رسپینا
راهنمای سفر

چطور می توان در طول سفر از اطلاعات شخصی محافظت کرد؟

با توجه به این که امروزه گوشی های تلفن همراه جزء بخش جدایی ناپذیر زندگی شده اند، حفاظت از اطلاعات شخصی در سفر نیز از اهمیت زیادی برخوردار شده است.همچنین با پیشرفت روزافزون سخت افزاری و نرم افزاری، تلفن های همراه مانند گذشته یه دستگاه ساده برای برقراری ارتباط نیست، بلکه به عنوان یک منبع اطلاعاتی مهم به شمار می آید. اطلاعات ممکن است رمز عبور حساب های کاربری و بانکی یا عکس و فیلم های شخصی باشند. نمی توان گفت کدام دسته از اطلاعات اهمیت بیشتری نسبت به یکدیگر دارند، زیرا اگر کمی واقع بین باشیم، می بینیم گاهی یک عکس شخصی به اندازه رمز عبور کارت بانکی اهمیت دارد.

اهمیت اطلاعات شخصی در سفر
اهمیت و حفاظت از اطلاعات شخصی در سفر

با توجه به اینکه در طول سفر ممکن است اتفاقات زیادی پیش بیاید و اطلاعات گوشی تلفن همراه به خطر بیفتند، بهتر است همان طور که برای تهیه بلیط هواپیما و هتل خود حساسیت نشان می دهید، به این موضوع هم توجه ویژه داشته باشید. در ادامه راهکارهایی را برای جلوگیری از این مساله بیان می کنیم. با رسپینا همراه باشید.

حفاظت از اطلاعات شخصی در سفر

استفاده از پیام رسان ها با قابلیت رمزگذاری دوطرفه  end to end

گاهی اوقات ممکن است پیش بیاید که اطلاعات حساب های کاربری یا اطلاعات حساب های بانکی خود را با اس ام اس در اختیار دیگران قرار می دهیم که بسیار مورد اعتماد ما هستند. اما به این نکته توجه نمی کنیم، شاید فردی که اطلاعات محرمانه و شخصی مان را در اختیارش قرار داده ایم قابل اعتماد باشد، اما آیا این نحوه ارسال اطلاعات هم قابل اعتماد است؟ متاسفانه، بسیاری از برنامه های پیام رسان گوشی های تلفن همراه، پیام ها را رمزگذاری نمی کنند و این بهترین فرصت برای هکرها محسوب می شود تا اطلاعات مهم افراد را به دست بیاورند. مطمئنا هیچ مشکلی بدون راه حل نیست! پس باید دید راه چاره چیست؟

برای ارسال اطلاعات مهم با گوشی تلفن همراه، بهترین راه استفاده از پیام رسان هایی است که اطلاعات را در دو سمت رمزگذاری می کنند. برای مثال برنامه های واتس آپ و سیگنال این قابلیت را دارند، اما تلگرام فقط در حالت سکرت چت پیام ها را رمزگذاری می کند.

 قابلیت رمزگذاری دو طرفه  end to end
اهمیت و حفاظت از اطلاعات شخصی در سفر

خاموش کردن بلوتوث و وای فای تلفن همراه

یکی دیگر از راه هایی که امکان دارد در طول سفر، هکرها به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند، اتصال تلفن همراه به شبکه های نا امن است. بنابراین بهتر است اگر در طول سفر نیاز داشتید به شبکه های وای فای متصل شوید، سعی کنید از VPN  استفاده کنید تا از اطلاعاتتان محافظت شود. در غیر این صورت وای فای و بلوتوث گوشی خود را خاموش کنید.

خاموش کردن بلوتوث و وای فای تلفن همراه
حفاظت از اطلاعات شخصی در سفر

استفاده از پسورد منیجر

یکی از اشتباهات رایجی که اکثر افراد انجام می دهند، ذخیره اطلاعات مهم مانند رمز عبور حساب های کاربری و بانکی در دفترچه تلفن همراه است. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که بر روی گوشی موبایل، تعداد زیادی برنامه های مختلف نصب دارید که اکثر آنها اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی را دارند و به راحتی به اطلاعات دفترچه تلفن همراه دسترسی پیدا می کنند. این مورد برای همه یه زنگ خطر است، در نتیجه باید جدی گرفته شود. راه حل این مساله، استفاده از پسورد منیجرهای مطمئن و قابل اعتماد است که از بین پسورد منیجرهای معروف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1password

وان پسورد یکی از پسورد منیجرهای معروفی است که به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی در سفر مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا علاوه بر ذخیره سازی تمام اطلاعات مهم، اطلاعات شما را برای مدتی کاملا از روی گوشی موبایل حذف کرده و مجدد بر میگرداند. اگه در طول سفر دوست ندارید اطلاعاتتان بر روی گوشی دیده شود، می توانید آنها را در حالت travel mode قرار دهید. در این صورت اطلاعات کاملا حذف شده و بعد از برگشت به از سفر مجددا بازیابی کنید.

وان پسورد 1password
حفاظت از اطلاعات شخصی در سفر 1password

Buttercup

یکی دیگر از پسورد منیجرهای امن و معروف Buttercup است. این اپلیکیشن که بر روی تمام پلت فرم ها قابل اجرا می باشد، اطلاعات و رمزهای عبورتان را رمزگذاری می کند و خیالتان از بابت امنیت اطلاعات راحت می شود. مزیت این پسورأ منیجر در این است که اطلاعات را کاملا به صورت آفلاین ذخیره می کند.

نرم افزار Buttercup
حفاظت از اطلاعات شخصی در سفر با نرم افزار Buttercup

تلفن همراه مخصوص سفر داشته باشید.

وقتی صحبت از هک اطلاعات گوشی تلفن همراه در میان باشد، ممکن است در لحظه اول فکر کنید اطلاعات خاصی ندارید که با هک شدن آنها مشکلی برای شما پیش بیاید. اما وقتی با دقت به تمام قسمت های گوشی همراه خود نگاه کنید، متوجه می شوید که کاملا اشتباه کرده اید. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای سفر با خیال آسوده انجام دهید، این است که گوشی های قدیمی تان را برای این روزها کنار بگذارید. شما می توانید بر روی اسمارت فون های قدیمی برنامه های مورد نیاز را نصب کرده و با خیال راحت به سفر خود ادامه دهید.

تلفن همراه مخصوص سفر
تلفن همراه مخصوص برای حفاظت از اطلاعات شخصی در سفر

از اطلاعات تلفن همراه بک آپ (نسخه پشتیبان) بگیرید.

اتفاقات پیش بینی نشدۀ زیادی ممکن است در طول سفر برای تلفن همراه شما پیش بیاید. از جمله سرقت، خرابی، گم شدن و خیلی از اتفاقات دیگر. به غیر از نگرانی برای از بین رفتن دستگاه تلفن همراه، این که اطلاعاتتان هم از بین رفته است، لذت سفر را از بین می برد. در نتیجه بهترین راه این است که قبل از شروع سفر یک نسخه پشتیبان از اطلاعات تلفن همراه خود را تهیه کنید و در جای امن نگهداری کنید.

بک آپ از اطلاعات شخصی
حفاظت از اطلاعات شخصی در سفر و بک آپ از اطلاعات

سخن پایانی

برای شروع یک سفر خوب و آسوده می توانید برای تهیه بلیط و رزرو هتل از سایت رسپینا اقدام استفاده کنید. رسپینا یکی از امن ترین سایت های خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل محسوب می شود، بنابراین اطمینان داشته باشید که با رسپینا روی زمین نمی مانید. . .
همکاران ما از طریق شماره های تماس زیر پاسخگوی سوالات شما هستند.
05191012900 – 05131402 – 02191012900

سوالات متداول

چه روش هایی برای حفاظت از اطلاعات شخصی در سفر وجود دارد؟

استفاده از پیام رسان هایی با قابلیت رمزگذاری دوطرفه  end to end، خاموش کردن بلوتوث و وای فای تلفن همراه، استفاده از پسورد منیجر و. . .

قابلیت رمزگذاری دوطرفه end to end چیست؟

برای ارسال اطلاعات مهم با گوشی تلفن همراه، بهترین راه استفاده از پیام رسان هایی مثل واتس اپ است که اطلاعات را در دو سمت رمزگذاری می کنند.

لیلی عسکری

در سفر، دنیای جدیدی را می‌بینید؛ از مهمان‌نوازی مردم و فرهنگ آنان تا طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی، سفر به دور از روتین زندگی فرصتی است برای رشد! با مطالعه و تجربیات شخصی، جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری رو معرفی می‌کنم و نکاتی که به مسافران در طی سفر کمک می‌کنه رو ارائه میدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا