گم شدن چمدان در فرودگاه

مشکلات احتمالی در فرودگاه برای چمدان

در صورتی که با هواپیما قصد سفر به شیراز یا هر شهر دیگری را دارید، بعد از خرید بلیط هواپیما تهران شیراز ممکن است به دلیل عدم اطلاع کافی از قوانین در فرودگاه تهران یا شیراز و سایر فرودگاه ها با مشکلاتی رو به رو شوید که در ادامه بررسی شده است.

تعداد چمدان و مقدار بار مجاز در هواپیما

اولین و مهمترین نکته ای که برای بستن چمدان باید به آن توجه کنید، تعداد چمدان ها و مقدار باری است که می­توانید با خودتان به همراه داشته باشید، است. بطور کلی مسافران می توانند دو چمدان همراه خود داشته باشند که یکی از آنها را می توانند با خود به داخل هواپیما ببرند. به همین دلیل بهتر است قبل از بستن چمدان ها، به میزان بار مجاز و تعداد چمدان دقت نمایید.

گم شدن چمدان در بین چمدان های هم شکل

برای رخ ندادن این اتفاق بهتر است نام، شماره تماس، مبدا و مقصد خود را روی چمدان بنویسید یا چمدان خود را به صورت های مختلفی نشاندار کنید.

نوار نقاله در فرودگاه

اقدامات لازم بعد از گم شدن چمدان

اولین اقدام بعد از گم شدن چمدان مراجعه به قسمت وسایل گم شده است. پس از اینکه به پرسنل این بخش اطلاع ­رسانی کردید، اقدامات لازم را برای پیدا کردن چمدان شما انجام می دهند و معمولا در ساعات اولیه پس از گم شدن چمدان، آن را به شما تحویل می دهند. در صورتی که احساس کردید چمدان شما به این زودی پیدا نمی شود، فرم گزارش بی نظمی در خصوص اموال یا PIR را پر کنید. این فرم برای پیگیری چمدان شما موردنیاز است و مدرکی برای گم شدن چمدان شماست.

دریافت خسارت برای چمدان گم شده

سه حالت ممکن است برای چمدان گم شده شما رخ دهد. ممکن است چمدان شما پس از گذشت چندین روز به دست شما برسد، و یا چمدان به صورت ناقص یا شکسته تحویل شما داده شود و ممکن است هرگز چمدان شما پیدا نشود. در هر سه حالت اقدامات متفاوتی می توانید انجام دهید که در ادامه بررسی می شود.

دریافت خسارت برای تاخیر در تحویل چمدان

هنگامی که شما برای چمدان خود اعلام مفقودی می کنید و در کم تر از 24 ساعت پیدا نشود، ایرلاین مربوطه تا زمان پیدا شدن چمدان شما باید خسارت پرداخت کند که ممکن است بعضی ایرلاین ­ها به شما پیشنهاد تامین وسایل ضروری سفر را بدهند.

دریافت خسارت برای چمدان گم شده

اگر از زمان گم شدن چمدان شما 21 روز گذشت و ایرلاین مربوطه اقدام خاصی انجام نداد می توانید برای چمدان خود اعلام خسارت کنید. میزان خسارتی که برای چمدان دریافت می کنید به محتویات چمدان بستگی دارد که این خسارت توسط کارشناسان نیز بررسی می شود.

دریافت خسارت برای چمدان آسیب دیده

اگر چمدان شما پس از مدتی تحویل داده شد و آثار شکستگی یا پارگی در چمدان مشاهده کردید می توانید برای دریافت چمدان جدید و یا تعمیر آن نیز اعلام خسارت کنید.

دریافت خسارت برای اشیاء گم شده چمدان

اگر پس از دریافت چمدان، متوجه مفقودی وسایل داخل چمدان شدید، دریافت خسارت برای اشیاء گم شده تقریبا غیرممکن است. زیرا شما باید اثبات کنید که آن شئ در چمدان شما وجود داشته است. همچنین طبق قرارداد ایرلاین­ها، آن ها هیچ گونه مسئولیتی در قبال وسایل داخل چمدان ندارند.

مطلب پایانی

در این راهنما، مطالب مفیدی در رابطه با کلیت گم شدن چمدان و دریافت خسارت از ایرلاین برای شما ارائه دادیم. اگر شما اطلاعات دیگری در رابطه با گم شدن چمدان در فرودگاه دارید می توانید با ما در میان بگذارید.