رسپینا
استان آذربایجان شرقیتبریز

پارک باغلارباغی تبریز : هیجان بازی در بزرگترین شهربازی شمال غرب کشور را تجربه کنید!

شهر تبریز شهری تاریخی است و طبیعت بکر و زیبایی دارد. بخاطر آب و هوای برفی و بارانی اش، پارک ها و مراکز تفریحی سر سبزی را در آن ساخته اند. از جمله پارک های دیدنی در شهر تبریز نام پارک باغلارباغی در ذهن تداعی میشود. این پارک جزو سه پارک معروف شهر است. در مقاله جاهای دیدنی تبریز اطلاعات مفیدی درمورد پارک های شهر تبریز برایتان آماده کرده ایم.

پارک باغلارباغی تبریز کجاست؟ (آدرس دقیق و شماره تماس)

این پارک در بلوار استاد شهریار و کنار پارک موزیکال ولیعصر ساخته شده و شما میتوانید از هردو پارک دیدن کنید.

آدرس پارک باغلارباغی : تبریز، بلوار استاد شهریار، جنب پارک ولیعصر

شماره تماس پارک باغلارباغی : 04133288500

معرفی پارک باغلارباغی تبریز

در سال 1372 به شهردار وقت تبریز جناب آقای درویش زاده، پروژه ساخت مجتمع تفریحی باغلارباغی پیشنهاد شد و پس از موافقت ایشان در سال 1373 و 5 مرداد مراحل ساخت آن به پایان رسید. این پارک با مبلغی در حدود 10 میلیارد ریال ساخته شد. مساحت پارک حدود بیست و دو هکتار و جزو سه پارک معروف تبریز “باغ ائل گلی، پارک باغلارباغی و باغ گلستان” است. همچنین برخی میگویند شهربازی ای که در باغلارباغی ساخته شده، بزرگترین شهربازی در شمال غرب کشور محسوب میشود.

شاید بخواهید بدانید چرا اسم پارک را باغلارباغی نامیدند. در زبان ترکی باغلار به معنی باغ هاست و قبلا در اطراف باغلارباغی، باغ های زیادی قرار داشت اما به مرور زمان ساختمان های مسکونی جای خود را به باغ ها و سرسبزی دادند و الان دو باغ در کنار پارک قرار دارد. اما درختان سرسبز و کهن سال در پارک ها هنوز سرجایشان هستند و در فضای سبز مجموعه میتوانید از سایه شان استفاده کنید و ساعاتی را با خانواده خوش بگذرانید.

بخش های مختلف پارک باغلارباغی تبریز

این پارک از بخش های مختلفی تشکیل شده و شامل شهربازی، فضای سبز، باغ پرندگان (باغ وحش تبریز)، دلفیناریوم، رستوران و بوفه های متعدد میشود.در ادامه به معرفی هر یک از بخش ها میپردازیم. جالب است بدانید این پارک تنها هشت ساعت در روز باز است و فعالیت دارد اما بخاطر امکانات تفریحی اش در همین هشت ساعت افراد زیادی را به خود جذب میکند.

شهربازی پارک باغلارباغی

شهربازی این مجموعه اصلی ترین بخش آن است و اصلا علت شهرت پارک باغلارباغی در شمال غرب کشور، شهربازی آن است. این شهربازی از امکانات تفریحی زیادی برخوردار است. از جمله وسایل تفریحی و مهیج آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کشتی صبا  
  • سرسره آبشار
  • قطار خانواده
  • کلبه وحشت
  • کلبه شادی
  • رنجر
  • دوچرخه هوایی
  • مونوریل
  • یوفو
  • اکروجت بزرگسالان
  • موج سواری
  • چرخ و فلک
  • زیپ لاین
  • ماشین برقی
  • سورتمه

همچنین سینما چهاربعدی، پیست سوارکاری، فضانوردی و گردش فضایی از دیگر تفریحات این شهربازی محسوب میشوند. وسایل تفریحی این شهربازی مناسب تمام سنین است و همه ی افراد خانواده میتوانند از تفریحاتش استفاده کنند.

باغ پرندگان پارک باغلارباغی

باغ پرندگان که درواقع باغ وحش تبریز است هم از دیگر امکانات این پارک است که تنوع حیوانات زیادی نظیر شیر نر و ماده، گربه سانان، خرس، گونه های پرندگان مانند طاووس، لک لک، قو، خروس و مرغ و دیگر حیوانات در آن وجود دارند. اما قبلا متاسفانه رسیدگی کافی به حیوانات نمیشد و فضای قفس حیوانات بزرگ مانند گربه سانان اصلا مناسب نبود که در بررسی های جدید فضای مناسبی برای حیوانات بزرگ جثه قرار داده اند و کیفیت رسیدگی به حیوانات بالا رفته است.

دلفیناریوم پارک باغلارباغی

دلفیناریوم هم از بخش های سرگرم کننده این پارک است که در آن میتوانید بازی و تفریح دلفین ها را ببینید و با آن ها عکس بیندازید.

مربی در حال بازی کردن با دلفین تربیت شده در پارک باغلارباغی بخش دلفیناریوم

فضای سبز پارک باغلارباغی

اطراف پارک باغلارباغی را چند باغ گرفته اند و میتوانید از سایه و فضای سبز درختان زردآلوی آن ها استفاده کنید. پارک هم پوشش گیاهی غنی و قدیمی دارد و درختان کهن سال و پیر زیادی را در آن میتوانید ببینید. گیاهان مختص خطه شمال غرب کشور و قدیمی تبریز نیز در این پارک دیده میشوند.  همچنین دریاچه مصنوعی کوچکی در پارک قرار دارد که میتوانید در قایق های قو شکل آن، برای کودکانتان لحظات شاد و خاطره انگیزی را بسازید.

رستوران پارک باغلارباغی

رستوران بزرگی در ابتدای ورودی پارک قرار دارد که همه روزه پذیرای افراد زیادی است و غذاهای با کیفیتی دارد.

بوفه آزاد پارک باغلارباغی

از آنجا که باغلارباغی پارک بسیار بزرگی است در بخش های مختلف پارک میتوانید بوفه هایی را ببینید که در آن چای، قهوه، بستنی و کیک به فروش میرسانند. همچنین آلاچیق هایی در مجموعه وجود دارد که امکان استراحت را برای گردشگران فراهم کرده.

نوشته های مشابه

مسیرهای دسترسی به پارک باغلارباغی تبریز

برای رفتن به پارک باغلارباغی سه راه وجود دارد. اگر با خودروی شخصی به تبریز سفر کرده اید و قصد دارید به پارک باغلارباغی بروید، میتوانید از پارکینگ بزرگ مجموعه استفاده کنید و با خیال راحت به تفریح بپردازید. اما اگر از طریق هواپیما یا قطار به تبریز سفر کرده و وسیله ی شخصی ندارید، باید از خطوط حمل و نقل عمومی استفاده کنید. نزدیکترین ایستگاه مترو، ایستگاه متروی استاد شهریار است که 20 دقیقه پیاده روی تا باغلارباغی را به همراه دارد.

ایستگاه اتوبوس هم در خیابان گلکار و جنب دانشکده برق تبریز واقع شده و 22 دقیقه تا پارک فاصله دارد. میتوانید از هتلی که اقامت دارید با تاکسی به پارک بروید و دغدغه پیاده روی و جای پارک ماشین را هم نداشته باشید.

ساعت بازدید از پارک باغلارباغی تبریز

این پارک در طول روز تنها هشت ساعت فعالیت دارد و از ساعت 18 تا 2 شب میتوانید به تفریح در پارک بپردازید. البته پیشنهاد میکنم در فصل های سرد سال قبل از مراجعه به پارک از نگهبانان محترم ساعت بازگشایی و فعالیت بخش های مختلف پارک را بپرسید تا با خیال راحت به آنجا بروید.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک باغلارباغی تبریز

پارک موزیکال ولیعصر که در شب فواره هایش با موزیک آذری در حال پخش تغییر رنگ داده و آبپاشی میکند، پارک مینیاتور که در آن میتوانید جاهای دیدنی تاریخی مهم تبریز مثل خانه مشروطه و مقبره الشعرا را با کمترین هزینه و زمان ببینید و با آن عکس بگیرید، سنگ فرش ولیعصر که در ابتدای مسیر عابرگذر شهریار قرار گرفته و حد فاصل این میدان و میدان بعدی که 500 متر میشود هیچ ماشینی تردد نمیکند و با خیال راحت میتوانید از فروشگاه ها دیدن و خرید کنید، همچنین پاساژ میلاد نور ولیعصر در انتهای عابرگذر قرار گرفته و مرکز خرید خوبی برای خرید سوغات و انواع لباس های برند است.

هتل های نزدیک به پارک باغلارباغی تبریز

هتل های زیادی اطراف پارک وجود دارند. از جمله هتل های نزدیک به پارک باغلارباغی میتوان هتل های زیر را نام برد.

رستوران های نزدیک به پارک باغلارباغی تبریز

رستوران بزرگی در ابتدای پارک باغلارباغی قرار دارد. ما لیستی از دیگر رستوران های اطراف پارک تهیه کردیم.

  • کافه رستوران ازمیر با 1.2 کیلومتر فاصله
  • رستوران کنج با 1.2 کیلومتر فاصله
  • رستوران نیمکت با 1.3 کیلومتر فاصله
  • چلوکبابی حاج علی رضا با 1.6 کیلومتر فاصله

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا