شرکت های ریلی

قطار سیمرغ رجا

خرید بلیط قطار سیمرغ

برای خرید بلیط قطار سیمرغ کافیست از قسمت زیر مبدا ، مقصد و تاریخ سفر خود را انتخاب کرده و در صفحه بعد از قسمت شرکت ریلی، گزینه مربوط به “رجا” را انتخاب کنید.

قطار سیمرغ یکی دیگر از قطارهای شرکت ریلی رجا بوده که به عنوان اولین قطار در نامش از کلمه «TOP» به معنای «عالی» استفاده شده است. این قطار 4 ستاره، دارای کوپه های 4 تخته است که برای سفرهای خانوادگی و گروهی مناسب می باشد. شما می توانید در سایت رسپینا بلیط قطار را برای انواع قطارها از جمله قطار سیمرغ و در کمترین زمان ممکن رزرو کنید.

نحوه خرید بلیط قطار سیمرغ در رسپینا

چنانچه قطار سمیرغ را برای سفر خود انتخاب کرده اید می توانید به راحتی و بدون مراجعه حضوری به راه آهن و تنها از طریق سایت رسپینا اقدام بلیط قطار سیمرغ رجا را رزرو کنید. بدین منظور مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. ابتدا مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را در کادرهای بالای صفحه وارد کرده، روی دکمه “جستجو” کلیک کنید تا به جدول بلیط تمامی قطارهای موجود در مسیر موردنظر خود هدایت شوید.
  2. پس از تکمیل اطلاعات اولیه، صفحه ای از لیست قطارهای مختلف با توجه به مسیر درخواستی شما نشان داده می شود که می توانید از میان آن ها قطار سیمرغ را انتخاب کنید.
  3. با کلیک روی گزینه قطارهای 4 تخته در قسمت فیلترهای سمت راست، تنها قطارهای 4 تخته را مشاهده خواهید کرد.
  4. پس از انتخاب قطار 4 ستاره سیمرغ یا قطار 4 ستاره نوین وارد صفحه تکمیل اطلاعات شخصی می شوید که در این بخش باید اطلاعات خود نظیر نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره همراه را وارد کنید.
  5. پس از تایید اطلاعات و پرداخت هزینه بلیط، ضمن مشاهده بلیط قطار رجا، اطلاعات آن برای شما ارسال می شود.

علاوه بر این در سایت رسپینا امکان رزرو بلیط قطار با هتل وجود دارد. بدین منظور می توانید هنگام وارد کردن مبدا و مقصد، گزینه رزرو بلیط با هتل را نیز انتخاب کنید. پس از رزرو بلیط قطار رفت و برگشت، می توانید هتل خود را انتخاب کرده و با پرداخت هزینه، بلیط قطار و ووچر هتل را دریافت نمایید. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی می توانید از طریق شماره تماس ۰۱۲۹۰۰-۰۲۱ با کارشناسان رسپینا به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

خرید تلفنی بلیط قطار در رسپینا

آشنایی با امکانات قطار سیمرغ

اولین نکته ای که در هنگام سوار شدن به قطار 4 ستاره سیمرغ جلب توجه می کند، سه خط قرمز موجود در لوگوی این قطار می باشد. در هر واگن قطار 4 ستاره سیمرغ نوین، 8 کوپه وجود دارد.  قطار های سیمرغ تحت عنوان کلاس ویژه و درجه ی فنی A، مسئولیت حمل مسافران را مسیرهای متعدد ریلی بر عهده دارد. شما با خرید بلیط قطار سیمرغ می توانید از امکانات رفاهی و ویژه کوپه خود استفاده کنید.

عکس داخل قطار سیمرغ

کیفیت قطار سیمرغ و شیشه های دوجداره، کوپه ی شما را به محیطی ساکت و ایمن از سرما تبدیل می کند. چیزی که شما در کوپه می شنوید، فقط صدای دوستان و همراهان خودتان در کوپه است. سیستم تهویه ی کوپه، هوای داخل را مطبوع می کند و بدون اذیت شدن از گرما و سرمای هوای بیرون می توانید در سکوت و آرامش روی تخت خود استراحت کنید یا به تماشای تلویزیون بپردازید. از امکانات دیگر قطار سیمرغ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پذیرایی میان وعده و در طول مسیر
فروش تنقلات و غذا (در رستوران، کوپه و سالن)
وای فای
سیستم تهویه مطبوع
سرویس خواب
خدمات ویلچر
امکان سفارش غذا هنگام رزرو بلیط
سیستم احضار مهماندار
کتابخانه مجهز
سیستم صوتی و تصویری در کوپه
توالت فرنگی (ثابت و سیار)
آب آشامیدنی رایگان
ماسک و محلول ضد عفونی کننده
فوریت های پزشکی و جعبه کمک های اولیه

علاوه بر این رستوران قطار ۴ ستاره سیمرغ یکی دیگر از امکانات این قطار است. در طول مسیر مهمانداران خوش برخورد این قطار با بسته های پذیرایی رایگان و آب معدنی از شما پذیرایی می کنند. پذیرایی شام در این قطار اختیاری است و اگر تمایل دارید که شام را در این رستوران میل کنید، بلیط خود را همراه با پذیرایی شام رزرو کنید و هزینه ی آن را روی بلیط پرداخت کنید؛. در غیر این صورت می توانید تنها بلیط قطار سیمرغ را بدون پذیرایی رزرو کنید. همچنین خرید جداگانه ی غذا در این رستوران امکان پذیر است.

کوپه قطار سیمرغ رجا

قیمت بلیط قطار سیمرغ

بطور کلی نمی توان نرخ ثابت و مصوبی را برای بلیط های این قطار مشخص کرد. اما قیمت بلیط قطار متاثر از عوامل زیر است:

  • فاصله مبدا و مقصد: قیمت های بلیط یک قطار مشابه در دو مسیر، متفاوت خواهد بود.
  • سن مسافرین: هزینه بلیط مسافرین 2 تا 12 سال به صورت نیم بها و هزینه بلیط مسافرین زیر 2 سال معادل 10 درصد بلیط بزرگسال است.
  • پذیرایی غذا: وعده های غذایی اصلی که در قطار ارائه می شود، با هزینه مازاد بر بلیط ارائه می گردد.
  • زمان خرید بلیط قطار سیمرغ: در روزهایی از سال مانند ایام نوروز که تقاضا برای سفر بیشتر است قیمت بلیط هواپیما نیز افزایش می یابد اما با کاهش تقاضا، قمیت ها نیز متعاقبا کاهش می یابد.
ارزانترین قیمت بلیط قطار سیمرغ

قطار سیمرغ بهتره یا غزال؟

قطار سیمرغ و غزال هر دو قطارهای 4 ستاره هستند و تقریبا امکانات مشابهی دارند. این قطارها مربوط به شرکت های متفاوتی است و برخی از امکانات آن ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. در واگن قطار غزال کوپه های بیشتری وجود دارد و مسافرین بیشتری در یک واگن همسفر هستند. اما در قطار سیمرغ، 8 کوپه در هر واگن قرار دارد. قیمت بلیط قطار سیمرغ و غزال برای مسیر تهران مشهد در تاریخ 1 خرداد 1402 برابر 270 هزار تومان و 295 هزار تومان است. البته این قیمت ممکن است با نزدیک شدن به زمان حرکت، تغییر کند.

قطار سیمرغ رجا در کدام مسیرها تردد دارد؟

قطار سیمرغ یکی از قطارهای محبوبی بوده که به دلیل امکانات و قیمت مناسبی که دارد انتخاب اول بسیاری از مسافران می باشد. در حال حاضر این قطار در مسیر تهران مشهد و مشهد تهران تردد دارد. برای بررسی اینکه آیا قطار سیمرغ در مسیر مورد نظر شما تردد دارد یا خیر، می توانید پس از جستجوی مبدا و مقصد با فیلتر قطارهای 4 تخته، در صورت وجود، بلیط قطار سیمرغ را مشاهده کنید.

قطار سیمرغ رجا

استرداد بلیط قطار سیمرغ

مسافران می توانند بلیط قطار سیمرغ را در هر زمانی کنسل کرده و بخشی از هزینه بلیط را دریافت کنند. میزان مبلغ عودتی با توجه زمان کنسلی بلیط متغیر است. قوانین شرکت رجا برای کنسلی بلیط قطار سیمرغ به شرح زیر است:

  • کنسلی بلیط در یک ساعت پس از خرید، بدون کسر جریمه است.
  • در صورت کنسلی بلیط تا ساعت 12 روز قبل از حرکت، 90 درصد هزینه بلیط به مسافر عودت می شود.
  • در صورتی که بلیط قطار سیمرغ را از ساعت 12 روز قبل از حرکت تا 3 ساعت قبل از حرکت، 70 درصد از بهای بلیط به مسافران عودت می شود.
  • کنسلی بلیط قطار سیمرغ از سه ساعت قبل از حرکت با کسر وجه 50 درصدی همراه است.

برنامه حرکت قطار سیمرغ

 برنامه حرکت کلیه قطارها به صورت دوره ای و با هماهنگی شرکت راه آهن ج.ا.ا به عنوان مالک زیرساخت راه آهن و شرکت های حمل و نقل ریل مسافری تهیه و اجرایی  میگردد. برای دریافت برنامه حرکت قطارها اینجا کلیک کنید.

سوالات متداول

آیا امکان سفارش غذا و ویلچر برای قطار سیمرغ رجا وجود دارد؟

بله شما می توانید پس از انتخاب قطار سیمرغ و هنگام وارد کردن مشخصات، در بخش انتخاب خدمات، غذای مورد نظر و همچنین ویلچر را انتخاب نمایید.

قطار 4 ستاره سیمرغ بهتر است یا قطار غزال؟

قطار سیمرغ و غزال هر دو در رده قطارهای 4 ستاره بوده که تقریبا امکانات مشابهی دارند. قیمت بلیط این قطارها دارای تفاوت اندکی بوده که می توانید هر دو را برای سفرهای خانوادگی انتخاب کنید.

بلیط قطار سیمرغ را برای کدام مسیرها می توانیم رزرو کنیم؟

قطار سیمرغ در مسیرهای مشخصی تردد دارد که مسیر تهران مشهد و بالعکس یکی از این مسیرهاست. شما می توانید در سایت رسپینا با جستجوی مبدا و مقصد و نوع قطارها، وجود قطار سیمرغ در مسیر دلخواه را مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا