بلیط هواپیما معراج

خرید بلیط هواپیما معراج

برای خرید بلیط هواپیما معراج کافیست از قسمت زیر مبدا ، مقصد و تاریخ پرواز خود را انتخاب کرده و در صفحه بعد از قسمت ایرلاین، گزینه معراج را انتخاب کنید.

هواپیمایی معراج یک از ایرلاین خصوصی داخلی است که از سال 1389 فعالیت می کند و به عنوان بهترین هواپیمایی از نظر میزان تاخیر پایین پرواز شناخته می شود. قطب اصلی پروازی معراج، فرودگاه مهرآباد و امام تهران است و بیشتر پروازهای آن از مبدا یا به مقصد این فرودگاه ها برگزار می شود.

در سایت رسپینا خرید اینترنتی بلیط هواپیما بیش از 400 هواپیمایی داخلی و خارجی امکان پذیر است و شما می توانید به بلیط هواپیما معراج و هر ایرلاین دیگری که مدنظر دارید دسترسی داشته باشید، قیمت ها را مقایسه و با چند کلیک، پرواز دلخواه تان را رزرو کنید. هر اطلاعاتی هم که در مورد هواپیمایی معراج نیاز دارید را در ادامه بررسی کردیم که دعوت می کنیم تا پایان همراه ما باشید.

راهنمای خرید بلیط هواپیمایی معراج

با طی کردن چند مرحله کوتاه، در کمتر از چند دقیقه می توانید بلیط هواپیمایی معراج به صورت اینترنتی رزرو کنید.

  1. در مرحله اول باید اطلاعات مبدا، مقصد و تاریخ موردنظر خود را در کادرهای بالای صفحه وارد کنید تا وارد صفحه لیست پروازها شوید.
  2. لیست پروازها، بلیط تمامی پروازهایی که در بازه زمانی انتخاب شده در مسیر دلخواه شما انجام می شوند را نشان می دهد که می توانید با چک کردن ساعت پرواز، ساعت رسیدن به فرودگاه مقصد و قیمت بلیط، گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.
    اگر تنها قصد خرید بلیط هواپیمایی معراج را دارید، از قسمت فیلترهای جستجو، گزینه “ایرلاین” را بر روی “معراج” قرار دهید تا فقط بلیط های این هواپیمایی نشان داده شوند. با انتخاب بلیط دلخواه، وارد صفحه ورود اطلاعات مسافر می شوید.
  3. پس از تایید اطلاعات، به درگاه بانکی هدایت می شوید و در صورتیکه واریز موفقیت آمیز باشد، لینک دانلود فایل بلیط نمایش خواهد یافت.

برای دریافت کارت پرواز در فرودگاه نیازی به تهیه نسخه چاپی نیست؛ فقط کافیست فایل بلیط یا نما گرفت (اسکرین شات) آن را در گوشی تلفن همراه خود داشته باشید.

خرید تلفنی بلیط هواپیما معراج بصورت تلفنی در رسپینا

پشتیبانی ۲۴ ساعته بلیط هواپیمایی معراج

از لحظه ای که وارد سایت رسپینا می شوید تا زمان رسیدن به فرودگاه مقصد، هر مشکل یا سوالی که برای خرید بلیط هواپیما معراج داشته باشید، تیم پشتیبانی 24 ساعته رسپینا پیگیری خواهند کرد تا بدون نگرانی سفر خود را آغاز کنید. حتی اگر پرواز 1 دقیقه تاخیر داشته باشد، پشتیبانی رسپینا به وسیله ارسال پیام صوتی به شما اطلاع خواهند داد تا در فرودگاه معطل نشوید.

لیست پروازهای هواپیمایی معراج

در حال حاضر، پروازهای داخلی معراج تنها از مبدا تهران و مشهد و بلیط هواپیما خارجی آن از مبدا فرودگاه امام انجام می شود که در جدول زیر، لیست کامل آن بیان شده است.

مبدا پروازیمقاصد پروازی
فرودگاه مهرآبادمشهد، کیش، عسلویه، اصفهان و قشم
فرودگاه مشهد تهران، کیش، نجف، عسلویه
فرودگاه امام تهراننجف، استانبول، دالامان

محبوب ترین پروازهای داخلی هواپیمایی معراج

در ادامه لیستی از پروازهای محبوب و پرتردد معراج را مشاهده می کنید که با کلیک بر روی هر کدام بصورت مستقیم وارد فرآیند خرید بلیط هواپیما معراج خواهید شد.

محبوب ترین پروازهای خارجی هواپیمایی معراج

قیمت بلیط هواپیما معراج

قیمت بلیط هواپیمایی معراج به عوامل متعددی بستگی دارد. با این وجود قیمت بلیط هواپیما تابع نرخ مصوب بوده و ایرلاین ها نمی توانند بلیط را بیشتر از این نرخ عرضه کنند. عوامل متعددی از قبیل نوع بلیط، سن مسافران، فاصله مبدا و مقصد و زمان پرواز بر قیمت نهایی بلیط هواپیمایی معراج موثر است.

بلیط های چارتر و سیستمی معراج

هواپیمایی معراج علاوه بر فروش بلیط به صورت مستقیم که اصطلاحا بلیط سیستمی نامیده می شود، با شرکت های چارتر کننده هم در مسیرهای داخلی و خارجی هم در ارتباط است. لذا در مسیرهای پروازی پرتردد مانند تهران مشهد و تهران کیش، خرید بلیط هواپیما معراج هم به صورت بلیط چارتر و هم به صورت سیستمی امکان پذیر است.

در جدول بلیط های سایت رسپینا، جزئیات هر بلیط از جمله نوع آن (سیستمی یا چارتر) قید شده است. اما با کمک گرفتن از فیلترهای جستجو می توانید نمایش بلیط ها را تنها بر روی گزینه موردنظر خود قرار دهید.

نحوه رزرو بلیط هواپیما معراج چارتر در رسپینا

دریافت کارت پرواز اینترنتی معراج

در حال حاضر، امکان چک این آنلاین بلیط هواپیمایی معراج وجود ندارد؛ اما در سایت رسمی این ایرلاین، قسمت مربوط به پذیرش آنلاین در دست توسعه است. به محض امکان پذیرشدن چک این اینترنتی هواپیمایی معراج، محتوای این صفحه را بروزرسانی و نحوه انجام آن را اطلاع خواهیم داد.

ترمینال هواپیمایی معراج

اگر پرواز شما از مبدا فرودگاه مهرآباد انجام می شود، بعد از خرید بلیط باید به شماره ترمینال خود دقت کنید؛ چراکه این فرودگاه دارای 6 ترمینال است که هر ترمینال به پروازهای ورودی و خروجی ایرلاین خاصی تعلق دارد. پروازهای هواپیمایی معراج (ورودی و خروجی) در ترمینال شماره 2 مهرآباد میزبانی می شود.

ترمینال شماره 2 فرودگاه مهرآباد

کلاس پروازی هواپیمایی معراج

با توجه به اینکه در ناوگان هواپیمایی معراج، هواپیماهای مدرنی وجود دارد، دو کلاس پروازی رایج در ایران نیز در این ایرلاین قابل رزرو است. کلاس های پروازی معراج، شامل بیزینس کلاس و اکونومی کلاس است. شما می توانید در صفحه لیست پروازها و با استفاده از فیلتر نوع کلاس پروازی، کلاس اکونومی یا بیزینس را تهیه کنید.

اکونومی و بیزینس کلاس هواپیمایی معراج

پرواز بیزنس کلاس معراج

یک محیط آرام و ساکت که مناسب استراحت است و فضای صندلی ها نسبت به کلاس اکونومی بیشتر می باشد. فضایی که در این پروازها به مسافران اختصاص داده می شود بیشتر است و همچنین صندلی ها راحت تر بوده و عرض بیشتری دارد.

نوشته های مشابه

به همین دلیل مسافران این قسمت کمتر بوده و فضای آرامی دارد. در این کلاس ها از مسافران با وعده های ویژه پذیرایی می شود. همچنین مسافران بیزینس اولویت اول در سوار شدن و پیاده شدن از هواپیما هستند.

پرواز معراج اکونومی کلاس

ارزان ترین بلیط پرواز معراج متعلق به بلیط های کابین اکونومی کلاس است. در کلاس اقتصادی یا همان اکونومی ایرلاین معراج، فضای خالی بین صندلی ها، بر اساس استانداردهای بین المللی تعیین شده است تا علاوه بر اینکه مسافران پرواز مطمئنی را تجربه می کنند، بتوانند در طول پرواز احساس راحتی و آرامش داشته باشند. پذیرایی مطابق همه ی ایرلاین های دیگر در کلاس اکونومی انجام می شود.

فرست کلاس هواپیمایی معراج

فرست کلاس هواپیمایی معراج در مسیرهای پروازی بسیار محدودی ارائه می شود و خدمات ارائه شده در این کلاس پروازی نیز بسیار گسترده تر است. از جمله این این امکانات می توان به صندلی های بسیار مدرن، پذیرایی اختصاصی و سرگرمی های هنگام پرواز اشاره کرد.

قوانین کنسلی بلیط هواپیمایی معراج

پس از خرید بلیط هواپیما معراج، با تغییر برنامه سفر می توانید درخواست کنسلی دهید تا وجه پرداختی پس از کسر جریمه ایرلاین به حساب شما عودت شود. میزان جریمه کنسلی براساس شناسه نرخی، مدت زمان باقی مانده تا پرواز و نوع بلیط (سیستمی یا چارتر) متفاوت است.

در عکس زیر، قوانین کنسلی بلیط های سیستمی معراج را برای حالت های مختلف می توانید ملاحظه کنید. اما در چارترها قوانین متفاوت است و به تصمیم شرکت چارترکننده بستگی دارد. برای این منظور توصیه می کنیم با تیم پشتیبانی رسپینا تماس حاصل نمائید تا قوانین کنسلی استعلام گرفته شود.

قوانین کنسلی بلیط هواپیما معراج

بار مجاز هواپیمایی معراج

بار مجاز در طول پرواز شامل بار همراه مسافر و بار دستی است که میزان آن با توجه به داخلی یا خارجی بون پرواز و نوع کلاس پروازی آن متفاوت محاسبه می شود. میزان بار دستی یا همراه مسافر در کلاس اکونومی برابر 5 کیلوگرم و در بیزینس کلاس، 7 کیلوگرم می باشد. میزان بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی به ازای هر مسافر به شرح زیر است:

نوع پروازاکونومیبیزینس
پرواز داخلی20 کیلوگرم30 کیلوگرم
پرواز خارجی30 کیلوگرم40 کیلوگرم

ناوگان هواپیمایی معراج

هواپیمایی معراج، تنها ایرلاین ایرانی است که ناوگان آن تماما از هواپیماهای ایرباس تشکیل شده است. در واقع ناوگان معراج، به دو قسمت تشریفاتی و مسافربری تقسیم می شود. هواپیماهای تشریفاتی این شرکت در اختیار دولت است. جدول زیر، ناوگان مسافربری معراج را نشان می دهد.

نوع هواپیماتعدادظرفیتکلاس های پروازی
ایرباس 200-3203180بیزینس و اکونومی
ایرباس 600-3002266بیزینس و اکونومی
ایرباس 100-3192138بیزینس و اکونومی

معرفی هواپیمایی معراج

طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، در سال ۱۳۹۳ شرکت معراج با میانگین زمان تأخیر ۷ دقیقه‌ای، از کمترین تأخیر پروازی در میان رقبای خود برخوردار است. شعار هواپیمایی معراج enjoy safe flight (از پرواز ایمن لذت ببرید) است که به پایین بودن سوانح هوایی آن اشاره دارد. در ادامه با خدمات معراج ایرلاین بیشتر آشنا می شوید.

خدمه پروازی هواپیمایی معراج

تاریخچه معراج ایرلاین

هواپیمایی معراج در سال 1389 توانست از سازمان هواپیمایی مجوز رسمی بگیرد و فعالیت خود را به مدیریت کاپیتان میر سمیعی آغاز کند. این ایرلاین هم اکنون جزو بهترین شرکت های هواپیمایی ایران است و افتخارات زیادی را به نام خود ثبت کند. البته مسیرهای پرواز ایرلاین معراج بسیار گسترده نیست اما این شرکت هواپیمایی سعی در گسترش فعالیت و ناوگان هوایی اش داشته و قصد خرید چندین فروند هواپیمای جدید هم نیز دارد.

معراج در کارنامه خود تنها 2 فرود اضطراری براثر نقص فنی داشته است که در هر دو آن ها، هیچ آسیبی به مسافران، خدمه و حتی هواپیما وارد نشده است.

افتخارات و گواهینامه‌های شرکت هواپیمایی معراج

از گواهینامه های معتبر هواپیمایی معراج می توان به گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی اشاره کرد که برای اولین بار به یک شرکت هواپیمایی اعطا شده است. این گواهینامه در سال 1392 به علت تدوین ساختارها و افزایش توانمندی در تعمیر و نگهداری به معراج اهدا شد.

طبق گزارشات سازمان هواپیمایی کشوری، معراج در سال 1393 با میانگین زمانی 7 دقیقه تاخیر، توانست کمترین تأخیرات پروازی را در میان شرکت های هواپیمایی دیگر به ثبت برساند. این یکی از افتخارات مهم هواپیمایی معراج است و در سال 1395 نیز ایرلاین معراج، رکورد طولانی ترین پرواز ایرانی را با انجام پرواز هیئت دیپلماتیک جواد ظریف که از سیدنی به تهران و به مدت ۱۷ ساعت بدون توقف و سوخت گیری انجام شد را شکست.

کترینگ و پذیرایی هواپیمایی معراج

یکی از مزیت های پرواز با معراج، پذیرایی با کیفیت بالا و مطبوع است. این هواپیمایی تلاش می کند بهترین مواد غذایی را به مسافران ارائه کند. از این رو همواره در حال ارزیابی تامین کنندگان کیترینگ خود است. در واقع می توانید اطمینان داشته باشید، پذیرایی در پروازهای معراج بطور کامل انتظارات شما را براورده می کند.

غذای هواپیمایی معراج در بیزینس کلاس

لوگوی هواپیمایی معراج

نشان این شرکت هواپیمایی که متشکل از دایره ای با دو بال نمادین به رنگ های قرمز و آبی است، نماد پرواز و در برگیرنده مفاهیم حرکت، کمال و یکپارچگی است. همچنین رنگ آبی به معنای آرامش و لذت و رنگ قرمز نشانی از قدرت و انرژی است. هواپیمایی معراج معتقد است این لوگو نشان دهنده مفهوم حرکت، آرامش، لذت بردن، زندگی و انرژی مثبت در پرواز است و در نهایت به شعار سازمانی این ایرلاین اشاره دارد.

لوگو هواپیمایی معراج

خدمات هواپیمایی معراج

  • ارائه خدمات حمل بار در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی
  • ارائه سرویس های جانبی (ترانسپورت، هتل و…)
  • ارائه خدمات فرودگاهی و سرویس به مسافرین

سایر اطلاعات درباره هواپیمایی معراج

  • کد JI :IATA
  • سال تاسیس: 1389
  • قطب اصلی: فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران، فرودگاه مهرآباد تهران
  • وب سایت رسمی: www.meraj.aero

سوالات متداول بلیط هواپیما معراج

بلیط هواپیما معراج برای کدام مسیرهای داخلی ارائه می شود؟

از مبدا تهران به شهرهای مشهد، کیش، عسلویه، اصفهان و قشم (و بالعکس) و از مبدا مشهد به شهرهای تهران، کیش، عسلویه (و بالعکس)

آیا هواپیمایی معراج در مسیرهای خارجی هم فعالیت دارد؟

بله. ایرلاین معراج، از مبدا تهران به شهرهای نجف، استانبول، دالامان و از مبدا مشهد به نجف پرواز خارجی برگزار می کند

آیا هواپیمایی معراج امکان انتخاب صندلی دلخواه هنگام رزرو بلیط دارد؟

خیر. در حال حاضر امکان بلیط هواپیما معراج با انتخاب صندلی دلخواه وجود ندارد.

پروازهای معراج در کدام ترمینال فرودگاه مهرآباد انجام می شود؟

ترمینال شماره 2 (هم پروازهای ورودی و هم پروازهای خروجی)

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا