رسپینا
راهنمای سفر

شرایط کنسلی رزرو هتل

همه چیز همانطور که میخواهیم اتفاق نمی افتد. گاهی وقت ها برای سفری مدت ها برنامه ریزی می کنیم، ولی به دلایلی این سفر منجر به کنسلی می شود مانند: کنسل شدن پرواز یا قطار، تعجیل پرواز و. . . می تواند جزئی از دلایلی باشد که در کنار کنسل کردن بلیط مجبور شویم، رزرو هتل و محل اقامت خود را کنسل کنیم. در چنین مواردی ممکن است، اطلاعات کافی راجع به شرایط کنسلی رزرو هتل یا درصد جریمه هتل نداشته باشید، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط کنسلی رزرو هتل
شرایط کنسلی رزرو هتل

نکات مهم راجع به قوانین و شرایط کنسلی رزرو هتل

قوانین کنسلی رزرو هتل را نمی توان به صورت یک قانون واحد ارائه داد. هر هتلی طبق سیاست و اصول خاص خود که در این زمینه دارد شرایط کنسلی را وضع می کند. به طور کلی شرایط کنسل کردن با توجه به نوع هتل (دو ستاره، سه ستاره تا پنج ستاره) نوع اتاق، پذیرایی و بازه زمانی سفر متفاوت است. البته در برخی از هتل ها جابه جا کردن تاریخ هتل به معنای کنسلی است و مشمول به جریمه می شوید و در روزهای پیک، کنسل کردن برخی از هتل ها، مصادف با 100 درصد جریمه است.

قوانین کنسلی رزرو هتل بسته به زمان کنسل کردن و نحوه رزرو از طریق سایت یا هتل متفاوت است. شما برای کنسلی هتل خود باید بازه های زمانی 72 ساعت، 48 ساعت و 24 ساعت را در نظر بگیرد تا بتوانید متوجه شوید چند درصد جریمه به شما تعلق می گیرد.

با رزرو هتل های مشهد از رسپینا، ضمن بهره‌مندی از پشتیبانی 24 ساعته و تضمین کمترین قیمت، برای اولین رزرو خود از سایت هدیه بگیرید.

تحویل اتاق به هتل و کنسل کردن آن
قوانین کنسلی هتل

مقایسه قوانین کنسل کردن هتل های 5 ستاره مطرح

در اینجا برای درک کردن بهتر این موضوع دو هتل 5 ستاره را باهم مقایسه میکنیم تا تفاوت های آنها در مورد نحوه تحویل اتاق و شرایط استرداد آن برایتان مشخص شود.

قوانین تحویل، تخلیه و کنسلی اتاق های هتل 5 ستاره درویشی مشهد

تحویل اتاق بعد از ساعت 14:00 انجام می شود و قبل از ساعت  12:00 آخرین روز اقامت باید اتاق تحویل داده شود. هزینه اقامت کودکان خردسال تا زیر 3 رایگان می باشد و برای کودکان بین 3 تا 7 سال در صورت عدم استفاده از سرویس نیم بها می باشد.

معمولا قوانین کنسلی هتل اینگونه است که اگر در روزهای قبل از ورود انجام شود، درصد کمتری جریمه مشمول حال شما می شود ولی اگر در روز خود اقامت اقدام به کنسلی هتل نماید هزینه یک شب هتل شما به عنوان جریمه در نظر گرفته می شود و مابقی وجه به شما برگشت داده میشود. در صورت جابه جایی تاریخ، نرخ هتل مسافر با توجه به آن تاریخ محاسبه می شود.

چگونه هتل خود را کنسل کنیم

قوانین تحویل، تخلیه اتاق و کنسلی هتل 5 ستاره ترنج کیش

  • تحویل اتاق ساعت 14:00 و تخلیه اتاق ساعت 12:00 می باشد.
  • هزینه اقامت کودکان زیر 5 سال در صورت عدم استفاده از سرویس نیم بها می باشد.
  • جابه جایی تاریخ اتاق در صورت موجود بودن تا 3 روز قبل از مورد مهمان امکان پذیر است.
  • کنسلی تا 72 ساعت قبل از ورود مهمان با کسر 50 درصد هزینه یک شب اقامت در اتاق های هتل است.
  • کنسلی تا 48 الی 24 ساعت قبل از ورود مهمان مصادف با کسر هزینه یک شب اقامت مهمان در اتاق های هتل می باشد.
  • کنسلی کمتر از 24 ساعت قبل از ورود مهمان مصادف با 100 درصد جریمه است.

تا اینجا متوجه شدیم تمام قوانین کنسل کردن هتل ها یکسان نیست و هر کدام طی چارچوب های خود و بنا بر سلیقه مدیریت، قوانین مشخصی برای خود دارند.

قوانینکنسلی
ورود و خروج یکسان است. بسته به شرایط متفاوت است.
زیر3سال رایگان 3 الی 5 سال نیم بهانزدیک به تاریخ ورود باشد هزینه یک شب اقامت
جا به جایی تاریخ تا 3 روز قبل وروددر ایام پیک کنسلی مصادف با جریمه 100% است

امکان کنسلی در روزهای عید

در روزهای نزدیک به عید نوروز تمام اتاق های هتل ها  توسط آژانس های مسافرتی گارانتی می شود و در واقع طبق یک قرارداد، تعدادی از اتاق های هتل برای مدتی محدودی به آن آژانس فروخته می شود. معمولا این کار در ایام عید نوروز بیشتر انجام می شود. لازم به ذکر است در چنین مواقعی آژانس گارانتی کننده هزینه آن اتاق و حتی شرایط کنسلی آن را مشخص می کند.

در اکثر آژانس های گارانتی کننده، کنسلی هتل از سمت شما برابر است با میزان 100 درصد جریمه و حداقل یک روز اقامت در آن هتل! ولی در میان اکثر آژانس ها اسنثنا هم وجود دارد. آژانس رسپینا در چنین مواردی هم امکان کنسلی هتل برای مسافرین خود را محیا کرده است.

کارمزد کنسلی هتل

در حقیقت کارمزد کنسلی هتل همان مبلغی است که هم هتل و هم سایت، بابت کنسلی  اتاق مهمان می گیرند. وقتی شما اقدام به کنسلی هتل خود میکنید، هتل یک درصد کنسلی را نزد خود نگه می دارد.

در میان برخی از سایت ها که مهمان از آن طریق تور خود را خرید کرده اقدام به دریافت درصدی به عنوان کارمزد می کند. البته برخی از سایت های رزرو آنلاین هستند که اقدام به دریافت کارمزد نمی کنند.

کارمزد کنسلی چیست

سخن پایانی
کاربرانی که از طریق سایت رسپینا اقدام به رزرو هتل می کنند، می توانند اقدام به درخواست لغو رزرو خود کنند، در این مواقع با توجه به شرایط کنسلی اعلام شده توسط هتل، به این درخواست رسیدگی می کنند و سپس جریمه کنسلی و طریقه استرداد را به اطلاع مهمان می رسانند.

لازم به ذکر است که بدانید، شرایط و قوانین کنسلی به هیچ عنوان در اختیار رسپینا نیست. سایت رسپینا قوانین لغو هتل را به مسافر خود اعلام می کند تا بر اساس آن مهمان بتواند مراحل لغو رزرو خود را انجام دهد.

نوشته های مشابه

سوالات متداول

درصورتی که 48 ساعت مانده به ساعت ورود به هتل کنسلی انجام شود، چند درصد جریمه  به مهمان تعلق می گیرد؟

 درصورتی که 48 ساعت از ورود مهمان به هتل مانده است  در اکثر هتل ها هزینه یک شب اقامت آن به عنوان جریمه کسر می شود.

در چه زمانی امکان کنسلی هتل وجود ندارد؟

در روزهای پیک و ایام عید امکان کنسلی هتل وجود ندارد و هتل مبلغ 100 درصد جریمه را از مهمانان کسر می کند.

چه راه هایی برای کنسلی هتل وجود دارد؟

راه هایی همچون تماس با هتلی که قرار است چند روزی در آنجا اقامت داشته باشید یا تماس با پشتیبانی سایتی که از طریق آن هتل مورد نظر خود را رزرو کردید.

لیلی عسکری

در سفر، دنیای جدیدی را می‌بینید؛ از مهمان‌نوازی مردم و فرهنگ آنان تا طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی، سفر به دور از روتین زندگی فرصتی است برای رشد! با مطالعه و تجربیات شخصی، جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری رو معرفی می‌کنم و نکاتی که به مسافران در طی سفر کمک می‌کنه رو ارائه میدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا