بلیط هواپیما سپهران

خرید بلیط هواپیما سپهران

برای خرید بلیط هواپیما سپهران کافیست از قسمت زیر مبدا ، مقصد و تاریخ پرواز خود را انتخاب کرده و در صفحه بعد از قسمت ایرلاین، گزینه سپهران را انتخاب کنید.

هواپیمایی سپهران یک ایرلاین خصوصی است که فعالیت خود در زمینه مسافربری، باربری و محصولات پستی از سال 1395 آغاز کرده است. قطب اصلی این هواپیمایی، فرودگاه هاشمی نژاد مشهد است و بخش زیادی از پروازهای آن برای پوشش دهی مسیرهای پروازی مشهد برنامه ریزی شده است. در ادامه اطلاعات دقیق تر در خصوص نحوه خرید بلیط هواپیما سپهران از رسپینا و سایر اطلاعات مربوط به آن را بررسی کرده ایم.

راهنمای رزرو بلیط هواپیمایی سپهران

با خرید اینترنتی بلیط هواپیما در رسپینا این امکان را دارید که جزئیات مربوط ایرلاین برگزارکننده پرواز، قیمت، ساعت پرواز و لندینگ در فرودگاه مقصد و نوع بلیط (سیستمی یا چارتر) را مشاهده کنید. حتی می توانید با کمک فیلترهای جستجو، نمایش پروازها را صرفا روی ایرلاین مدنظر خود تنظیم کنید. مراحل زیر را پیش ببرید تا در کمتر از چند دقیقه، بلیط هواپیما سپهران خریداری شود:

  • در کادرهای بالای صفحه، اطلاعات مبدا، مقصد و تاریخ سفر را وارد کنید تا وارد جدول پروازها شوید.
  • از فیلتر انتخاب ایرلاین سمت راست صفحه، گزینه “سپهران” را فعال و بلیط دلخواه خود را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، اطلاعات مسافر را براساس مندرجات شناسنامه و کارت ملی وارد کنید. پیش فاکتوری از بلیط شامل جزئیات پرواز و مشخصات مسافر نمایش می یابد؛ اطلاعات را چک و در صورت نیاز ویرایش کنید.
  • با تایید اطلاعات، برای پرداخت وجه به درگاه بانکی هدایت خواهید شد. پس از واریز نیز، لینک دانلود فایل بلیط فعال می شود. 

در هر کدام از مراحل خرید بلیط هواپیما سپهران که با مشکل یا سوالی رو به رو شدید، می توانید با تیم پشتیبانی 24 ساعته رسپینا تماس بگیرید (شماره تلفن: 02191012900) تا در اسرع وقت پیگیری شود.

خرید بلیط هواپیما سپهران بصورت تلفنی

محبوب ترین پروازهای داخلی هواپیمایی سپهران

محبوب ترین پروازهای خارجی هواپیمایی سپهران

قیمت بلیط سپهران

بطور کلی نرخ بلیط هواپیما سپهران بر اساس عواملی مانند بازه زمانی سفر، مبدا و مقصد شما، کلاس پروازی و نوع بلیط (سیستمی یا چارتری) متفاوت است. برای چک کردن قیمت های بروز شده بلیط های این هواپیمایی، مطابق راهنمای بالا وارد جدول پروازی رسپینا شوید. سپهران با توجه به خدمات و امکاناتی که به مسافران ارائه می دهد از قیمت های نسبتا ارزانی برخوردار است اما توصیه می شود جهت مقایسه و پیدا کردن بلیط دلخواه، نمایش بلیط ها را فقط روی این شرکت هواپیمایی قرار ندهید تا امکان بررسی قیمت سایر ایرلان ها نیز فراهم شود.

خرید بلیط چارتر سپهران

در مسیرهای پروازی پرتردد سپهران که تقاضای سفر بالا است، شرکت های چارترکننده نیز فعالیت دارند که بخشی از ظرفیت هواپیما را رزرو و بلیط ها را با عنوان بلیط چارتر با قوانین و قیمت متفاوت به مسافران ارائه می دهند. بلیط های چارتر این مزیت را دارند که در اغلب اوقات از قیمت های پایین تری نسبت به بقیه بلیط ها برخورداند. برای دسترسی راحتتر به بلیط چارتر سپهران در سایت رسپینا، کافیست از فیلتر جستجو “نوع بلیط” گزینه “چارتر” را انتخاب کنید.

نحوه رزرو بلیط هواپیمایی سپهران چارتر

بلیط سیستمی هواپیمایی سپهران

علی رغم بلیط های چارتر که به وسیله شرکت های چارترکننده ارائه می شود، بلیط سیستمی مستقیما از طرف هواپیمایی سپهران به دست مسافر می رسد. خرید بلیط سیستمی این مزیت را به همراه دارد که نرخ کودک و بزرگسال، متفاوت محاسبه می شود؛ بطوریکه قیمت بلیط برای کودکان (2 تا 12 سال) در پروازهای سیستمی سپهران معادل 85 درصد نرخ بلیط بزرگسال است.

پرواز رفت و برگشت سپهران ایرلاین

اگر می‌خواهید سفری بی دغدغه داشته باشید، توصیه می کنیم بلیط هواپیما سپهران را بصورت رفت و برگشت خریداری کنید. اگرچه از نظر قیمت بین بلیط یک طرفه و رفت و برگشت تفاوت چندانی وجود ندارد اما در پرواز برگشت ممکن است با بلیط های گران لحظه آخری یا تکمیل ظرفیت پرواز مواجه شوید. بنابرین پرواز رفت و برگشت سپهران گزینه ای است که خیال شما را آسوده می کند. برای این منظور در ابتدای همین صفحه روی گزینه رف و برگشت کلیک کنید.

خرید بلیط هواپیمایی سپهران بصورت رفت و برگشت

نحوه انتخاب صندلی هواپیمایی سپهران

هواپیمایی سپهران از جمله معدود ایرلاین های داخلی است که امکان انتخاب صندلی دلخواه را به مسافر ارائه می دهد. برای این کار، پس از قطعی شدن خرید بلیط، وارد وب سایت رسمی این شرکت شوید و سپس روی عکس “رزرو خدمات ویژه پرواز بدون انتظار در فرودگاه” کلیک کنید. در صفحه بعدی، با وارد کردن شماره ملی مسافر، می توانید به قسمت انتخاب صندلی هواپیما منتقل شده و گزینه دلخواه خود را وارد کنید.

کلاس های پروازی هواپیمایی سپهران

خدمات هواپیمایی سپهران تنها در یک کلاس پروازی اکونومی ارائه می شود. در کلاس پروازی اکونومی این هواپیمایی دو نوع صندلی عادی و کامفورت قرار دارد. تنها تفاوت در این دو صندلی اینست که صندلی کامفورت نسبت به صندلی عادی فضای بیشتری دارند و برای افراد با قد بلند مناسب است. در دیگر خدمات تفاوتی نیست.

کلاس پروازی داخل هواپیما سپهران

مقاصد پروازی سپهران

فرودگاه هاشمی نژاد مشهد، قطب اول و فرودگاه مهرآباد، قطب دوم هواپیمایی سپهران است. لذا در حال حاضر، تمامی پروازهای این هواپیمایی از مبدا یا به مقصد این فرودگاه ها انجام می شود. مسیرهای پروازی داخلی و خارجی این هواپیمایی به صورت زیر است.

مقاصد پروازی داخلی هواپیمایی سپهران

مبدامقاصد پروازی
مشهدتبریز، رشت، کرمانشاه، اهواز، آبادان، ماهشهر، شیراز، عسلویه، کیش، قشم، بندرعباس، زاهدان، اصفهان و یزد
تهرانکرمانشاه، اهواز، بوشهر، شیراز، کیش، قشم، بندرعباس و چابهار
پروازهای داخلی هواپیمایی ایران ایر

پروازهای خارجی هواپیمایی سپهران

در حال حاضر، پروازهای خارجی هواپیمایی سپهران تنها از مبدا فرودگاه مشهد به مقاصد ازمیر، اسپارتا، نجف و کویت برگزار می شود. 

پروازهای خارجی هواپیمایی سپهران

کنسلی پرواز سپهران

پس از خرید بلیط سپهران، در صورت تغییر برنامه سفر می توانید بر اساس قوانین این هواپیمایی درخواست کنسلی دهید. جریمه کنسلی باتوجه به شناسه نرخی بلیط و ساعات باقی مانده تا پرواز متغیر است که در تصویر زیر می توانید نرخ دقیق آن را مشاهده کنید.

قوانین کنسلی بلیط هواپیما سپهران

البته جریمه مشخص شده در جدول زیر تنها متعلق به بلیط های سیستمی است و جریمه چارترها با توجه به تصمیم چارترکننده تعیین می شود. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص باید با تیم پشتیبانی رسپینا تماس بگیرید تا اطلاعات کنسلی از چارترکننده استعلام گرفته شود.

ترمینال هواپیمایی سپهران

اگر مبدا یا مقصد پرواز، فرودگاه مهرآباد تهران است، با توجه به ایرلاین پرواز یا ورودی و خروجی بودن آن، شماره ترمینال هم متفاوت است. اگر مبدا پرواز شما فرودگاه مهرآباد باشد، پرواز از ترمینال 4 انجام می شود. پروازهایی هم که مقصد آن مهرآباد است، در ترمینال شماره 6 میزبانی خواهند شد.

نوشته های مشابه
ورودی ترمینال شماره 6 فرودگاه مهرآباد

میزان بار مجاز هواپیمایی سپهران

پس از خرید رزرو پرواز، اطلاعات مربوط به میزان بار مجاز در قسمت اطلاعات پرواز قابل مشاهده است. اما به طور کلی، میزان بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی این ایرلاین به صورت زیر است:

  • بار مجاز پروازهای داخلی: 20 کیلوگرم (چمدان) – 6 کیلوگرم بار همراه (قابل حمل به داخل کابین هواپیما)
  • بار مجاز پروازهای خارجی: 30 کیلوگرم (چمدان) – 6 کیلوگرم بار همراه (قابل حمل به داخل کابین هواپیما)

رزرو خدمات ویژه پرواز هواپیمایی سپهران

برای راحتی بیشتر مسافران، هواپیمایی سپهران امکان خرید اضافه بار، درخواست حمل حیوانات خانگی با هواپیما و درخواست ویلچر را به صورت اینترنتی فراهم آورده است. این موارد صرفا پس از رزرو پرواز امکان پذیر است و امکان رزرو همزمان با خرید بلیط وجود ندارد. فقط کافیست وارد سایت رسمی هواپیمایی سپهران شوید و روی عکس ” خدمات ویژه پرواز بدون انتظار در فرودگاه” کلیک کنید. 

ناوگان هواپیمایی سپهران

ناوگان هواپیمایی این هواپیمایی متشکل از 9 فروند هواپیما بوئینگ 737 با کلاس های زیر است:

  • بوئینگ 737 کلاس 300: 2 فروند
  • بوئینگ 737 کلاس 400: 2 فروند
  • بوئینگ 737 کلاس 500: 5 فروند

تاریخچه هواپیمایی سپهران

شرکت هواپیمایی سپهران ابتدا در سال ۱۳۹۰ به عنوان یک شرکت سهامی خاص به ثبت رسید و پس از آن در سال ۱۳۹۵ موفق به دریافت گواهینامهٔ صلاحیت پروازی برای فعالیت مسافربری، باربری و محصولات پستی شد. در واقع برنامه ریزی اولیه این هواپیمایی برای پوشش دهی بهتر پروازهای مشهد بود که پس از گسترش ناوگان، مسیرهای پروازی آن نیز افزایش یافت.

مجوزها و گواهینامه‌های هواپیمایی سپهران

شرکت سپهران در مدت زمان فعالیت خود، عملکرد مثبتی داشته و توانسته است موفق به  گواهینامه AOC (مجوز بهره برداری هوایی) شود. همچنین این شرکت هواپیمایی با استخدام افراد بومی واجد شرایط در زمینه اشتغال زایی نیز نسبت به بقیه ایرلاین ها بسیار موفق تر بوده است. کادر هوایی و خلبان‌ های Sepehran Airlines آموزش های لازم خود را بدون کمک سایر ایرلاین‌ ها انجام داده اند.

مهماندار هواپیمایی سپهران  داخل هواپیما

لوگوی شرکت هواپیمایی سپهران

رنگ سازمانی این شرکت هواپیمایی، در گذشته نارنجی بوده در سال ۹۸ به قرمز تغییر پیدا کرده‌است و لوگوی آن با الهام از ققنوس  طراحی شده و بر هواپیماهای آن نقش بسته‌است. ققنوس به عنوان پرنده اساطیری نشان دهنده فرهنگ اصیل استان فارس است، همچنین این پرنده به عنوان نماد جاودانگی نیز شناخته می شود. این لوگو بر روی دم هواپیماها طراحی شده است.

لوگو هواپیمایی سپهران

سایر اطلاعات درباره هواپیمایی سپهران

  • کد Z2 :IATA
  • سال تاسیس: 1395
  • مقر اصلی: شیراز، ایران
  • وب سایت: flysepehran.ir

سوالات متداول هواپیمایی سپهران

آیا امکان رزرو صندلی در هواپیمایی سپهران وجود دارد؟

بله. بعد از خرید بلیط هواپیما سپهران می توانید وارد وب سایت رسمی این هواپیمایی شوید و با ورود شماره ملی، صندلی دلخواه تان را انتخاب کنید.

یا هواپیمایی سپهران پرواز خارجی هم برگزار می کند؟

بله. در حال حاضر، پروازهای خارجی هواپیمایی سپهران تنها از مبدا فرودگاه مشهد به مقاصد ازمیر، اسپارتا، نجف و کویت برگزار می شود.

ترمینال پروازهای سپهران در فرودگاه مهرآباد کدام است؟

پروازهای خروجی سپهران در ترمینال 4 و پروازهای ورودی در ترمینال شماره 6 مهرآباد میزبانی می شود.

آیا بلیط های سپهران امکان کنسلی و استرداد وجه را دارند؟

بلیط های سیستمی سپهران قبل از پرواز و حتی در صورت جاماندن از پرواز، قابل کنسل شدن هستند اما بازگشت وجه با کسر جریمه ایرلاین همراه است. کنسلی بلیط های چارتر سپهران نیز تابع قوانین شرکت چارترکننده است.

دکمه بازگشت به بالا