بلیط هواپیما قطر

خرید بلیط هواپیما قطر

برای خرید پرواز های هواپیمایی قطر کافیست از قسمت زیر مبدا ، مقصد و تاریخ پرواز خود را انتخاب کرده و در صفحه بعد از قسمت ایرلاین qatar airways را انتخاب کنید.

هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) برای کیفیت ارائه خدمات و آسودگی و راحتی مسافران خود، اهمیت فراوانی قائل است، تا جایی که چندین سال پیاپی، به عنوان ایرلاین برتر در زمینه فروش بلیط با ارائه خدمات بهینه به مسافران، در جهان انتخاب شد. قطر ایرویز، حتی برای نوع ارائه خدمات توسط خدمه پروازی خود نیز بسیار حساسیت و اهمیت قائل است و تدابیر سخت گیرانه ای در جذب خدمه پروازی و حتی مهمانداران خود به کار گرفته است. قطر ایرویز مقاصد متنوعی را در اختیار مسافران خود قرار می دهد، فقط کافیست مبدأ و مقصد خود را در ابتدای همین صفحه، وارد کنید.

ویدئوی معرفی هواپیمایی قطر

رزرو پرواز هواپیمایی قطر در رسپینا

می توانید برای پرواز با این ایرلاین لوکس و مجهز، از سامانه خرید بلیط هواپیما خارجی رسپینا اقدام به خرید بلیط قطر ایرویز کنید. کافیست از بخش انتخاب مبدا، مقصد و تاریخ در بالای همین صفحه اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید و وارد لیست بلیط ها شوید، از قسمت انتخاب ایرلاین، ایرلاین قطر ایرویز رو انتخاب کنید و از بین بلیط های پیشنهادی مناسب ترین بلیط قطر ایرویز را رزرو کنید.

با خرید بلیط قطر ایرویز در رسپینا می توانید از مزایا و امکانات زیر نیز بهره مند شوید:

  • پشتیبانی 24 ساعته: اصلی ترین تمایز رسپینا با سایرین در خدمات پشتیبانی آن است که توسط کارشناسان خبره پرواز داخلی به صورت شبانه روزی و بدون معطلی ارائه می شود. تماس های مسافران در کم تر از چند دقیقه پاسخگویی و پیگیری می شود.
  • کاربری آسان و امکان رزرو فوری بلیط: طراحی وبسایت رسپینا به گونه ای است که حتی افرادی که برای اولین بار اقدام به رزرو اینترنتی بلیط قطر ایرویز می کنند، با مراحل و اطلاعات مبهم رو به رو نخواهند شد. مهمترین مزیت رسپینا این است که برای خرید بلیط نیازی به ایجاد حساب کاربری در سایت نیست و پس از انتخاب بلیط مستقیما وارد صفحه درج مشخصات فردی و سپس درگاه پرداخت خواهید شد.

خرید تلفنی بلیط هواپیمایی قطر

یکی دیگر از راه های خرید بلیط قطر ایرویز، تماس با کارشناسان پرواز خارجی رسپینا است. در صورتی که به اینترنت یا رمز دوم دسترسی ندارید با شماره تلفن 02191012900 تماس گرفته و مبدا و مقصد پروازی خود را اعلام نمائید. چنانچه هواپيمايي قطر در بازه زمانی موردنظر شما پروازی ارائه داده باشد، کارشناسان رسپینا آن را برای شما رزرو کرده و شماره حساب جهت واریز را برایتان پیامک می کنند. در نهایت، با تکمیل فرآیند خرید بلیط، مشخصات آن به شماره تلفن همراه شما پیامک می گردد.

خرید تلفنی بلیط هواپیمایی قطر در رسپینا

معرفی شرکت قطر ایرویز (Qatar Airways)

ایرلاین قطر (به انگلیسی: Qatar Airways) شرکت هواپیمایی حامل پرچم قطر است که از ماه اکتبر ۲۰۱۳ به‌ عنوان یکی از اعضای اصلی اتحادیه وان‌ ورلد به شمار می آید. این شرکت در حال حاضر روزانه به بیشتر از 150 مقصد در آفریقا، آسیای میانه، اروپا، خاور دور، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه پروازهای مستقیم دارد. جالب است بدانید ایرلاین قطر ایرویز، از معدود شرکت های هواپیمایی هست که به طور مرتب و مداوم به هر 6 قاره ی جهان پرواز دارد.

شرکت قطر ایرویز Qatar Airways به عنوان یک ایرلاین 5 ستاره موفق، با خدمات ویژه ای که برای مسافرانش در نظر گرفته، شما را به پروازی استثنائی می برد.

اگر تا به حال به صورت اینترنتی خرید بلیط هواپیما برای پروازهای خارجی انجام داده باشید، در لیست بلیط های پرواز که سایت ها به شما پیشنهاد می دهند، حتما بلیط قطر ایرویز، این ایرلاین معروف و 5 ستاره قطر به چشمتان خورده است، این شرکت هواپیمایی قبل از این که هواپیمایی امارات در سال 2016 اولین ایرلاین برتر جهان شود، هر سال موفق به کسب لقب برترین ایرلاین جهان شده است.

 کد یاتاQR
 کد ایکائوQTR
 دفتر مرکزی فعالیتدوحه
 فرودگاه قطبفرودگاه بین‌المللی حمد
 سال تاسیس۱۹۹۴
 مدیریتدولت قطر
 وبسایت رسمیqatarairways.com
 تعداد ناوگان۲۲۰

مسیرهای مهم هواپیمایی قطر از ایران

ایرلاین قطر به بیش از 150 مقصد پرواز منظم دارد. قطر ایرویز از 4 شهر تهران، مشهد، شیراز و اصفهان بصورت هفتگی، از طریق دوحه به مقصدهای مختلف پرواز دارد. از مسیرهای پر تردد ایرلین قطر ایرویز می توان به پروازهای زیر اشاره کرد:

پرواز هواپیمایی قطر از تهران

پرواز هواپیمایی قطر از مشهد

پرواز هواپیمایی قطر از شیراز

پرواز قطر ایرویز از اصفهان

مقاصد پروازی هواپیمایی قطر

قیمت بلیط هواپیمایی قطر

قیمت بلیط این ایرلاین کاملا به بازه زمانی خرید شما، مبدا، کلاس پروازی و امکانات بستگی دارد. اگر قصد دارید بلیط ارزان این هواپیمایی را تهیه کنید، در اوایل پاییز و اواسط بهار به دلیل پشت سر گذاشتن تعطیلات و کم شدن حجم سفر ها، ایرلاین ها برای جذب مشتری، آفرهایی را اعلام می کنند. البته با وجود این که مدت زمان فروش ممکن است کم بوده و بازه زمانی سفر محدود به 4-5 ماه است، شما به عنوان مسافر می توانید با برنامه ریزی، بلیط هواپیما را با نرخ ارزان تر تهیه کنید.

تخفیف بلیط هواپیمایی قطر

ایرلاین قطر ایرویز در زمان های مختلف تخفیف های ویژه ای برای مسافران در نظر میگیرد. برای اطلاع از تخفیفات کنونی این هواپیمایی وارد این لینک شوید. از آنجایی که این آفرها مدت زمان محدودی دارند، توصیه می شود اپلیکیشن قطر ایرویز را نصب کرده تا تخفیفات جذاب این هواپیمایی را از دست ندهید. همچنین در بخشی از وبسایت قطر ایرویز، امکانی برای استفاده از کوپن های تخفیف برای هر مسافر فراهم شده است. برای کسب اطلاعات می توانید وارد وبسایت رسمی این هواپیمایی شده یا با نمایندگی های آن در ایران تماس بگیرید.

  • لیست کامل نمایندگی های قطر ایرویز همراه با شماره تماس و آدرس آن ها در پایان مقاله نوشته شده است.
نحوه استفاده از کوپن های تخفیف هواپیمایی قطر

چک این آنلاین هواپیمایی قطر

این هواپیمایی امکان چک این آنلاین هواپیما را برای مسافران خود فراهم کرده است تا فرآیند سفر راحت تر صورت گیرد. برای چک این و دریافت کارت پرواز قطر ایرویز از 36 ساعت تا 90 دقیقه قبل از پرواز فرصت دارید وارد وبسایت این شرکت شده و شماره رزرو پرواز و نام خانوادگی خود را وارد کنید تا پروسه چک این آنلاین آغاز شود. در این مرحله در صورت تمایل می توانید صندلی مد نظر خود را رزرو کنید.

  • توجه نمایید که دریافت آنلاین کارت پرواز برای پرواز به ایالات متحده 24 ساعت قبل از حرکت از دوحه است.
  • حتی در صورت دریافت کارت پرواز اینترنتی، باز هم می بایست برای تحویل و بازرسی چمدان حداقل از 1 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه مبدا حضور داشته باشید.
چک این آنلاین در اپلیکیشن قطر ایرویز

قوانین بار هواپیمایی قطر

میزان بار مجاز ایرلاین قطر با توجه به مقصد و کلاس پروازی تغییر می کند. برای کسب اطلاعات دقیق درباره میزان بار مجاز هواپیما می توانید اطلاعات روی بلیط را مشاهده کنید یا با مراجعه به وبسایت رسمی قطر ایرویز جزئیات مورد نظر خود را مطالعه کنید. جداول زیر بر اساس اطلاعات وبسایت این شرکت هواپیمایی است.

قوانین بار کلاس پروازی اکونومی

Economy LiteEconomy ClassicEconomy Convenience Economy Comfort
تمامی مسیرهای پروازی20 کیلوگرم (44 پوند)25 کیلوگرم (55 پوند)30 کیلوگرم (66 پوند)35 کیلوگرم (77 پوند)
پرواز به / از آفریقا یا آمریکا1 چمدان
(هر کدام 23 کیلوگرم/50 پوند)
2 چمدان (هر کدام 23 کیلوگرم/50 پوند)2 چمدان (هر کدام 23 کیلوگرم/50 پوند)2 چمدان (هر کدام 23 کیلوگرم/50 پوند)
میزان بار دستی مجاز1 چمدان (7 کیلوگرم/15 پوند)1 چمدان (7 کیلوگرم/15 پوند)1 چمدان (7 کیلوگرم/15 پوند)1 چمدان (7 کیلوگرم/15 پوند)

قوانین بار بیزینس کلاس قطر ایرویز

 Business Lite    Business ClassicBusiness ComfortBusiness Elite
تمام مسیرهای پروازی40 کیلوگرم (88 پوند) 40 کیلوگرم (88 پوند)40 کیلوگرم (88 پوند)40 کیلوگرم (88 پوند)
پرواز به / از آفریقا یا آمریکا2 چمدان (هر کدام 32 کیلوگرم/70 پوند)2 چمدان (هر کدام 32 کیلوگرم/70 پوند)2 چمدان (هر کدام 32 کیلوگرم/70 پوند)2 چمدان (هر کدام 32 کیلوگرم/70 پوند)
میزان بار دستی مجاز2 چمدان (مجموع 15 کیلوگرم/33 پوند)2 چمدان (مجموع 15 کیلوگرم/33 پوند)2 چمدان (مجموع 15 کیلوگرم/33 پوند)2 چمدان (مجموع 15 کیلوگرم/33 پوند)

قوانین بار فرست کلاس شرکت قطر ایرویز

 First Elite
تمام مسیرهای پروازی50 کیلوگرم (110 پوند)
پرواز به / از آفریقا یا آمریکا2 چمدان (هر کدام 32 کیلوگرم/70 پوند)
میزان بار مجاز دستی2 چمدان (15 کیلوگرم )

هزینه اضافه بار هواپیمایی قطر

هزینه اضافه بار پروازهای قطر ایرویز بسته به مناطق تحت پوشش سفر تغییر خواهد کرد. برای اطلاع از نرخ هزینه بار و شرایط آن بهتر است با نزدیک ترین دفتر فروش بلیط های هواپیما یا مرکز قطر ایرویز تماس برقرار کنید.

کنسلی بلیط هواپیمایی قطر

امکان کنسلی بلیط این هواپیمایی به صورت آنلاین از طریق وبسایت رسمی قطر ایرویز امکان پذیر است. شما همچنین می توانید با دفاتر رسمی این شرکت در ایران  تماس بگیرید و درخواست لغو پرواز کنید. در صورتی که از وبسایت رسپینا اقدام به خرید بلیط کرده اید می توانید با تیم پشتیبانی تماس گرفته تا راهنمایی های لازم برای کنسلی بلیط را دریافت نمایید.

نوشته های مشابه
  • توجه نمایید که کنسلی بلیط از طریق وبسایت فقط برای بلیط هایی که به صورت مسقیم از ایرلاین خریداری نموده اند، امکان پذیر است.

اطلاعات پرواز قطر ایرلاین

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه پروازهای این شرکت یا جزئیات پرواز خود هستید، می توانید وارد از طریق وبسایت یا اپلیکیشن قطر ایرویز شده و با وارد نمودن مبدا، مقصد و تاریخ سفر، جدول پروازی آن را مشاهده نمایید.

نحوه اطلاع از جدول زمانی پروازها در وبسایت هواپیمایی قطر

ناوگان هوایی قطر ایرویز

قطر ایرویز با میانگین سن تقریباً پنج سال برای هواپیماهای خود، یکی از جوان‌ترین ناوگان‌های هوایی جهان را در اختیار دارد. مدل‌های مختلف هواپیماهای کم‌عرض و پهن پیکر ایرباس و بوئینگ، امکان سفر در مسیرهای هوایی کوتاه، متوسط و طولانی را فراهم می‌کند. برخی از خدمات خاص این شرکت هواپیمایی را تنها می توان در ناوگان های جدید و به روز قطر ایرویز پیدا کرد.

نام هواپیماکلاس‌های پروازی
Airbus A319-100LRاقتصادی، تجاری
Airbus A320-200اقتصادی، تجاری
Airbus A321-200اقتصادی، تجاری
Airbus A330-200اقتصادی، تجاری
Airbus A330-300اقتصادی، تجاری
Airbus A340-600اقتصادی، تجاری
Airbus A350-900اقتصادی، تجاری
Airbus A380-800اقتصادی، تجاری
Boeing 777-200LRاقتصادی، تجاری، پرمیوم
Boeing 777-300ERاقتصادی، تجاری، پرمیوم
Boeing 787-8 Dreamlinerاقتصادی، تجاری
Boeing 787-9 Dreamlinerاقتصادی، تجاری، پرمیوم
Boeing 787-10 Dreamlinerاقتصادی، تجاری، پرمیوم
Bombardier Challenger 605خصوصی
Bombardier Global 5000خصوصی
Embraer E170LRاقتصادی، تجاری
Embraer E190LRاقتصادی، بیزینس

همچنین، قطر ایرویز از کلاس‌های پروازی خاصی مانند فرست کلاس، کلاس پریمیوم، و کلاس پریمیوم فلکس است که در تعداد محدودی از هواپیماهای آن ارائه می‌شود.

بوئینگ 777 قطر ایرویز

آشنایی با کلاس های پروازی قطر ایرویز  

قطر ایرویز خدمات خود را در سه کلاس پروازی ارائه می دهد. اکونومی یا اقتصادی، بیزینس و فرست کلاس، از جمله کلاس های پروازی این شرکت هستند که شما می توانید با توجه به مقصد، نوع هواپیما و مقدار هزینه مدنظرتان، هر کدام را انتخاب کنید. این شرکت هواپیمایی درباره کلاس های پروازی خود اینطور می گوید که هنگام سفر با قطر ایرویز برای یک تجربه سفر بی نظیر آماده شوید. کابین‌های بزرگ، غذاهای الهام‌گرفته از مقصد و مهمان‌نوازی در سطح جهانی مطمئناً تجربه شما از سفر را بهبود می بخشد.

کلاس پروازی اکونومی

با خرید بلیط قطر ایرلاین در کلاس پرواز اکونومی آن، از خدمات ویژه ای بهره مند خواهید شد. صندلی های پهن و راحت که برای استراحت در سفرهای طولانی بسیار مناسب هستند و به مسافر یک فضای شخصی برای خوردن غذا، استفاده از تلویزیون مقابل و خواب ارائه می دهد. وعده های غذایی با کیفیت، توجه مهمانداران به مسافران، کیت وسایل ضروری و بهداشتی و دسترسی به وای فای از دیگر امکانات این کلاس پروازی است.

  • توجه نمایید که دسترسی به اینترنت در کلاس پروازی اکونومی تنها در در هواپیماهای A380، B787، A319 و هواپیماهای منتخب A320، A321، A330، A350 و B777 قطر ایرویز در دسترس است.

بیزینس کلاس؛ نسل جدید خدمات قطر ایرویز

صندلی های کلاس تجاری قطر ایرویز در هواپیماهای  متفاوت است. یکی از بهترین فوق مدرن ترین آن ها با عنوان Qsuite است که تنها در ناوگان ایرباس A350 یا بوئینگ 777 قرار دارد. برای استفاده از خدمات بیزینس کلاس قطر ایرویز باید ابتدا چک کنید در مسیر پروازی مد نظر شما این کلاس پروازی وجود دارد یا خیر. به این منظور وارد وبسایت ایرلاین قطر شده و با وارد نمودن مبدا و مقصد خود پروازهای دارای خدمات بیزینس کلاس را مشاهده کنید.

مسافر در بیزینس کلاس قطر ایرویز

Qusuite، نسل جدید بیزینس کلاس قطر ایرویز است و خدمات لوکسی را به مسافران ارائه می دهد. این شرکت هواپیمایی خدمات Qusuite را به این گونه توصیف می کند که تصور کنید سفری طولانی را آغاز کرده اید که در آن سفر به اندازه مقصد فراموش نشدنی است. از خدمات این کلاس پروازی می توان به فضای شخصی سازی شده، امکان تبدیل صندلی به تخت، منوی غذایی بین المللی و غذاهای درجه یک، سفارش غذا در هر زمان و هر مقدار، کیت کاملی از وسایل بهداشتی و آرایشی، لباس خواب و وسایل راحتی مانند لحاظ و تشک، نورپردازی پیشرفته، سرگرمی های متنوع، امکان اتصال به اینترنت، توجه کامل مهمانداران و سطح بالایی از بهداشت اشاره نمود.

فرست کلاس هواپیمایی قطر

خدمات لوکس و مجلل فرست کلاس این ایرلاین به خوبی راحتی مسافر را تامین می کند. با خدمات فرست کلاس تجربه سفری فراموش نشدنی را کسب خواهید کرد. در این کابین می توانید حریم خصوصی کامل داشته باشید. روی صندلی خود با خیالی آسوده استراحت کنید یا بر تخت دراز بکشید. منوی غذایی بین المللی در هر زمان در اختیار شما خواهد بود. قطر ایرویز خدمات خود را در سطح بین المللی و بسیار مجلل ارائه می دهد. شما به راحتی می‌توانید در کابین لپ‌تاپ خود را شارژ کنید و هر زمانی که بخواهید به وای فای متصل شوید.

خدمات هواپیمایی قطر برای مسافران؛ از فرودگاه تا مقصد  

شرکت قطر ایرویز تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی بهتر به مشتریانش می کند. در همین راستا تمامی خدمات خود را قبل از شروع سفر تا زمان رسیدن به مقصد گسترش داده تا تمامی امکانات مورد نیاز مسافران را فراهم کند. اگر به کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات این شرکت هواپیمایی علاقه دارید، این بخش از مقاله را از دست ندهید. توجه کنید که استفاده از این خدمات از طریق وبسایت رسمی و اپلیکیشن قطر ایرویز امکان پذیر است.

خرید بلیط هواپیمایی قطر و رزرو هتل

با استفاده از وبسایت قطر ایرویز امکان رزرو هتل و خرید بلیط به صورت یکجا برای تمامی مسافران امکان پذیر است. با ورود به وبسایت قطر ایرلاین پس از رزرو بلیط، مقصد خود را وارد کنید تا تمامی اقامتگاه های مقصد همراه با ذکر جزئیات کامل نشان داده شود. می توانید از پیشنهادات ویژه این ایرلاین استفاده کنید تا در بهترین هتل ها سفر خود را سپری نمایید.  

اجاره خودرو در مقصد

اگر تمایل دارید پس از رسیدن به مقصد، خودرویی لوکس در اختیارتان قرار داشته باشد، از خدمات اجاره خودرو قطر ایرویز استفاده نمایید. این شرکت در زمینه اجاره خودرو تخفیف های ویژه ای برای مسافران در نظر می گیرد و تلاش می کند قیمت های مناسبی ارائه دهد.  البته توجه کنید که به دسته خودرو، به گواهینامه رانندگی معتبری نیاز دارید که حداقل 1 اعتبار داشته باشد. همچنین ممکن است به یک مجوز رانندگی بین المللی یا ترجمه رسمی گواهینامه نیاز داشته باشید.

بیمه مسافرتی قطر ایرویز

با بیمه مسافرتی قطر ایرویز از برنامه های سفر خود لذت ببرید. شما می توانید هنگام رزرو بلیط خود در قطر ایرویز یا با استفاده از گزینه مدیریت رزرو پس از انجام رزرو، بیمه مسافرتی را برای سفر خود خریداری کنید. بیمه مسافرتی در حال حاضر به ساکنان کشورهای زیر ارائه می شود: فرانسه، آلمان، ایتالیا، کویت، لبنان، نروژ، عمان، قطر، اسپانیا، سوئد، امارات متحده عربی و انگلستان.

نحوه دسترسی به اطلاعات بیمه مسافرتی در وبسایت رسمی قطر ایرویز

تورهای جذاب و خدمات گردشگری

یکی دیگر از سرویس ها و خدمات جذاب قطر ایرویز ارائه تورهای جذاب و خدمات گردشگری است. از طریق وبسایت این هواپیمایی میتوانید تفریحات مورد نظر را رزرو کنید و حتی از تخفیف استفاده کنید. ایرلاین قطر تورهای خود را در سبک های مختلف ماجراجویی، طبیعت، تاریخی، خانوادگی، رستوران گردی، بومگردی و شهرگردی ارائه می دهد. همچنین مسافرانی که پرواز کانکشن دارند می توانند از تورهای مخصوص ترانزیت استفاده کنند.

استقبال فرودگاهی؛ خوش آمدگویی به سبک قطر ایرویز

خدمات مربوط به استقبال در فرودگاه و ترانسفر در فرودگاه های مقصد خود را به این شرکت هواپیمایی بسپارید. البته قطر ایرویز در زمینه خدمات استقبال فرودگاهی با شرکت دیگری به نام آل ماها همکاری می کند. با استفاده از این سرویس می توانید از شرکای تجاری خود، مسافران ویژه، اعضای خانواده و دوستانتان به نحو شایسته ای خوش آمد بگویید. این سرویس برای فرودگاه بین المللی حمد فعال است. مشتریانی که به فرودگاه بین‌المللی حمد می‌رسند، ترانزیت می‌کنند یا از فرودگاه بین‌المللی حمد خارج می‌شوند، می‌توانند تجربه‌ای بی‌نظیر با کمک خدمات آل ماها کسب کنند.

خدمات سفر با کودک

قطر ایرویز خدمات جامعی برای خانواده ها و سفر با کودکان در نظر گرفته است. از خدمات ایرلاین قطر برای کودکان می توان به بازی های تعاملی، ارائه اسباب بازی های متنوع، بسته های فعالیت برای خردسالان، جعبه های غذا که از بین ابرقهرمانان مورد علاقه کودک انتخاب می شود و کیت های خلاقانه نقاشی اشاره کرد. همچنین این هواپیمایی امکانات گسترده ای برای نوزادان و رفاه مادران ارائه می کند.

سرگرمی کودک در هواپیما قطر ایرویز

خدمات سفر با حیوانات خانگی

قوانین  قطر ایرویز در رابطه با پذیرش حیوانات زنده مانند سگ و گربه با قوانین حیوانات زنده یاتا و سایر مقررات دولتی کشورهای مبدا، مقصد و ترانزیت سازگاری دارد. همچنین در بعضی از مسیرهای پروازی به مسافران این اجازه را می دهد که دو قلاده سگ خدمت رسان را به طور رایگان به منظور کمک به مسافرین دچار معلولیت، وارد کابین کنند.

خدمات برای مسافران دارای شرایط خاص

برای استفاده از خدمات خاص قطر ایرویز باید در زمان رزرو پرواز یا حداقل 48 ساعت قبل، مسافران نیازهای ویژه خود را با مسئولین مرتبط در میان بگذارید. همچنین می توانید در قسمت “مدیریت رزرو” بعضی از درخواست های معمول مانند انتخاب صندلی، غذاهای ویژه مطابق با رژیم پزشکی، کمک در جابجایی با ویلچر، نگهداری وسایل کمکی، خدمات همراهی ویژه افراد کم بینا و نگهداری وسایل کمکی را ثبت کنید. در ادامه می توانید لیست کامل خدمات این هواپیمایی را مطالعه کنید.

البته برای بعضی از درخواست ها ممکن است نیاز باشد فرم اطلاعات پزشکی (MEDIF) را پر کنید. به عنوان مثال برای سفر هوایی در دوران بارداری وابسته به مرحله بارداری مسافر است که گاها نیاز به ارائه مدارک پزشکی است.

خدمات فرودگاهی (لانژ های اختصاصی)

خدمات فرودگاهی قطر ایرویز در فرودگاه دوحه قطر ارائه می شود. این فرودگاه یکی از مدرن ترین فرودگاه های قطر است. این فرودگاه برای برآورده کردن و فراتر از انتظارات مسافران جهانی طراحی شده است، این فرودگاه یک مقصد سبک زندگی برای خود است که گزینه‌های خرید و غذاخوری معاصر، مجموعه‌ای هنری در سطح جهانی، امکانات تفریحی و استراحت باشکوه را در یک ترمینال وسیع ادغام می‌کند.

کانتر اطلاعات قطر ایرویز در فرودگاه حمد

از دیگر خدمات فرودگاهی قطر ایرویز، اقامت رایگاه برای پروازهای ترانزیت است. این سرویس برای مسافرانی است که زمان ترانزیت 8 تا 24 ساعت بدون اتصال فوری دارند. این خدمات شامل مواردی مانند اتاق هتل رایگان برای مدت اقامت، ترانسفر فرودگاهی و ویزای ورود موقت به دوحه قطر بدون هزینه اضافی می شود.

مهماندار قطر ایرویز در کانتر قطر ایرویز

در صورتی که پرواز بیزنس کلاس قطر ایرویز را رزرو کنید می توانید از سالن انتظار ال مورجان قطر ایرویز در فرودگاه حمد استفاده کنید. سالن انتظار ال مورجان با ارائه محیطی که با هتل های پنج ستاره رقابت می کند، استانداردهای جهانی را در تجربه های سالن فرودگاهی بازتعریف می کند.از لحظه‌ای که وارد این سالن استراحت خاص می‌شوید، با تصویری خیره‌کننده از میراث عربی، غذاخوری‌های لوکس و مهمان‌نوازی بی‌نظیر این هواپیمایی مواجه می‌شوید.

مسافران کلاس فرست و بیزینس کلاس قطر ایرویز (الیت، راحتی و کلاسیک) و مسافران کلاس فرست و بیزینس کلاس oneworld می توانند بدون هزینه اضافی به این سالن دسترسی داشته باشند، در حالی که مسافران کلاس بیزینس (لایت) و اکونومی کلاس در سراسر شبکه می توانند دسترسی سالن را به صورت آنلاین رزرو کنند.

سالن های استراحت فرودگاه بین المللی حمد قطر

سالن دیگری با عنوان الصفوا قطر ایرویز برای انتظار و استراحت مسافران وجود دارد که به گونه ای  طراحی شده است تا مجلل ترین تجربه سالنی را که تا به حال تصور شده را ایجاد کند. علاوه بر مسافران فرست کلاس، اعضای پلاتینوم باشگاه مشتریان قطر ایرویز، می توانند با حداکثر دو کارت مهمان به سالن درجه یک الصفوا دسترسی داشته باشند.

کترینگ قطر ایرویز، امکان رزرو غذا پیش از پرواز

بسیاری از مسافران ترجیح می دهند غذای خود را پیش از شروع سفر سفارش دهند یا با منوی غذایی ایرلاین مدنظرشان بیشتر آشنا شوند. در همین راستا شرکت قطر ایرویز در وبسایت و اپلیکیشن خود امکانی برای مشاهده منو و رزرو غذا پیش از سفر را فراهم کرده است. این هواپیمایی از مسافران درخواست می کند افراد دارای رژیم غذایی ، کودکان و افراد دارای بیماری خاص پیش از پرواز غذای خود را رزرو کرده و هواپیمایی را در جریان الزامات مربوطه قرار دهند.

باشگاه مشتریان؛ خدمات ویژه قطر ایرویز

با عضویت در باشگاه مشتریان این شرکت از خدمات ویژه ایی بهره مند خواهید شد. اعضای این باشگاه ابتدا در سطح ارغوانی قرار دارند و با توجه به میزان استفاده از خدمات قطر ایرویز به سطوح بالاتر (نقره ای ، طلایی، پلاتینوم) ارتقا می یابند. برنامه های ویژه برای سفرهای خانوادگی، تخفیفات دانشجویی، ترانسفر رایگان، تخفیف هواپیمایی قطر، ارتقای صندلی، خدمات هتل و گردشگری از پیشنهادات جذاب برای اعضای باشگاه قطر ایرویز است.

باشگاه مشتریان قطر ایرویز

سایر خدمات ایرلاین قطر

خدمات این شرکت در موارد بالا خلاصه نمی شود. در طول زمان سفر سرگرمی های فوق العاده ای برای مسافران طراحی شده است. دسترسی به مجموعه های متنوعی مانند سریال، مستند، برنامه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی از جمله خدمات فرودگاهی قطر است. همچنین امکان اتصال به اینترنت در تمام کابین های هواپیما و خرید از فروشگاه آنلاین این شرکت از خدماتی است که دراختیار مسافران قرار می گیرد.

دفتر مرکزی و قطب شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

دفتر مرکزی شرکت قطر ایرویز در شهر دوحه قطر قرار گرفته است و فرودگاه بین‌ المللی دوحه (حَمَد) قطب این ایرلاین به‌ شمار می آید. تعداد کارکنان شرکت قطر ایرویز در سال ۲۰۱۳ بیش از ۳۰٫۰۰۰ نفر اعلام شد. در سال ۲۰۱۶ سایت معتبر‌ی که رده‌ بندی ‌های شرکت‌ های هواپیمایی رو در کل جهان به عهده دارد، شرکت هوایی قطر را که پیش از این در مقام اول بود، با یک پله سقوط به عنوان دومین خط هوایی برتر سال انتخاب کرد.

آدرس و شماره تماس نمایندگی های قطر ایرویز در ایران

آدرس دفاتر و شماره تماس های زیر مطابق با وبسایت رسمی هواپیمایی قطر است.

دفتر فروش و رزرواسیون هواپیمایی قطر در تهران

آدرس: خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه، طبقه دوم، واحد 8

ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه از 8:00 لغایت 16:30

شماره تماس: 0982175925+

ایستگاه هواپیمایی قطر در فرودگاه امام خمینی

آدرس: تهران، فرودگاه بین المللی امام خمینی، طبقه 2

شماره تماس: 0982151007630+

دفتر فروش و رزرواسیون هواپیمایی قطر در مشهد

آدرس: بلوار جانباز، بین جانباز 2 و 4

ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه از 8:00 لغایت 16:30

شماره تماس:0985137664101+

ایستگاه هواپیمایی قطر در فرودگاه مشهد

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد، سالن پروازهای خارجی، طبقه 1

شماره تماس: 0985133400027+

ساعت بازشدن کانتر پذیرش: 3 ساعت قبل از زمان پرواز

ساعت بسته شدن کانتر پذیرش:1 ساعت قبل از زمان پرواز

دفتر فروش و رزرواسیون هواپیمایی قطر در اصفهان

آدرس: خیابان مطهری، پل فلزی، هتل آسمان، طبقه اول

ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه از 8:00 لغایت 16:30

شماره تماس: 0983132353536+

ایستگاه هواپیمایی قطر در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان

آدرس: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، سالن خروجی پروازهای بین المللی، بعد از ایستگاه بازرسی پلیس

شماره تماس: 0983132353536+

ساعت بازشدن کانتر پذیرش: 3 ساعت قبل از زمان پرواز

ساعت بسته شدن کانتر پذیرش:1 ساعت قبل از زمان پرواز

دفتر فروش و رزرواسیون هواپیمایی قطر در شیراز

آدرس: خیابان مشکین فام، هتل هما

ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه از 8:00 لغایت 16:30

شماره تماس: 0987132271860+

ایستگاه هواپیمایی قطر مستقر در فرودگاه شیراز

آدرس: فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز، سالن پروازهای خارجی

شماره تماس: 0987137224575

ساعت بازشدن کانتر پذیرش: 3 ساعت قبل از پرواز

ساعت بسته شدن کانتر پذیرش:1 ساعت قبل از پرواز

هواپیما قطر ایرویز

تاریخچه و اطلاعات Qatar Airways

قطر ایرویز هواپیمایی ملی کشور قطر و یکی از موفقیت های بزرگ صنعت هوانوردی است. داستان این شرکت هواپیمایی مطرح  در سال 1994 آغاز شد، زمانی که قطر ایرویز یک شرکت هواپیمایی کوچک منطقه ای بود که به تعداد انگشت شماری از هواپیماها خدمات رسانی می کرد. مسیرهای این خط هوایی در سال 1997 با دستور اعلیحضرت پدر امیر شیخ راه اندازی شد و حمد بن خلیفه آل ثانی، قطر ایرویز به عنوان یک شرکت هواپیمایی بین المللی پیشرو و با بالاترین استاندارهای خدمات ترسیم کرد.

قطر ایرویز از آن زمان به یکی از سریع ترین شرکت های هواپیمایی در حال رشد در تاریخ هوانوردی تبدیل شده است. ایرلاین قطر یکی از سختگیرترین شرکت‌ها در زمینه استخدام و به کارگیری مهماندارها، خلبان‌ها و دیگر کارکنان است. این شرکت از سال 2009 تا کنون و به صورت پیاپی برنده جایزه بهترین خدمه در بین شرکت‌های هواپیمایی شده است. قطر ایرویز از 30 اکتبر 2013 با ادغام در اتحاد جهانی به oneworld پیوست و هم اکنون نیز از سوختی ترکیبی از گاز طبیعی و بنزین سفید استفاده می کند و در تلاش برای زمینی پاک است.

  • کد QR :IATA
  • مقر اصلی: دوحه، قطر
  • وب سایت هواپیمایی قطر ایرویز : www.qatarairways.com
هواپیما قطر ایرویز در حال پرواز

سوالات متداول

آدرس دفتر هواپیمایی قطر ایرویز در تهران کجاست؟ شماره تلفن و ساعت کاری دفتر به چه صورت است؟

دفتر ایرلاین قطر ایرویز واقع در خیابان ولیعصر، مقابل پارک ملت برج سایه، طبقه دوم، واحد 8 قرار دارد. از ساعت 8 الی 16 این دفتر فعالیت دارد.

آیا هواپیمایی قطر در ایران فعالیت دارد؟ پروازهای این هواپیمایی از کدام شهرها است؟

بله. بیشتر پروازهای هواپیمایی قطر ایرویز از مشهد، تهران، اصفهان و شیراز است.

آدرس دفتر فروش و رزرواسیون هواپیمایی قطر در مشهد کجاست؟

آدرس این دفتر در بلوار جانباز، بین جانباز 2 و 4 قرار دارد و ساعت کاری آن نیز شنبه تا پنجشنبه از 8:00 لغایت 16:30 است.

چگونه می توان بلیط تخفیف دار هواپیمایی قطر را تهیه کرد؟

این شرکت هواپیمایی در وبسایت خود تخفیفات و آفرهای ویژه برای مسافران قرار می دهد. برای دریافت کد تخفیف و کسب اطلاعات بیشتر بهتر است به وبسایت رسمی آن رجوع کنید. لازم به ذکر است که وبسایت قطر ایرلاین زبان فارسی را نیز پشتیبانی می کند.

کلاس پرواز هواپیمایی قطر شامل چه کلاس های پروازی است؟

کلاس بیزینس، اکونومی و فرست از کلاس های پروازی این ایرلاین است که خدمات متنوعی دارد.

 قیمت اضافه بار قطر ایرلاین چقدر است؟

هزینه اضافه بار پروازهای این شرکت بسته به مناطق تحت پوشش سفر تغییر خواهد کرد. در اکثر پروازها این مقدار معادل یک درصد از هزینه بلیط به ازای هر کیلوگرم است. برای اطلاع از نرخ هزینه بار و شرایط آن بهتر است با نزدیک ترین دفتر فروش بلیط های هواپیما یا مرکز قطر ایرویز تماس برقرار کنید.

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام دیروز تو واتساپ برام پیامی امد که شرکت هواپیمایی قطر به مناسبت سالگرد تاسیسش۷۰۰یورو جایزه میده. وبرای در یافتش باید به ۵گروه یا۲۰نفر تو واتساپ پیام جایزه را بفرستید من بعد ۲ساعت که به گروهها ومخاطبهایم پیام را فرستادم نوار ابی که باید ۱۰۰درصد پر میشد از ۹۶درصد بالاتر نمی رفت. اخرش خسته شدم ادامه ندادم. امروز قبض موبالم را نگاه کردم دیدم ۵۲هزار تومن بخاطر پیامها رو قبضم امده، حالا از شما تقاضا دارم حداقل همینو به من برگردانید. با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      لطفا صحت پیام ها رو از نمایندگی های رسمی قطر ایرویز پیگیری کنید.
      بابت خسارت وارد شده هم متاسفیم اما چون مرجع مشخصی نداره متاسفانه از سمت هیچ مرجع قضایی قابل پیگیری نیست.

  2. سلام ، اگر پرواز را از دست بدیم چند درصد از هزینه بلیط را هواپیمایی قطر استرداد می کند؟

    1. سلام دوست عزیز
      این موضوع بستگی به بلیط و مسیر پروازیتون داره
      اما به طور کلی اگر بلیط شما قابل استرداد باشه، مبلغی رو به شما برمیگردونن.
      اگر بنا به شرایط خاصی از پرواز جا موندید، مثل بیماری حاد بهتره با این شرکت درمیون بزارید چون قوانین خاصی در این زمینه دارن و شاید شامل حال شما هم باشه 🙂

      1. سپاس از شما، مسیر از اروپا به تهران، به خاطر تصادف تاکسی جا موندیم، می خواستم بدونم معمولا چند درصد را استرداد می کنن.

        1. سلام دوست عزیز
          بهتره با شرکتی که ازش خرید کردید تماس بگیرید تا بلیطتون رو بررسی کنن

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا