیمایی ایرعربیا

مسافران کلاس بیزینس در هواپیمای ایرعربیا این امتیاز را دارند که از امکانات و خدمات سالن انتظار مجزا ویژه این کابین (موجود در برخی فرودگاه ها) بهره مند شوند. صندلی های راحت و جادار در داخل کابین هواپیما، دسترسی به شبکه پخش برنامه های تلویزیونی، فیلم، سریال و برنامه های سرگرمی، منوی سرآشپز ویژه متشکل از انواع غذاها و نوشیدنی های از سایر امکانات کابین بیزینس کلاس می باشد.

صندلی هواپیمایی ایرعربیا

اکونومی کلاس ایرعربیا

کابین های اکونومی کلاس هواپیمایی ایرعربیا نسبت به بیزینس کلاس خدمات معمولی داشته اما صندلی های آن راحت و مجهز به مانیتور است و مسافران می توانند حین پرواز از برنامه های فیلم، سریال و سرگرمی بهره مند شوند. قابلیت انتخاب غذا و نوشیدنی قبل از پرواز نیز از دیگر امکانات صندلی های اکونومی کلاس ایرعربیا است که از طریق وب سایت رسمی آن قابل انجام است.

نوشته های مشابه
صندلی های اکونومی ایرلاین ایرعربیا

پذیرایی در هواپیمایی ایرعربیا

با خرید بلیط ایر عربیا می توانید از غذاها و نوشیدنی های بین المللی لذت ببرید. Sky Café، سرویس پذیرایی داخل هواپیمای ایرعربیا بوده که به شما این امکان را می دهد که از بین طیف گسترده ای از غذاهای متعدد داخل هواپیما غذای دلخواه را انتخاب کنید. کترینگ این شرکت هواپیمایی از میان وعده های سبک تا غذاهای گرم و خوشمزه در پروازهای طولانی مدت با قیمت های بسیار مقرون به صرفه متفاوت است. شما می توانید غذای خود را پس از خرید بلیط هواپیما و از طریق منوی مربوطه با تخفیف بیشتر رزرو کنید. منوی غذایی هواپیمایی ایرعربیا را می توانید در این لینک مشاهده و دانلود کنید.

پذیرایی در  هواپیمای ایرعربیا

جوایز و افتخارات هواپیمایی ایرعربیا

  • 2016: ایر عربیا در میان 50 شرکت هواپیمایی برتر جهان در رتبه سوم قرار گرفت و در مراسم اهدای جوایز Business Traveller خاورمیانه جایزه بهترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت خاورمیانه را دریافت کرد.
  • 2014: air Arabia در مراسم جوایز کسب و کار هوانوردی جایزه بهترین شرکت هواپیمایی کم هزینه سال را دریافت کرد.

سوالات متداول

هواپیمایی ایرعربیا بهتر است یا فلای دبی؟

ایرعربیا و هواپیمایی فلای دبی هر دو ایرلاین ارزان قیمت متعلق به کشور امارات هستند اما به نسبت کیفیت، فلای دبی از ناوگان مجهزتر و بروزتری استفاده می کند. هم چنین، کابین های بیزینس کلاس فلای دبی به نسبت ایرعربیا برای مسیرهای بیشتری در دسترس است و خدماتی که ارائه می دهد نیز کاملتر است.

بلیط هواپیما ایرعربیا از مبدا چه شهرهایی از ایران قابل خریداری است؟

این هواپیمایی از فرودگاه های تهران (فرودگاه امام)، مشهد، شیراز، اصفهان و لار پرواز برگزار می کند. هم چنین می توانید با چک کردن مبدا و مقصد مسیر پروازی موردنظر خود از سایت رسپینا، پروازهای ایرعربیا را چک نمائید.

هزینه اضافه بار ایرعربیا چقدر است؟

براساس مسیر پروازی، کلاس کابین (بیزینس یا اکونومی) و نوع پرواز (مستقیم یا کانکشن) متفاوت است. اما معمولا از ۱۵ درهم به ازای هر کیلوگرم بار اضافه نرخ های آن شروع می شود.

آیا امکان چک این آنلاین بلیط هواپیما ایرعربیا وجود دارد؟

بله. با مراجعه به وب سایت رسمی هواپیمایی ایرعربیا و وارد کردن شماره رزرو (PNR)، فرودگاه مبدا و تاریخ سفر می توان پروسه چک-این بلیط این هواپیمایی را بصورت اینترنتی انجام داد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا