رسپینا
تهران

جاهای دیدنی تهران در شب – شبگردی در پایتخت

معرفی جاذبه‌های گردشگری پایتخت در شب

بازدید از جاهای دیدنی تهران در شب یکی از گزینه های اصلی تفریح اهالی کلان شهر ایران به شمار می آید. این شهر دارای امکانات متعددی است که برخی از آن ها در طول شب زیبایی های دوچندان به شهر می بخشند. این مکان های دیدنی به موزه های تاریخی متعدد، مراکز خرید، برج های بلند و جاذبه های طبیعی مختلفی تقسیم می شود. برای آشنایی با جاهای دیدنی تهران در شب تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی تهران در شب
جاهای دیدنی تهران در شب

مکان های دیدنی تهران در شب

برج میلاد، نگین انگشتری شبهای تهران

برج میلاد به عنوان ششمین برج مرتفع مخابراتی دنیا، یکی از جاهای دیدنی تهران در شب است. این مجموعه شامل رستوران های متنوع، سالن جلسات و آمفی تئاتر و سالن های برگزاری کنسرت های متنوع خوانندگان ایرانی و بین المللی است که می توان نورپردازی های رنگارنگ و زیبای آن را در شب دید.

این مجموعه دارای امکانات تفریحی نظیر لیزر بوم، پل معلق، زیپ لاین، اتاق فرار انگیما و شهر مشاغل کودکان کاربازیا است. همچنین از جاذبه های دیدنی برج میلاد تهران در شب می توان به رستوران گردان ایران از معروف ترین رستوران های تهران در راس برج میلاد اشاره کرد.

برج میلاد تهران در شب
برج میلاد تهران در شب

از چه مسیرهایی می توان به برج میلاد تهران رفت؟

اگر قصد دارید برای رفتن به برج میلاد و جاهای دیدنی تهران با مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس بروید، باید از پایانه های اتوبوسرانی و تاکسیرانی میدان های اصلی تهران مانند: پایانه صادقیه، آزادی و تجریش یا. . . اقدام کنید. نزدیکترین ایستگاه مترو به برج میلاد تهران، ایستگاه میدان صنعت است که پس از رسیدن به پایانه می توانید با تاکسی به برج میلاد برسید.

همچنین می توانید از طریق بزرگراه همت شرق و با عبور از پل کابلی اختصاصی برج میلاد یا بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه همت، ورود به کنار گذر مسیر اختصاصی برج میلاد از این جاذبه دیدنی تهران دیدن کنید.

دسترسی به برج میلاد تهران
دسترسی به برج میلاد تهران

هزینه ورود و ساعات بازدید از برج میلاد تهران

اگر می خواهید در محوطه برج میلاد قدم بزنید و عظمت این آسمان خراش را از نزدیک مشاهده کنید نیازی به تهیه بلیط نخواهید داشت. اما اگر بخواهید وارد ساختمان برج میلاد شوید باید بلیط تهیه کنید. بلیت ورودی برج میلاد دو نوع است.

اگر بخواهید از چهار طبقه بالایی برج که شامل گنبد آسمان، موزه دست نوشته ها، هدایای شهرداری، سکوی دید باز و موزه مشاهیر است بازدید کنید باید بلیت اول را تهیه کنید. اما اگر بخواهید تنها از طبقه هفتم و سکوی دید باز برج میلاد بازدید کنید باید بلیط دوم را تهیه کنید.

داخل برج میلاد
داخل برج میلاد

پل طبیعت، درخشان در شبهای تهران

پل طبیعت را می توان یکی از دیدنی ترین مناطق تهران در شب نامید. این پل، پل ارتباطی بین پارک طالقانی و پارک آب و آتش است. از جذابیت های این پل در شب، تلفیق معماری خیر کننده و نورپردازی زیبا در کنار هم می باشد.

شما می توانید از این پل مناظر زیبای اطراف مانند پارک طالقانی، فانوس دریایی پارک بنادر، برج های آب و آتش و گنبد مینا را نظاره گر باشید. همچنین در طبقه اول این پل شما می توانید از انواع فروشگاه ها و کافی شاپ ها و فودکورت ها موجود در این طبقه استفاده کنید.

پل طبیعت تهران
پل طبیعت تهران

برای رسیدن به پل طبیعت چه راههایی وجود دارد؟

برای رفتن به پل طبیعت با خط مترو یک در ایستگاه حقانی از قطار پیاده شده و پس از خروج به سمت پارک طالقانی حرکت کنید و از پیاده راه چوبی، خود را به پل طبیعت تهران برسانید. در صورت استفاده از خودرو شخصی می توانید با حرکت از بزرگراه شهید حقانی و عبور از چهارراه جهان کودک و پل بزرگ، خودرو خود را در پارکینگ بزرگ خیابان طالقانی پارک کنید.

ساعات بازدید و هزینه ورود پل طبیعت به چه شکلی است؟

ورود به این پل رایگان بوده و شما می توانید از ساعت 6 صبح تا 30 : 00 از این مجموعه دیدن نمایید.

پل طبیعت در شب
پل طبیعت در شب

باغ کتاب تهران، کتابخوانی در شبهای تهران

این باغ جزو بزرگترین باغ های کتابفروشی ایران و جهان است که از جاهای دیدنی تهران در شب به شمار می آید. بنای این مجموعه در سه طبقه و شامل چهار بلوک بهارستان، خیالستان باغ کتاب، نگارستان و سروستان باغ کتاب است. در پشت بام این مجموعه فضاهای سبز و کافه هاست که برای رفتن به آن می توانید از آسانسور های مجموعه به بام باغ کتاب تهران بروید یا با استفاده از راه پله های ضلع شرقی مجموعه به پشت بام برسید. در پشت بام باغ کتاب شما می توانید از سینمای روباز آن که شامل 500 نفر ظرفیت می باشد هم استفاده کنید.

باغ کتاب تهران
باغ کتاب تهران

مسیرهای دسترسی به باغ کتاب تهران

این مجموعه در منطقه گردشگری عباس آباد قرار دارد، اما با توجه به وسعت آن شما می توانید از چند مسیر به باغ کتاب برسید.

مسیر اول

میدان ونک را به سمت بزرگراه حقانی و مسیر غرب به شرق طی می کنید، بعد از رسیدن به تقاطع بزرگراه شهید مدرس از خروجی کتابخانه ملی به باغ کتاب برسید.

دسترسی به باغ کتاب از میدان ونک
دسترسی به باغ کتاب از میدان ونک
مسیر دوم

وارد بزرگراه شهید همت تهران شده و مسیر شرق به غرب آن را بعد از خروجی بزرگراه حقانی رانندگی می کنید. سپس وارد خروجی باغ موزه دفاع مقدس شده و به باغ کتاب تهران می رسید.

دسترسی به باغ کتاب تهران از شهید همت
دسترسی به باغ کتاب تهران از شهید همت

اگر برای بازدید از باغ کتاب تهران از مترو استفاده می کنید، کافیست مسیر های منتهی به ایستگاه حقانی را انتخاب کنید و پس از ده دقیقه پیاده روی به باغ کتاب تهران برسید.

هزینه ورود و ساعات بازدید از باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران در نیمه نخست سال همه روزه از ساعت 9 تا 23 و در نیمه دوم سال از ساعت 9 تا 21 میزبان بازدید کنندگان خود است. ورود به فضای عمومی باغ کتاب تهران کاملا رایگان بوده و فقط برای ورود به بخش هایی از قبیل پردیس سینمایی، باغ علم نوجوان، اتاق فرار و. . . شامل خرید بلیط می باشد.

باغ کتاب تهران در شب
باغ کتاب تهران در شب

جاهای دیدنی تهران در شب در فصول مختلف

جاهای دیدنی تهران در شب بهار

فصل بهار، فصل رویش گیاهان و زیبایی های بصری است اگر علاقمند به دیدن جاهای دیدنی تهران در عید و فصل بهار در شب هستید ما به شما این مکان های دیدنی را پیشنهاد می کنیم.

شب های تهران در بهار
شب های تهران در بهار

باغ ایرانی؛ از جاهای دیدنی تهران در شب

این باغ در منطقه سه تهران و واقع در محله ده ونک است. از جاذبه های دیدنی این باغ ایرانی در شب های بهاری می توان به فستیوال گلهای لاله رنگارنگ اشاره نمود. این فستیوال زیبا از اواسط فروردین ماه تا اواخر اردیبهشت در این باغ برگزار می شود و فرصت عالی برای عکاسی در شب را برای شما به وجود می آورد.

 گل های لاله باغ ایرانی تهران
گل های لاله باغ ایرانی تهران
دسترسی به باغ ایرانی از چه طریقی است؟

اگر قصد بازدید از این مکان دیدنی تهران را با ماشین دارید، کافیست به خیابان شیخ بهایی شمالی، 20 متری پیروزان، کوچه شهید صابری بروید. همچنین شما با استفاده از ایستگاه مترو حقانی یا ایستگاه مصلی امام خمینی می توانید به ایستگاه میدان ونک رسیده و پس از آن با راهنمایی از رانندگان مستقر در اطراف میدان به این مجموعه بروید.

آیا برای بازدید از باغ ایرانی نیازمند خرید بلیط هستیم؟

خیر، ورود به باغ ایرانی کاملا رایگان بوده و از 7 صبح تا 23 شب قابل بازدید است.

باغ ایرانی تهران

شبهای پارک ملت تهران در بهار

پارک ملت یا بوستان ملت یکی از قدیمی ترین پارک ها و ازجاهای دیدنی تهران در بهار است که در شبهای بهاری رنگ و بوی دیگری دارد. در این پارک شما می توانید انواع درختان و گیاهان با قدمت چندین ساله را مشاهده کنید. از جاذبه های دیدنی پارک ملت تهران در شب می توان به وجود آب نما موزیکال در وسط دریاچه مستقر در این پارک اشاره کرد.

شبهای پارک ملت تهران
شبهای پارک ملت تهران
راههای دسترسی به پارک ملت تهران

اگر علاقمند به بازدید از این پارک تاریخی با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی هستید، می توانید سوار بر اتوبوس های بی آر تی خط هفت شوید و یا از اتوبوس های مسیر تجریش – راه آهن یا پارک وی – راه آهن استفاده کنید و در ایستگاه نیایش یا پارک ملت پیاده شوید.

همچنین اگر با وسیله نقلیه شخصی به این پارک می خواهید بروید کافیست خیابان ولیعصر را در پیش گرفته و پس از رسیدن به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) وارد پارک شده و به گشت و گذار بپردازید.

آیا در اطراف پارک ملت تهران، پارکینگ وجود دارد؟

بله شما می توانید خودرو خود را در پارکینگ نیایش،کارکنان و جام جم پارک کرده و وارد پارک تهران شوید.

پارک ملت تهران

جاذبه های دیدنی دیگر تهران در شبهای بهار

از جاذبه های بهاری دیگر تهران در شب می توان به پارک های معروف تهران از قبیل بوستان گفت و گو، پارک دانشجو، پارک قیطریه و پارک نیاوران نیز اشاره نمود.

جاذبه های دیدنی تهران در شبهای بهار

 جاهای دیدنی تهران در شب های تابستان

در فصل تابستان با گرمتر شدن هوا، فرصت خوبیست تا از مکان های خوش آب و هوا تهران دید کرد. مکان های دیدنی که در آن می توان از گرمای هوا و آلودگی های تهران دور بود.

جاهای دیدنی تهران در شب های تابستان

بام تهران از جاهای دیدنی تهران در شب های تابستان

بام تهران یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی تهران در شب های تابستان محسوب می شود. از امکانات رفاهی مستقر در این مکان می توان به رستوران های متعدد، زیپ لاین، سورتمه، میدل باس های برقی برای جا به جایی از قسمت پایین بام تا قسمت اصلی آن و همچنین وجود آبشار تهران در آن اشاره کرد. علت محبوبیت بازدید از این مکان دیدنی در تابستان آب و هوای کوهستانی و هوای پاک تر آن نسبت به شهر است.

کدوم مسیرها به بام تهران میرسد؟

اگر با وسایل مختلف عمومی یا شخصی قصد بازدید از بام تهران را دارید، این امکان برای شما مهیا است.

بام تهران در شب

وسیله نقلیه شخصی

با وسیله شخصی می توانید وارد بزرگراه چمران شده و به سمت خیابان یمن بروید و بعد از آن تا انتهای خیابان ولنجک بالا بروید، در انتهای خیابان از سمت راست برانید و وارد ورودی مجموعه توچال و بام تهران شوید.

مترو

با خط 1 مترو تهران در ایستگاه تجریش پیاده شوید و بعد از آن به کمک تاکسی های خطی به ولنجک و بام تهران بروید.

اتوبوس

با استفاده از اتوبوس هایBRT  سوار بر خط ولنجک – پایانه شهید افشار شوید و تا انتهای ایستگاه 17 یا ایستگاه تابناک بروید، از آنجا تا بام را باید با کمک تاکسی و یا وسیله شخصی طی کنید.

بام تهران چه زمان هایی قابل استفاده است؟

این مجموعه از ساعت 5 صبح تا 24 شب پذیرای بازدید کنندگان بوده و ورود به آن بدون وسیله شخصی کاملا رایگان می باشد.

امکانات تفریحی بام تهران

دریاچه چیتگر در شبهای تابستانی تهران

دریاچه چیتگر یکی از جاهای دیدنی تهران در شب های تابستان است. این مجموعه در شمال غرب تهران واقع شده است و شامل امکانات تفریحی و رفاهی از قبیل قایق سواری، دوچرخه سواری، ماهیگیری و. . . می باشد. از مکان های دیدنی مستقر در مجموعه وجود بام لند است که شما می توانید به برقراری پیک نیک و دورهمی خانوادگی در این مکان بپردازید و از مناظر و آبنماهای اطراف آن دیدن کنید.

دریاچه چیتگر در شب
راههای دسترسی به دریاچه چیتگر تهران

برای استفاده از مترو کافیست تا سوار یکی از قطارهای خط صادقیه-گلشهر شده و در ایستگاه چیتگر پیاده شوید و با اتوبوس های شهرک شهید باقری به دریاچه بروید. همچنین میتوانید از اتوبان شهید خرازی وارد خروجی دریاچه شوید و با استفاده از وسیله شخصی به مقصد برسید.

بام لند چیتگر
آیا امکانات تفریحی داخل دریاچه چیتگر تهران رایگان است؟

این مجموعه از ساعت 6 صبح تا ساعت 24 پذیرای شما بوده و اگر فقط قصد استفاده از خود مجموعه و پیاده روی در اطراف دریاچه را دارید و از وسایل تفریحی استفاده نمی کنید، این مجموعه رایگان است. اما برای سایر امکانات تفریحی باید بلیط را از درب گیشه ها تهیه کنید.

سایر جاهای دیدنی تهران در شب های تابستان

از دیگر جاهای دیدنی تهران و شب های تابستان می توان به کاخ موزه گلستان، او پارک تهران و بوستان نهج البلاغه و. . . نیز اشاره کرد.

کاخ موزه گلستان
کاخ موزه گلستان

جاهای دیدنی تهران در شب پاییز

فصل پاییز را می توان یکی از جذاب ترین فصل های سال در تهران دانست. مناطق دیدنی تهران در شبهای پاییزی را می توان به مکان های زیر دسته بندی کرد.

جاهای دیدنی تهران در شب پاییز

ایران مال تهران، از جاهای دیدنی تهران در پاییز

ایران مال تهران بزرگترین بازار ایران و دومین بازار بزرگ خاورمیانه به شمار می آید. این بازار یکی از مکان های دیدنی پاییز تهران در شب به شمار می آید. شما می توانید از جلوه های معماری اسلامی آن در شب تا امکانات رفاهی و تفریحی شامل پردیس سینمایی ایران مال، آبنمای موزیکال و. . . موجود در این مکان لذت ببرید.

ایران مال تهران
مسیرهای دسترسی به ایران مال تهران

مسیرهای دسترسی به ایران مال متعدد بوده، اگر قصد بازدید از این مکان دیدنی با ماشین را دارید، از مسیر شمالی باید به بزرگراه شهید خرازی رفته و از مسیرهای منتهی به ایران مال برسید. همچنین مسیر جنوبی از خیابان چهار باغ، غربی از خیابان ایران خودرو و شرقی از بلوار طبیعت می توانید به ایران مال برسید. همین طور از طریق خط 5 مترو تهران می توانید به ایستگاه ایران خودرو برسید و به ایران مال بروید.

ساعات کاری ایران مال تهران در شبهای پاییز

در فصل پاییز و زمستان شما می توانید از ساعت 10 صبح الی 22 شب از این مجموعه استفاده کنید.

آبنمای ایران مال در شب

خیابان سی تیر، خوردن آش در هوای پاییزی

اگر علاقمند به پیاده روی در پاییز و دیدن غرفه های سیار رنگارنگ غذا در کنار هم هستید، ما به شما خیابان سی تیر را پیشنهاد می کنیم که یکی از دیدنی ترین جاهای تهران در شب است. این خیابان داری انواع و اقسام خوراکی ها و آش های سنتی است که هوای بارانی و نیم سرد پاییز را برای شما گرم می کند. اگر علاقمند به بازدید از این خیابان هستید بهتر است به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی به این خیابان بروید زیرا این خیابان در محدوده طرح ترافیک می باشد.

خیابان سی تیر تهران در شب

دیگر جاهای دیدنی تهران در شبهای پاییزی

از دیگر جاهای دیدنی تهران در شب در پاییز می توان به شهربازی سرزمین عجایب، بازار ارگ تجریش و  پارک ارم نیز اشاره کرد.

بازار ارگ تجریش
بازار ارگ تجریش

مکان های تفریحی و جاهای دیدنی تهران در شب های زمستان

زمستان به دلیل برودت هوا و سرمای زیاد شما می توانید به مکان هایی بروید که مسقف هستند و در کنار امکانات رفاهی و تفریحی به گشت و گذار در این اماکن دیدنی در شب های زمستان بپردازید.

جاهای دیدنی تهران در شب های زمستان
جاهای دیدنی تهران روز جمعه

مگامال تهران، از جاهای دیدنی تهران در زمستان

مگامال یکی از بزرگترین مراکز خرید در تهران به شمار می آید که به دلیل مناسبت های پیشرو در این فصل، این مکان را به یکی از پربازدیدترین مناطق دیدنی تهران در شبهای زمستانی تبدیل کرده است. شما می توانید از حضور برندهای معروف البسه و لوازم خانگی در این مجموعه بهره مند شوید. همچنین با استفاده از امکانات تفریحی نظیر بولینگ، سرزمین شنی و پردیس سینمایی مگامال می توانید شبهای زمستانی خوشی را در این مکان سپری کنید.

مگامال تهران در شب
مسیرهای دسترسی به مگامال تهران

بازار مگامال در مجاورت ایستگاه مترو اکباتان واقع شده است و با پیاده شدن در این ایستگاه که در خط مترو 4 تهران واقع شده به راحتی می توانید به مجتمع مگامال برسید. در صورت استفاده از اتومبیل شخصی می توانید از طریق بزرگراه نیایش و همت در مدت زمانی کوتاه به این مکان برسید و در پارکینگ های طبقاتی آن، خودرو خود را پارک نمایید.

ساعات کاری مگامال اکباتان

این مجموعه از ساعت 8 صبح تا 12 شب در خدمت بازدید کنندگان نیز می باشد.

مگامال تهران

از دیگر جاذبه های دیدنی شب های تهران در زمستان

از دیگر جاهای دیدنی تهران در شب های زمستان می توان به مسجد جامع تهران، مسجد امام خمینی، شهربازی ژوپیتر نیز اشاره کرد.

مسجد جامع تهران در شب
مسجد جامع تهران در شب

سخن آخر

ما در این مقاله به جاهای دیدنی تهران در شب، در فصول مختلف و مکان های تفریحی اطراف آن پرداختیم. اگر علاقمند به بازدید از این امکان تفریحی و شبگردی در خیابان ها تهران هستید، کافیست با مشاوران رسپینا در ارتباط باشید.
در پایان از شما صمیمانه سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، اگر تجربه بازدید از این جاهای دیدنی تهران در شب را دارید، با در نظرات به اشتراک بگذارید.

جاهای دیدنی تهران در شب زمستان کجا هستند؟

زمستان به دلیل برودت هوا و سرمای زیاد شما می توانید به مکان هایی بروید که مسقف نظیر موزه ها هستند و در کنار امکانات رفاهی و تفریحی به گشت و گذار در این اماکن دیدنی در شب های زمستان بپردازید. از دیگر جاهای دیدنی تهران که می توانید در شب زمستان از آن بازدید کنید می توان به مسجد جامع تهران، مسجد امام خمینی، شهربازی ژوپیتر و مگامال اشاره کرد.

جاهای دیدنی تهران در شب تابستان کجا هستند؟

از دیگر جاهای دیدنی تهران و شب های تابستان می توان به کاخ موزه گلستان، او پارک تهران و بام تهران، بوستان نهج البلاغه و. . . نیز اشاره کرد.

لیلی عسکری

در سفر، دنیای جدیدی را می‌بینید؛ از مهمان‌نوازی مردم و فرهنگ آنان تا طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی، سفر به دور از روتین زندگی فرصتی است برای رشد! با مطالعه و تجربیات شخصی، جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری رو معرفی می‌کنم و نکاتی که به مسافران در طی سفر کمک می‌کنه رو ارائه میدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا