• بلیط هواپیما

  • بلیط قطار

  • بلیط اتوبوس

  • رزرو هتل

  • رزرو آنلاین تور

  • بیمه مسافرتی

  • پیگیری

  • وبلاگ

  • شرایط و قوانین رزرو و خرید بلیط هواپیما

expand_more
{{ctrl.notification}}

شرایط و قوانین رزرو و خرید بلیط هواپیما

تمامی مراحل خرید بلیط هواپیما در سایت رسپینا از مجموعه قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی پیروی می نماید و لازم به ذکر است که هرگونه تخلف از این قوانین پیگرد قانونی دارد. به منظور اطلاع خریداران بلیط هواپیما از قوانین موجود در رزرو و خرید بلیط، در ادامه لیست کاملی از اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را ارائه خواهیم نمود. تقاضا می شود قبل از اقدام به خرید بلیط هواپیما، کلیه ی قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

  • *  در حین خرید بلیط هواپیما، خریدار باید متعهد شود که قوانین را به طور کامل مطالعه نموده و با اطلاع دقیق از شرایط و ضوابط موجود، اقدام به خرید بلیط هواپیما کرده است.
  • *  نام مسافر در هنگام ثبت نام و رزرو بلیط، باید به درستی و با حروف انگلیسی وارد شود. در صورت وجود اشتباه، امکان اصلاح نام وجود نداشته و رسپینا مسئولیتی در قبال اطلاعات نادرست مسافران برعهده ندارد. در این شرایط مسافر باید بلیط را کنسل و مجددا خریداری نماید.
  • *  بلیط هر مسافر باید به نام همان شخص خریداری شود. در صورت مغایرت نام مسافر در بلیط با اطلاعات کارت شناسایی، امکان انتقال به غیر و پذیرش مسافر وجود نخواهد داشت.
  • *  در قوانین هواپیمایی کشوری، نوزاد کمتر از 2 سال، کودکان بین دو تا دوازده سال و بزرگسالان، بیشتر از دوازده سال سن دارند. مسافر در حین خرید بلیط، باید در انتخاب رده ی سنی دقت کند. در صورت عدم انتخاب صحیح رده ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما جلوگیری خواهد شد.
  • *  بلیط کودک و نوزاد باید با بلیط بزرگسالان خریداری شود.
  • *  قیمت بلیط های نرخ مصوب، برای هر رده ی سنی متفاوت می باشد، اما در بلیط های چارتری و غیرقابل استرداد، قیمت بلیط در رده های سنی کودک و بزرگسال برابر هستند.
  • *  پس از اتمام فرآیند خرید بلیط و تایید آن، خرید یا رزرو قطعی بوده و صفحه ی دریافت بلیط برای مسافر نمایش داده شده و مسافر می تواند بلیط خود را دریافت نماید. علاوه بر این، اطلاعات بلیط به شماره تلفن همراه وارد شده توسط کاربر پیام ارسال میشود
  • * مسافر در زمان مراجعه به فرودگاه باید یک مدرک شناسایی معتبر از خود به کانتر هواپیمایی ارائه دهد.
  • * تمام کنسلی های بلیط از طرف مسافر، طبق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه ی کنسلی می باشند. مقدار جریمه کنسلی متفاوت بوده و بر اساس قوانین کنسلی هر ایرلاین محاسبه می شوند.
  • * پس از استرداد بلیط توسط مسافر، مبلغ جریمه محاسبه و از قیمت بلیط کسر شده و مابقی هزینه به صورت آنلاین به حساب مسافر واریز خواهد شد. لازم به ذکر است، مدت زمان برگشت وجه استرداد طبق قوانین بین بانکی، بین 24 تا 72 ساعت می باشد. این قانون برای بلیط های چارتر و غیرقابل استرداد وجود ندارد.
  • * جرایم کنسلی برای شرایط لغو یا تاخیر بیش از دو ساعت پرواز صادق نمی باشند. در این شرایط مسافر باید درخواست استرداد آنلاین بدون جریمه بدهد.
  • * در صورتی که پس از مراجعه به فرودگاه پرواز به هر دلیلی ابطال شود یا تاخیر بیش از 2 ساعت داشته باشد و مسافر از ادامه سفر خود انصراف دهد به منظور پیگیری و استرداد بدون جریمه باید بلیط یا رسید مهر شده ایستگاه مبدا را ارائه دهد.
  • * توافقنامه چند جانبه بین شرکت های هواپیمایی هما، آسمان، ماهان، کیش ایر، قشم ایر، کارون، آتا، معراج، تابان، کاسپین، ساها، سپهران، وارش، فلای پرشیا، پارس و پویا از تاریخ 1399/11/01 به مدت 2سال منعقد گردیده است. به منظور این قرارداد شرکت هواپیمایی مربوطه (تاخیر یا ابطال کننده پرواز ) موظف است بلیط مسیر ابطالی و یا تاخیر پرواز مسافران را ممهور به مهر علت تاخیر و یا ابطال پرواز نموده تا از سوی مسافر به منظور عدم کسر هزینه ابطال بلیط (crcn) ادامه مسیر و یا برگشت خود به شرکت هواپیمایی ثانویه ارائه دهد. (مشروط به اینکه تاریخ صدور این بلیط قبل از تاریخ ابطال یا تاخیر پرواز باشد ) ایرلاین زاگرس و ایران ایرتور جزء این توافق نیستند.

  • * در پرواز های مربوط به ایرلاین سپهران کلاس های نرخی GB،NB،XB،FB،UB،WB،G،N،X،F،U،W تا 7روز از تاریخ پرواز امکان استرداد (نوشوو....)دارند و کلاس های نرخی P،V،PV،LV،L،T،Q،E،O،S،H،A،M،B،R،I،J،K،Z،D،YB،Y تا 30 روز از تاریخ پرواز امکان استرداد (نوشوو ... ) دارند

  • * در ایرلاین وارش استرداد بدون جریمه تنها تا 7روز کاری از تاریخ پرواز امکانپذیر میباشد

  • * نوع هواپیمایی که مسافر در حین خرید بلیط انتخاب نموده است، طبق اعلام ایرلاین ها بود و روی بلیط مشخص می گردد. مسئولیت هرگونه تغییر در نوع هواپیما بر عهده ی ایرلاین برگزارکننده ی پرواز می باشد. رسپینا در قبال تغییر نوع هواپیما هیچ گونه مسئولیتی را عهده دار نخواهد شد.
  • * در صورتی که مسافر بخواهد برای دو پرواز متوالی بلیط تهیه نماید، باید به فاصله ی زمانی حداقل 3 ساعت بین رسیدن پرواز اول و حرکت پرواز دوم دقت نماید. در صورت عدم رعایت این قانون، مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم کاملا بر عهده ی مسافر می باشد.
  • * در شرایطی که پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین متفاوت باشد، با لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر به خاطر تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه ی کنسلی شود.
  • * خریدار به هیچ وجه نباید قیمت و مفاد روی بلیط را تغییر دهد یا اقدام به فروش مجدد بلیط با قیمت بالاتر از قیمت درج شده روی آن نماید.
  • * طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، خانم های باردار، بیماران قلبی- عروقی، افراد مبتلا به بیماری های تنفسی، صرع، دیابت ملیتوس کنترل نشده، آنمی شدید، افرادی که داروهای تضعیف کننده ی سیستم ایمنی بدن استفاده می نمایند و مسافرانی که دیالیز می شوند، باید مجوز پزشک معالج و همینطور مجوز پزشک معتمد ایرلاین را به همراه داشته باشند.
  • * مسافرانی که مجوز پزشک همراه دارند، لازم است تا داروهای مورد نیاز خود را همراه داشته باشند.
  • * طبق قوانین موجود، امکان صدور بلیط در مسیر سفرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای پاکستان، بنگلادش، افغانستان و هند وجود ندارد. در صورت اقدام به خرید بلیط هواپیما توسط این افراد، تمامی مسئولیت بر عهده ی مسافر خواهد بود.
  • * اتباع خارجی برای خرید بلیط نیاز به پاسپورت یا برگه تردد دارای اعتبار داشته و لازم است در زمان خرید، شماره گذرنامه را وارد نمایند.
  • * کودکان اتباع برای خرید بلیط نیاز به پاسپورت یا برگه تردد داشته و امکان خرید بلیط برای آنها با پاسپورت والدین وجود ندارد.
  • * نوسان و تغییرات قیمت در بلیط های چارتر نسبت به بلیط های سیستمی بیشتر می باشد.
  • * در صورتی که پروازهای چارتر کنسل شوند و مسافر بلیط جایگزین از طرف آژانس دریافت نکند، مبلغ بلیط به طور کامل استرداد خواهد شد
  • * با بروز تاخیر بیشتر از دو ساعت یا ابطال در پروازهای چارتری، ارائه ی بلیط مهر شده الزامی می باشد.
  • * در پروازهای چارتر، قیمت بلیط برای کودکان بین 2 تا 12 سال با قیمت بلیط بزرگسال یکسان می باشد.
  • * در مسیر کیش و قشم در صورت خرید پرواز چارتر و جا ماندن از پرواز (noshow) مبلغی استرداد نمیگردد
  • * جهت دریافت خسارت در رابطه با پرواز هایی که تاخیر بالای 4 ساعت داشته اند و مسافر از پرواز استفاده نموده مسافر باید به ایرلاین مراجعه نماید و رسپینا مسئولیتی در رابطه با پرداخت خسارت ندارد