رسپینا
قشم

بهترین جاهای قشم برای عکاسی را از دست ندهید!

بهترین جاهای قشم برای عکاسی می تواند به شما در ثبت بهترین خاطرات از این جزیره کمک شایانی کند. اقلیم بکر و طبیعی از یک طرف و وسعت جزیره از طرف دیگر سبب شده تا عکس برداری در جاهای دیدنی قشم به یکی از تفریحات خاص مسافران تبدیل شود. در ادامه یک به یک لوکشین های خاص جزیره برای عکس برداری معرفی شده است.

بهترین جاهای قشم برای عکاسی
جاهای دیدنی قشم با عکس و آدرس

بهترین جاهای قشم برای عکاسی در روز

عکاسی در این جزیره به اندازه ای رونق گرفته که بسیاری از آتلیه ها و مزون های مطرح، این جزیره را یکی از بهترین مکان های کشور برای برای عکس های مختلف قلمداد نموده و پیشنهاد سفر به قشم را برای عکاسی به مشتریان خود ارائه می دهند. اکثرا عکاسی های این جزیره در طول روز انجام می شود. جزیره عجایب هفتگانه لوکیشن های زیادی برای عکاسی قبل از زمان غروب آفتاب از جمله بام قشم، زیستگاه لاکپشت ها و … را در خود جای داده است. در ادامه به معرفی جذاب ترین لوکیشن های عکاسی در جزیره قشم اشاره میکنیم.

هتل های قشم

ژئو پارک رتبه اول بهترین جاهای قشم برای عکاسی در روز

ژئو پارک قشم یکی از 25 ژئو پارک دنیا است. این مکان جاذبه های عکاسی مختلفی برای علاقه مندان ارائه می دهد. به علت وجود چندین پدیده به صورت همزمان، از بهترین جاهای قشم برای عکاسی به شمار می رود. توصیه می کنیم حتما عکاسی از پدیده های مختلف زمین شناسی، آثار تاریخی، بوم شناسی و میراث فرهنگی ژئو پارک را در برنامه بازدید از این پدیده گردشگری قرار دهید. برای ثبت عکس های جالب می توانید با پرندگان مختلف این پارک از جمله فلامینگو، پرستو، شهد خور و بلبل خرما عکس های یادگاری بگیرید. در ادامه به بخش ها و سایت های مختلف این پارک بزرگ اشاره می کنیم.

ژئو پارک قشم
جاهای دیدنی قشم در پاییز

دره تندیس ها از بهترین جاهای قشم برای عکاسی

دره تندیس های قشم که یکی از قسمت های ژئو پارک قشم به شمار می رود، یکی از قدیمی ترین دره های کشور است که از بهترین جاهای قشم برای عکاسی شناخته شده و قدمت آن به میلیون ها سال قبل باز می گردد. سنگ های این دره که به شکل طبیعی و با طراحی زیبا تراش خورده اند، یکی از جالب ترین قسمت های این دره برای عکس است. علاوه بر این با کمی خلاقیت می توانید عکس های بی نظیری از شگفتی های این دره ثبت کنید. توصیه می شود در این منطقه چندین عکس پانوراما به یادگار بگیرید تا صخره های این منطقه را همیشه در خاطراتتان ثبت کنید.

بام قشم برای عکاسی از چند مکان در یک قاب

بام جزیره که تقریبا در نزدیکی روستای سلخ و در مرکز قشم واقع شده از بهترین جاهای قشم برای عکاسی قلمداد می شود. اگر به عکاسی از مکان های تاریخی علاقه مند هستید، این مکان می تواند بهترین لوکیشن عکاسی شما باشد. چرا که تاریخچه این بام به دوران پارینه سنگی (150 هزار سال پیش) بر می گردد. بلندترین فلات طبیعی خلیج فارس، بیش از 120 متر ارتفاع داشته و در بالای آن می توانید عکس های جذابی از دره تندیس ها و جنگل حرا به صورت همزمان ثبت کنید. ارتفاع زیاد این بام، باعث شده نتوانید عکس های خود را در شب تهیه کنید.

بام قشم
جاهای دیدنی قشم در بهار

زیستگاه لاکپشت ها برای علاقه مندان به عکاسی حیات وحش در قشم

روستای شیب دراز، یکی از بهترین جاهای قشم برای عکاسی از لاکپشت های دریایی و پوزه عقابی این جزیره است. برای عکس گرفتن از این خزندگان در بازه زمانی اسفند تا خرداد ماه به این مکان سفر کرده تا بتوانید از مراحل چرخه زندگی لاکپشت عل عکس های علمی تهیه کنید. توجه داشته باشید برای عکاسی از تخم های لاکپشت، مزاحم آن ها نشوید تا با خشم لاکپشت ها مواجه نشوید. بهترین زمان برای شکار عکس، زمان بیرون آمدن لاکپشت از تخم ها می باشد. پس به علت نور پردازی ضعیف این روستا، بهتر است از این مکان برای عکاسی در روز استفاده کنید.

زیستگاه لاکپشت های قشم
جاهای دیدنی قشم در زمستان

دره مجسمه ها عکاسی از مریخ در قشم

برای عکاسی از این مکان کمی باید از قشم فاصله گرفته و به جزیره هرمز برسید. این جزیره را به خاک های رنگی و شن های سرخ، نقره ای و طلایی آن می شناسند. پیشنهاد می شود برای عکاسی طبیعی از این منطقه سفر خود را از صبح زود آغاز کنید که در زمن غروب آفتاب در قشم باشید. دره مجسمه ها تا جاده اصلی هرمز، نیم ساعت فاصله دارد اما پیمودن این مسیر، پاداش ثبت عکس از نقاشی های طبیعت را در پی دارد. تندیس مجسمه های مختلف از جمله عقاب، اژدها، مارمولک و موش را می توانید با دقت به این صخره ها مشاهده کنید.

جنگل حرا قشم ثبت عکس هایی شبیه به نقاشی

تصور کنید مکانی که درختان آن داخل آب ها باشند، تا چه حد برای عکاسی می تواند جذاب باشد. اگر به عکس از مناظر علمی تخیلی علاقه مند هستید، به هیچ وجه جنگل حرا را از دست ندهید. جنگل های حرا در نزدیکی ژئو پارک قرار داشته و مملو از جاذبه های عکاسی برای علاقه مندان است. این جنگل ها از بهترین جاهای قشم برای عکاسی به شمار رفته و حس نقاشی های زیبای طبیعی را به مخاطب القا می کند. پیشنهاد می کنیم ابتدا به صورت کامل از مشاهده مناظر و زیبایی های جنگل حرا سیر شوید تا با گرفتن عکس ها خاطرات بازدید از این مناظر در دل شما زنده شود.

جنگل حرا قشم
جزیره قشم + عکس

غار نمکدان عکاسی از گنبدهای نمکی قشم

غار نمکدان قشم که طولانی ترین غار نمکی دنیا شناخته می شود، از مناطق عجیب و غریب برای عکاسی است. برای عکاسی تا عمق 20 متری در صورتی که دوربین عکاسی با کیفیتی همراه خود دارید، می توانید بدون فلاش و با استفاده از نور خورشید، عکس های خاطره انگیز از این منطقه ثبت کنید. چنانچه قصد عکاسی از گنبدهای نمکی بزرگ این غار را دارید، پیشنهاد می شود وسایل مخصوص غار نوردی و تجهیزات به همراه داشته باشید تا در هنگام برگشت با مشکل مواجه نشوید.

غار نمکدان قشم

بهترین جاهای قشم برای عکاسی در شب

برخی از مناطق جزیره قشم به علت نور پردازی های زیبا، روشنایی جذاب و مشاهده آسمان، در شب بهترین عکس ها را در اختیار گردشگران قرار می دهند. در ادامه به معرفی مهم ترین مکان ها برای عکس اشاره می کنیم.

تنگه چاهکوه لوکیشینی جذاب برای عکس های هنری

تنگه چاهکوه قشم یکی از دره های شگفت انگیز دنیا بوده که داخل پارک ژئو سایت در فاصله 70 کیلومتری از قشم قرار گرفته است. بهترین زمان برای ثبت خاطرات و عکاسی در این منطقه، فصل پاییز است. پیشنهاد می کنیم اگر به عکس های طبیعت علاقه مند هستید، این تنگه را جزء انتخاب های ابتدایی خود قرار دهید.

توجه داشته باشید در این منطقه تلفن همراه آنتن نمی دهد و اگر به دنبال اشتراک عکس های همین الان یهویی هستید، نمی توانید از آن استفاده کنید. اگر در مواقع مناسبی به این تنگه سفر کنید، می توانید از گونه های مختلف جانوری این منطقه عکس های مختلفی تهیه کنید. این تنگه یکی از بهترین جاهای قشم برای عکاسی از ستارگان آسمان است. چرا که به علت وجود آلودگی های نوری این منطقه، بهترین زمان عکاسی مخصوصا برای علاقه مندان به نجوم و ستاره شناسی است.

دره ستارگان از بهترین جاهای قشم برای عکاسی در شب

در فاصله 5 کیلومتری ساحل قشم، این منطقه با قدمت حدودا 2 میلیون سال واقع شده است. با مشاهده عکس های دره ستارگان که از فرسایش خاک، سنگ، ماسه و عوامل طبیعی به وجود آمده حس برخورد ستارگان به زمین در ذهن مخاطبین ایجاد می شود. در بازدید این مکان که یکی از بهترین جاهای قشم برای عکاسی به شمار می رود، در شب پیشنهاد می شود.

با وجود جذابیت عکاسی از ستارگان در شب، به علت صداهایی که در زمان شب به گوش می رسد، یکی از نقاط ترسناک قلمداد شده و چنانچه ممکن است در بازدید از این مکان در شب، دچار دلهره شوید، می توانید این منطقه را در روز انتخاب کنید. برای راهنمایی گردشگران در این منطقه سنگ ریزه هایی قرار داده شده که می توانید با عبور از میان آن ها، به عکاسی جزئیات مختلف این مکان بپردازید.

نوشته های مشابه
دره ستارگان قشم
جاهای دیدنی قشم در شب

اقامتگاه های بوم گردی از بهترین جاهای قشم برای عکاسی قدیمی

برخی از اقامتگاه های بوم گردی قشم بهترین مکان برای گرفتن عکس های به یاد ماندنی هستند. معمولا این اقامتگاه ها قدمتی طولانی داشته و با بازدید و عکاسی از آن حال و هوای زندگی در دوران قدیم را به مسافرین انتقال می دهد.

اقامتگاه های روستای لافت برای عکاسی از خانه های کاهگلی

روستای لافت که در شمال غربی جزیره قشم قرار گرفته، یکی از دروازه های ورود به قشم محسوب می شود. این روستا تقریبا حس عکاسی در ماسوله را به عکاسان انتقال می دهد. لذا از بهترین جاهای قشم برای عکاسی شناخته می شود. با ورود به این روستا می توانید علاوه بر عکاسی های تاریخی از این روستای 1000 ساله (در برخی منابع تا 3000 سال اشاره شده) از قلعه نادری، قلعه پرتغالی ها، آب انبار و گورستان لافت نیز بازدید کنید. همچنین در بام روستای لافت می توانید از تفاوت روستای قدیم و جدید، عکس های متنوع تهیه کنید.

اقامتگاه بوم گردی باغ آیین های زینت عکاسی از مراسم سنتی قشم

این اقامتگاه که در فاصله 30 کیلومتری از قشم قرار گرفته بیشتر مخصوص برگزاری جشن های مختلف در این جزیره است. این مکان به صورت کاملا بومی و سنتی و نقاشی های جنوبی تزئین شده است. این مجموعه 34 باب اتاق داشته و برای ثبت خاطرات می توانید از درب های چوبی قدیمی، سقف های پوشالی منازل، صنایع دستی و… عکس تهیه کنید.

توصیه هایی برای سفر به بهترین جاهای قشم برای عکاسی

در این مقاله به معرفی بهترین جاهای قشم برای عکاسی پرداخته شد. پیشنهاد می شود اگر تور 3 روزه قشم را خریداری نموده اید، به دنبال مناطق خارج از جزیره برای عکاسی نباشید. قشم به قدری بزرگ و زیبا است که در هر قسمت از آن می توانید به عکاسی و سپری کردن زمان خود به بهترین شکل بپردازید. چنانچه در سفر به قشم، نقاط دیگری برای عکاسی می شناسید، به ما معرفی کنید.

لیلی عسکری

در سفر، دنیای جدیدی را می‌بینید؛ از مهمان‌نوازی مردم و فرهنگ آنان تا طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی، سفر به دور از روتین زندگی فرصتی است برای رشد! با مطالعه و تجربیات شخصی، جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری رو معرفی می‌کنم و نکاتی که به مسافران در طی سفر کمک می‌کنه رو ارائه میدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا