بلیط هواپیما ماهان

خرید بلیط هواپیما ماهان

برای خرید بلیط هواپیما ماهان کافیست از قسمت زیر مبدا ، مقصد و تاریخ پرواز خود را انتخاب کرده و در صفحه بعد از قسمت ایرلاین، گزینه ماهان را انتخاب کنید.

هواپیمایی ماهان، یکی از شرکت های هواپیمایی یا ایرلاین های خصوصی ایرانی بوده که در سال 1371 در کرمان تاسیس شده است. شرکت هواپیمایی ماهان هم‌اکنون ناوگانی متشکل از 55 فروند هواپیمای مسافربری و باری را در اختیار دارد و به 30 مقصد داخلی و 25 مقصد بین‌المللی در خاورمیانه، آسیا و اروپا پروازهای مستقیم برگزار می کند.
در ادامه راهنمای کامل خرید بلیط هواپیما ماهان ذکر شده است و در بخش پایانی مقاله نیز می توانید اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه، خدمات و انواع کلاس های پروازی، قوانین کنسلی، نحوه استعلام بلیط و تمام نکاتی که برای تجربه یک پرواز بیادماندنی با این هواپیمایی نیاز دارید، مطالعه کنید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما ماهان

برای خرید بلیط هواپیما با هواپیمایی ماهان راهنمای زیر را دنبال کنید:

  1. در اول همین صفحه مبدا، مقصد و تاریخ پرواز خود را وارد کرده و روی کلیک جستجو کلیک کنید.
  2. در مرحله بعد، لیست تمام پروازها به همراه چندین فیلتر در سمت راست و بالای صفحه به شما نشان داده می شود. با استفاده از فیلتر شرکت هواپیمایی، می توانید ایرلاین ماهان را انتخاب کرده تا به خرید بلیط هواپیما ماهان ایر هدایت شوید.
  3. در این صفحه شما این امکان را دارید که به کمک فیلتر های تقویم پروازی رسپینا، لیست پرواز ها را بنا به شرایط و نیاز خود مرتب نموده و به راحتی رزرو بلیط ماهان را در کوتاه ترین زمان و بصورت آنلاین انجام دهید.
  4. پس از اینکه بلیط مورد نظر برای شما نشان داده شد می توانید اطلاعات پرواز را مشاهده کرده که با انتخاب بلیط وارد صفحه رزرو آن خواهید شد. در صفحه بعدی باید اطلاعات مسافرین را به طور دقیق وارد کنید و وارد صفحه پرداخت شوید.
  5. پس از تایید پرداخت، بلیط شما به صورت فایل پی دی اف در اختیار شما قرار گرفته و همچنین لینک آن به شماره ثبت شده شما ارسال خواهد شد.
  6. در صورت عدم ارسال پیامک، با شماره تماس 02191012900 تماس گرفته و از تیم پشتیبانی رسپینا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.
خرید بلیط هواپیما ماهان بصورت تلفنی در رسپینا

پرتردد‌ترین پروازهای داخلی ماهان ایر

هواپیمایی ماهان تقریبا پرواز به تمام شهرهای ایران را در برنامه پروازی خود قرار داده است. در ادامه فهرستی از پرتردد‌ترین مسیرهای پروازی ماهان ایر را مشاهده می کنید. در صورت تمایل نیز روی هر لینک کلیک کرده تا مستقیما وارد فرآیند خرید بلیط شوید.

پرتردد‌ترین پروازهای خارجی هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان تنها چند سال پس از آغاز فعالیت خود شروع به برگزاری پروازهای خارجی نمود و پرواز به برخی از شهرهای اروپایی، آسیایی و خاورمیانه را برنامه خود قرار داده است. بلیط مسیرهای خارجی هواپیمایی ماهان که می توانید از رسپینا خریداری کنید شامل موارد زیر می شود. در صورت تمایل برای رزرو پرواز ماهان روی بلیط مدنظر خود کلیک کنید.

قیمت بلیط هواپیما ماهان ایر

قیمت بلیط هواپیما برای هر پرواز و مقصد خاصی متفاوت است اما در مقایسه با سایر شرکت های هواپیمایی و با توجه به امکانات و خدماتی که ماهان ایر به مسافران ارائه می کند، قیمت پروازهای ماهان نسبتا گرانتر و بالاتر از حد متوسط است. نوع هواپیما و ناوگان مجهز ماهان ایر نیز تاثیر مستقیمی برای قیمت پرواز دارد.

اگر تمایل دارید قیمت پروازهای سایر ایرلاین ها را با یکدیگر مقایسه کنید، فیلتر شرکت هواپیمایی را فعال نکنید تا امکان بررسی قیمت کلیه بلیط های مسیر مدنظرتان فراهم شود.

قیمت پروازهای خارجی ماهان

هواپیمایی ماهان، علاوه بر پروازهای داخلی، اقدام به برگزاری بلیط هواپیما خارجی به مقاصد مختلف کرده است که این پروازها نیز در دو کلاس بیزینس و اکونومی ارائه می شود. قیمت پروازهای خارجی ماهان ایر نیز به طول مسیر، زمان سفر، کلاس پرواز و مواردی از این دست بستگی دارد اما در مقاصد خارجی، بهتر است قیمت بلیط را با سایر شرکت های هواپیمایی خارجی مقایسه کنیم.

بنا به دلایلی مانند قیمت بالای ارز، کیفیت پایین تر خدمات، برگزاری پرواز مستقیم از مبدا ایران، ماهان ایر نسبت به بسیاری از ایرلاین های خارجی رقیب خود، پروازهای ارزانتری دارد. در واقع شما با پرداخت قیمت بلیط هواپیما ماهان، سفر خارجی راحت و دلپذیری را تجربه خواهید کرد. همچنین می توانید پروازهای خارجی ماهان را برای شهرهای مختلف در سایت رسپینا با پرداخت ریالی رزرو کنید.

قیمت بلیط بیزینس کلاس ماهان

در مسیرهای داخلی، پروازهای بیزینس ماهان به دلیل خدمات، امکانات و کیفیت صندلی ها، قیمت نسبتا بالایی دارد. اما در پروازهای خارجی در مقایسه با شرکت های خارجی رقیب، قیمت بلیط بیزینس کلاس ماهان از نرخ بسیار مناسبی برخوردار است. لازم به ذکر است که قیمت های مصوب که توسط سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می شود، فقط برای کلاس اکونومی بوده و تعیین نرخ بلیط بیزینس کلاس متفاوت است.

بلیط سیستمی هواپیمایی ماهان

بلیط سیستمی، بلیطی است که به صورت مستقیم، توسط ماهان ایر به فروش می رسد. رزرو پرواز سیستمی ماهان این مزیت را دارد که برنامه پروازها زمان بندی ثابتی داشته و قیمت های آن نوسان زیادی ندارد.

قوانین کنسلی بلیط سیستمی ماهان نیز نسبت به سایر بلیط ها آسان تر است و حتی در صورت جاماندن از پرواز می توانید بخشی از مبلغ بلیط را باز پس گیرید. اگر جزو افرادی هستید که زیاد به سفر میروید، رزرو بلیط سیستمی ماهان ایر برای شما مزایای زیادی خواهد داشت.

بلیط چارتر هواپیمایی ماهان

بلیط های ماهان در نوع بلیط چارتر نیز ارائه می شود که رزرو آن از سایت رسپینا امکان پذیر است. بلیط چارتری نوعی بلیط بوده که توسط شرکت های چارترکننده به فروش می رسند. به منظور خرید بلیط هواپیما ماهان چارتر می توانید از صفحه لیست پروازها، با استفاده از فیلتر نوع بلیط در سمت راست صفحه، بلیط چارتری ماهان را انتخاب کرده و رزرو خود را نهایی کنید.

برای کسب اطلاعات کامل تر، توصیه می کنیم به صفحه بلیط چارتر سایت رسپینا مراجعه کنید.

بلیط لحظه آخری هواپیمایی ماهان

خرید بلیط لحظه آخری یکی از راه های کاهش دادن هزینه ی خرید بلیط هواپیما ماهان و سایر ایرلاین ها است. بلیط‌هایی که تا نزدیک زمان پرواز به فروش نمی‌روند به عنوان لحظه آخری بفروش می رسند. معمولا در زمان های پیک سفر مانند نوروز بلیط های لحظه آخری هواپیما ماهان به سختی پیدا می شوند اما در سایر زمان ها میتوان انتظار داشت که بلیط های لحظه آخری هواپیما ماهان آسان تر در دسترس باشند.

نوشته های مشابه

بلیط ارزان هواپیمایی ماهان

بلیط هواپیما ماهان را می توان با استفاده از ترفندهایی با قیمت پایین تر خریداری کرد. از مهم ترین عوامل موثر بر بلیط ارزان ماهان می توان به زمان خرید بلیط و نوع بلیط اشاره کرد. به طور مثال در ایام تعطیلات و مناسبت های خاص قیمت بلیط ماهان افزایش پیدا می کند.

پرواز رفت و برگشت ماهان

رزرو بلیط هواپیما ماهان بصورت رفت و برگشت نسبت به رزرو جداگانه بلیط از نظر قیمتی تفاوتی ندارد. اما این مزیت را دارد که تنها یک مرتبه پرواز را جستجو و اطلاعات را وارد کرده و با یک تراکنش بانکی بلیط خود را رزرو می کنید. همچنین برای یافتن پرواز برگشت به ویژه در ایام شلوغ سال نگرانی نخواهید داشت.

برای اینکار می توانید از بالای صفحه ، گزینه رفت و برگشت را انتخاب و سپس تاریخ رفت و برگشت را وارد کنید. به این ترتیب سامانه رسپینا در ابتدا بلیط های تاریخ رفت و سپس بلیط های مسیر بالعکس در تاریخ برگشت را نمایش می دهد.

خرید بلیط هواپیما ماهان بصورت رفت و برگشت

مسیرهای پروازی ماهان

هواپیمایی ماهان پرواز به 30 مقصد داخلی و 25 مقصد بین‌المللی در خاورمیانه، آسیا و اروپا را در برنامه پروازی خود قرار داده و آن ها را از شهرهای مختلف و طبق زمان بندی مشخصی انجام می دهد. می توانید به اطلاعات به‌روز برنامه پروازی ماهان همراه با جزئیات آن را از طریق وبسایت رسمی این هواپیمایی دسترسی داشته باشید. در ادامه نیز لیست پروازهای ماهان بررسی شده است.

برنامه پروازهای داخلی ماهان

مبدا پروازمقاصد پروازی
تهران کرمان، یزد، اردبیل، تبریز، مشهد، سیرجان، ارومیه، ایلام، خرم آباد، چابهار، بم، شهرکرد، زابل، شیراز، بندرعباس، اصفهان، طبس، گچساران، یاسوج، بیرجند، ایران شهر، بندر جاسک، بجنورد و جیرفت
کرمان تهران، مشهد، شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز
زاهدانتهران و چابهار
یزدتهران 
اردبیل تهران
مشهد تهران، کرمان، زنجان
تبریزتهران، کرمان و اصفهان
اصفهانتبریز، تهران، کرمان
چابهارزاهدان و تهران
سیرجانتهران
شیرازتهران، کرمان و اهواز
ارومیهتهران
کیشکرمان 
ایلامتهران 
خرم آباد تهران 
ایرانشهرتهران و جیرفت
بم تهران
شهر‌کردتهران 
زابلتهران
اهوازکرمان و شیراز
جیرفتتهران و ایرانشهر
بندرعباستهران
طبستهران
گچسارانتهران
یاسوجتهران
بیرجندتهران
بندرجاسکتهران
زنجان مشهد
بجنوردتهران

برنامه پروازهای خارجی ماهان

مبدا پروازمقاصد پروازی
تهران استانبول، دبی، اربیل، مسکو، سلیمانیه، بغداد، بانکوک، دهلی، آنکارا، مینسک، پوکت، کرگوک، پکن، شنزن، شانگهای، سنپترزبورگ، لاهور و گوانجو
استانبول تهران
دبی تهران 
بغداد تهران و کرمان
اربیل تهران
مسکو تهران
سلیمانیهتهران
لاهور مشهد و تهران
کرمانبغداد
بانکوکتهران
دهلیتهران
آنکاراتهران
مینسک تهران 
گوانجو تهران
سنپترزبورگتهران
مشهدلاهور
شانگهایتهران
شنزنتهران

دریافت آنلاین کارت پرواز ماهان

هواپیمایی ماهان یکی از ایرلاین های داخلی است که امکان چک این و پذیرش آنلاین را در پروازهای داخلی و خارجی فراهم کرده است.

چک این آنلاین برای مسافران خروجی از فرودگاه کرمان، شیراز، اهواز، زاهدان، قشم، ساری، تهران مهرآباد، بندر عباس، مشهد، خرم‌آباد، ایلام، سیرجان، اصفهان، بجنورد و بم و در مسیر های خارجی نیز برای مسافران خروجی از فرودگاه امام خمینی بجز پرواز به نجف و بغداد امکان پذیر است.
پذیرش آنلاین هواپیماهایی ماهان، 24 ساعت قبل از پرواز آغاز شده و زمان اتمام پذیرش آنلاین در پروازهای خارجی نیز 3 ساعت و در پروازهای داخلی، 90 دقیقه است. برای چک‌این آنلاین هواپیمایی ماهان ابتدا وارد وبسایت رسمی این ایرلاین شده و روی گزینه پذیرش آنلاین کلیک کرده و مشخصات خود را وارد کنید.

توجه کنید که با وجود پذیرش آنلاین و داشتن چمدان یا هر گونه باری، می بایست در میز پذیرش حضور یافته و فرآیند تحویل بار را انجام دهید.

قوانین بار هواپیمایی ماهان

میزان بار مجاز هواپیمایی ماهان در پروازهای داخلی و خارجی و همچنین بسته به کلاس پروازی متفاوت است. این میزان در پروازهای داخلی برای کلاس اکونومی 20 کیلوگرم و برای کلاس بیزینس 25 کیلوگرم است. هواپیمایی ماهان در پروازهای خارجی میزان بار بیشتری را برای مسافران درنظر گرفته است.

میزان بار مجاز هواپیما در پروازهای خارجی، برای کلاس اکونومی 30 کیلوگرم و برای کلاس بیزینس 40 کیلوگرم است. ابعاد چمدان نیز نباید بیشتر از 158 سانتی متر باشد. قوانین مربوط به میزان بار مجاز و هزینه بار اضافه در پایین بلیط شما درج می شود. در ادامه برخی از قوانین پذیرش بار ماهان ایر را مشاهده خواهید کرد:

  • قوانین بار برای مسافران کودک 2 الی 12 ساله مانند بزرگسالان است اما این مقدار برای نوزاد 10 کیلوگرم است.
  • بار مجاز مسافران در پروازهای دارای ادامه مسیر از داخلی به بین المللی یا بالعکس با هواپیمایی ماهان در صورتی که فاصله زمان ورود تا خروج پرواز بیش از 48 ساعت نباشد، بر مبنای میزان بار مجاز در مسیرهای بین المللی در نظر گرفته می شود.
  • هواپیمایی ماهان، کالسکه نوزاد را به عنوان جامه دان پذیرش شده مسافر در انواع هواپیما در تمام ایستگاه‌ها به صورت رایگان حمل می نماید.

بار دستی مجاز هواپیمایی ماهان

بار دستی مجاز پروازهای ماهان در پروازهای داخلی و بین المللی تفاوتی با هم ندارد. بار مجاز دستی برای همراه داشتن در کابین در کلاس پروازی اکونومی ماهان 5 کیلوگرم و در کلاس بیزینس 7 کیلوگرم است. بجز بار دستی مجاز امکان حمل اقلام زیر نیز در هواپیمایی ماهان امکان پذیر است:

  • یک کیف دستی یا کیف لپتاپ یا سامسونت
  • اورکت, پتو یا ملحفه
  • یک چتر یا عصا
  • دوربین کوچک
  • مجله یا کتاب
  • غذای نوزاد برای استفاده در پرواز
  • یک جفت عصای زیر بغل یا پشتبند
  • اسپری ضدعفونی 100 میلی لیتر
  • اقلام خریداری شده از Duty Free

هزینه اضافه بار هواپیمایی ماهان

هزینه اضافه بار هواپیمایی ماهان به ازای هر کیلوگرم محاسبه می‌شود و در پروازهای داخلی و خارجی تفاوتی ندارد. مسافر باید معادل 1 درصد از قیمت بلیط را به ازای هر کیلوگرم بپردازد.

رزرو صندلی هواپیمایی ماهان

امکان رزرو و انتخاب صندلی هواپیما پیش از پرواز یکی از امکاناتی است که هواپیمایی ماهان ایر برای برخی از مسیرهای پروازی خود فراهم کرده است. نحوه انتخاب صندلی هواپیما ماهان به این صورت است که هنگام پذیرش آنلاین 24 ساعت قبل از پرواز، به وبسایت رسمی این ایرلاین مراجعه کرده و سپس شماره بلیط و شماره پرواز خود را وارد نمایید.

سپس با توجه به ردیف صندلی هواپیما ماهان، از بین صندلی های خالی، صندلی مد نظر خود را انتخاب کنید. صندلی انتخاب شده توسط شما، ممکن است بنا بر دلایل ایمنی یا عملیاتی توسط هواپیمایی ماهان تغییر یابد. همچنین ماهان ایر به مسافران گروهی اجازه می دهد، در صورت داشتن یک شماره رزرو و از طریق ترکیب آن با شماره پرواز به صورت گروهی صندلی رزرو کنند.

پیگیری رزرو بلیط هواپیمایی ماهان

در سایت رسمی هواپیمایی ماهان، امکانی برای مسافران قرار داده شده است تا با استفاده از شماره رزرو بتوانند مجدد به فایل بلیط دسترسی داشته باشند و آن را چاپ کنند. این مورد هم چنین به مسافرانی که از صحت بلیط خریداری شده اطلاعی ندارند امکان استعلام بلیط هواپیما ماهان را می دهد.

پس از ورود به صفحه پیگیری بلیط، گزینه ی “سفرهای من” را انتخاب کنید. در پنجره ی باز شده شماره رزرو بلیط، نام خانوادگی مسافر (به لاتین) و تاریخ پرواز را وارد کنید. در صفحه بعد، می توانید فایل بلیط خریداری شده را مشاهده و در صورت تمایل آن را در تلفن همراه خود ذخیره کنید.

همچنین امکان استعلام بلیط هواپیما ماهان با کد ملی وجود ندارد و حتما باید شماره رزرو را داشته باشید. اگر بلیط ماهان را از سایت رسپینا خریداری کرده اید، شماره رزرو به شماره تلفنی که هنگام خرید در سایت وارد کرده اید پیامک می شود. درغیراین صورت می توانید با تیم پشتیبانی 24 ساعته رسپینا تماس بگیرید تا استعلام بلیط یا دریافت شماره رزرو را انجام دهید.

کنسلی بلیط هواپیما ماهان

هنگام رزرو بلیط در صفحه ای که اطلاعات مسافران را وارد می کنید، می توانید جریمه کنسلی بلیط هواپیما ماهان را مشاهده کنید. این جریمه برای پروازهای مختلف و همچنین زمان کنسلی بلیط متفاوت است. به منظور استرداد آنلاین بلیط ماهان می توانید با مراجعه به سایت رسپینا و انتخاب گزینه کنسلی در گوشه بالا و سمت چپ صفحه، راهنمایی استرداد آنلاین را مشاهده کنید.
در تصویر زیر می توانید قوانین و جریمه کنسلی بلیط هواپیما ماهان ایر را مشاهده کنید.

قوانین کنسلی بلیط هواپیما داخلی ماهان ایر

هواپیمایی ماهان چه کلاس های پروازی را ارائه می کند؟

ماهان ایر در راستای بهبود خدمات خود در مسیرهای داخلی و خارجی، کلاس پروازی اکونومی و بیزینس را فراهم کرده و متناسب با آن خدمات متنوعی را ارائه می کند. برای خرید بلیط هواپیما ماهان با کلاس پروازی مد نظر خود می توانید در سایت رسپینا و در صفحه پروازهای جستجو شده، با فعال کردن فیلتر شرکت هواپیمایی و کلاس پروازی پرواز دلخواه خود را رزرو کنید.

اکونومی کلاس ماهان ایر

کلاس اکونومی هواپیمایی ماهان صندلی های راحت و با کیفیتی برای مسافران فراهم کرده تا احساس آرامش را تا انتهای سفر تجربه کنند. همچنین مهمانداران آماده خدمت رسانی در محیطی دوستانه و حرفه ای بوده و در تلاش رفع نیازهای مسافران هستند. تلویزیون های نصب شده در صندلی مقابل هر مسافر نیز در طول پرواز برنامه های متنوعی نظیر وقایع کلیپ های ورزشی و طنز و برنامه های آموزشی را برای مسافر پخش می کند.

اکونومی کلاس هواپیمایی ماهان

بیزینس کلاس ماهان

پرواز بیزینس کلاس ماهان برای مسیرهای خارجی و مسیرهای داخلی پر تردد مانند تهران مشهد قابل رزرو است. کابین بیزینس کلاس ماهان محیطی آرام و خلوت برای استراحت و مطالعه فراهم کرده است. صندلی ها در این کلاس پروازی فاصله بیشتری با یکدیگر داشته و عرض بیشتری دارد که پروازی راحت را برای مسافران فراهم می کند.

همچنین پذیرایی در بیزینس کلاس ماهان با انتخاب مسافر بوده که می تواند غذای ایرانی یا بین المللی را از منوی آن انتخاب کند. در کلیه پروازها بسته های بهداشتی و همچنین هدیه های سرگرمی به کودکان اعطا می شود.

بیزینس کلاس هواپیمایی ماهان

ترمینال هواپیمایی ماهان

اگر پرواز شما از تهران آغاز می شود، شناخت ترمینال مخصوص این شرکت هواپیمایی و اطلاعات قطعا برایتان مفید خواهد بود. در پروازهای خارجی مبدا شما فرودگاه امام خمینی است که تنها یک ترمینال فعال دارد اما در سفرهای داخلی باید به فرودگاه مهرآباد تهران بروید که چندین ترمینال دارد.

ترمینال پرواز با توجه به ایرلاین مشخص می شود و هواپیمایی ماهان در ترمینال شماره 4 فرودگاه مهرآباد فعال است. البته در صورتی که با این شرکت به تهران سفر می کنید از ترمینال شماره 6 خارج می شوید.
تلفن هواپیمایی ماهان فرودگاه مهرآباد: 982144663090
شماره تلفن هواپیمایی ماهان فرودگاه امام: 982151007558

ورودی ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد

ناوگان هوایی ماهان

هواپیمایی ماهان با داشتن 52 فروند هواپیمای مختلف ایرباس،‌بوئینگ و ‌بریتیش ایروسپیس بیشتر مسیرهای داخلی و خارجی را پوشش می دهد.در تصاویر زیر می توانید مدل هواپیماهای ماهان را به همراه چینش صندلی، مشاهده کنید.

خدمات ویژه شرکت هواپیمایی ماهان

این شرکت به منظور ارائه پروازهای با کیفیت و ایجاد تجربه بهتر برای مسافران، خدمات متنوعی قبل از خرید بلیط و در حین سفر برای مسافران فراهم کرده است. البته خدمات این ایرلاین به همین موارد محدود نمی شود. برخی از خدمات هواپیمایی ماهان ایر به شرح زیر است:

لانژ ویژه مسافران ماهان ایر در فرودگاه مهر آباد

هواپیمایی ماهان ایر در فرودگاه مهرآباد تهران برای تامین آسایش مسافران خود، لانج فرودگاهی (Airport Lounge) یا سالن مسافران ویژه را تاسیس کرده است. این سالن خلوت، آرام و به دور از هیاهو فروگاه است که مسافران در صورت تاخیر در پرواز و یا در زمان معطلی بین دو پرواز ترانزیت خود می‌توانند از آن استفاده کرده و تا زمان پرواز به استراحت یا کارهای شخصی خود بپردازند.

لانژ فرودگاهی ماهان در ضلع شرقی فرودگاه مهرآباد، ترمینال شماره 4 قرار دارد. امکانات رفاهی ویژه رایگان پیش از پرواز برای مسافران بیزینس کلاس و اعضای باشگاه مسافران ویژه شامل موارد زیر می شود:

  • مجموعه ای متنوع از نوشیدنی ها، میان وعده غذایی، صبحانه گرم و شیرینی های مختلف به صورت سلف سرویس
  • بهره گیری از اینترنت بی سیم
  • مطبوعات فارسی و انگلیسی زبان
لانژ فرودگاهی هواپیمایی ماهان

حمل حیوانات خانگی در هواپیماهای ماهان ایر

ماهان ایر ضمن رعایت قوانین بین المللی تلاش کرده است سفری مطمئن برای افراد دارای حیوانات خانگی را فراهم کند. امکان حمل این حیوانات به دو صورت مسافری و کارگو امکان پذیر است. در حال مسافری حیوان خانگی در کانتر فرودگاه به همراه مسافر پذيرش و در فرودگاه مقصد در سالن دریافت جامه‌دان به مسافر تحويل می‌گردد.

در پروازهای داخلی نیز اگر مسافر نتواند در سفر همراه حيوان خود باشد، حيوان در پايانه باربری پذيرش و در فرودگاه مقصد به شخصی كه در بارنامه معرفی شده، در محل ترخیص بارنامه تحويل می‌گردد. برای حمل حیوانات خانگی در هواپیماهایی ماهان ایر بایستی مدارک پزشکی و اسناد زیر در فرودگاه مبدا ارائه شود.

  • اصل گواهی معتبر بهداشتی صادره از دامپزشکی کشور مبدا
  • تاییدیه کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه (در صورت نیاز)
  • مدارك واكسيناسيون معتبر
  • شناسنامه یا گذرنامه حیوان
  • پرداخت کرایه حمل
  • تکمیل فرم مخصوص حمل موجود زنده

شرایط حمل حیوانات خانگی در هواپیمایی ماهان

  1. حضور مسافر حداقل 3 ساعت پیش از سفر بین‌المللی و 90 دقیقه پیش از سفر داخلی در فرودگاه جهت انجام امور پذیرش
  2. استفاده از قفس استاندارد و مطمئن (فاقد چرخ در سطح زیرین) مورد تایید نماینده ماهان
  3. استفاده از یک قفس برای حیوان مادر ‌بهمراه 3 بچه خود از 9 تا 12 هفته با وزن 14 کیلوگرم امکان پذیر است.
  4. عدم پذیرش حیوان گران قیمت، خاص، وحشی، پرخاشگر، پیر، بیمار یا دارای ویژگی ناسازگار (بوی نامطبوع)، آبزیان و جوجه پرندگان

باشگاه مسافران ویژه هواپیمایی ماهان

ماهان ایر باشگاه ویژه ای برای مسافران دایر کرده است. مزایای رده های عضویت باشگاه به گونه ای طراحی شده که نیاز های اعضا را با توجه به رده ی عضویت آنها به خوبی برطرف نماید. هرچه رده عضویت شما ارتقا یابد از مزایای بیشتری بهره مند خواهید شد. کارت های این باشگاه در چهار سطح کلاسیک، نقره ای، طلایی و طلایی پلاس رده بندی می شوند.

معرفی کارت های باشگاه ماهان مایلز

سرگرمی های هنگام پرواز ماهان ایرلاین

همانطور که پیش تر گفته شد، ماهان ایر یکی از بزرگترین هواپیمایی های ایران است که در زمره خدمات مطابق با استاندارد جهانی فعالیت های قابل توجه ای داشته است. هواپیمایی ماهان در جهت راحتی و همچنین کوتاه نمودن زمان سفر برای مسافران، اقدام به تهیه و ارائه برنامه‌های سرگرم کننده کرده که بخش های متنوعی دارد.

  • پخش فیلم از طریق نمایشگرهای داخل کابین هواپیما مناسب با زمان و مقصد پروازها
  • ارائه نشریه‌های معتبر کشور شامل روزنامه‌ها و مجله‌های ورزشی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی
  • تهیه، تولید و ارائه مجله ویژه داخل پروازی هواپیمایی ماهان که شامل مطالب مختلف سرگرم کننده و آگاهی‌بخش در موضوع‌های مختلف است
  • سرگرمی های مناسب کودکان
  • راه‌اندازی سیستم اینترنت بی‌سیم داخلی یا وای‌فای در طول زمان پرواز
داخل هواپیما ماهان

پیگیری بار گمشده در ماهان ایرلاین

بطور کلی مسئولیت مراقبت از بار و وسایل داخل کابین به عهده مسافر است اما هواپیمایی ماهان تلاش خود را مبنی بر پیگیری و بازگرداندن وسایل شخصی مسافر را در صحت کامل انجام می‌دهد. پرداخت بیمه و خسارت جامه‌دان گمشده براساس وزن جامه‌دان محاسبه می‌گردد.

خدمات هواپیمایی ماهان برای مسافران توانخواه

مسافران توانخواهی که برای سوار شدن به هواپیما به ویلچر نیاز دارند می توانند در فرودگاه از خدمات ویلچر استفاده کرده و یا با ویلچر شخصی سوار هواپیما شوند. البته این مورد برای هواپیمای Bae.RJ و کابین بیزینس هواپیمای بوئینگ 747 امکان پذیر نیست. در صورت استفاده از خدمات ویلچر هواپیمایی ماهان باید هزینه آن را پرداخت کنید که شامل زیر است:

  • پرواز خارجی از ایران، 100 هزار تومان
  • پرواز از کشورهای دیگر به ایران، 40 دلار
  • پرواز دبی به ایران،‌150 درهم

بلیط هواپیما ماهان برای کودک بدون همراه

در صورت نیاز می توانید با خرید بلیط هواپیما ماهان، کودک 5 الی 12 ساله شما می تواند بدون نیاز به همراه به سفر برود. بدین منظور باید ولی قانونی کودک، حدود 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شده و ضمن تکمیل فرم موردنظر و دریافت کارت UM، هزینه آن را که معادل بهای بزرگسالان است را پرداخت کند. بلیط هواپیما برای کودک بدون همراه را می توانید حداکثر 48 ساعت قبل از پرواز تهیه کنید.

پذیرایی هواپیمایی ماهان

سرویس پذیرایی در ایرلاین ماهان با توجه به مسیر پروازی، نوع کلاس و زمان سفر متفاوت است. سرویس های پذیرایی شامل غذاهای گرم، میان وعده و ساندویچ به همراه نوشیدنی های مختلف است. تمامی این غذاها در کترینگ ویژه ایرلاین ماهان تهیه شده و کیفیت مناسبی دارند.

پذیرایی در هواپیمایی ماهان ایر

تاریخچه ماهان ایر

هواپیمایی ماهان ایر، فعالیت خود را در سال 1371 از شهر کرمان و تنها با دو فروند هواپیما توپولوف فعالیت خود را آغاز کرد. پس از آن ماهان از محل درآمدهای پروازهای داخلی خود که بیشتر در مسیر تهران به کرمان و برعکس انجام می شده و همچنین سرمایه گذاری های متعدد، توانست تعداد هواپیما هایش را افزایش داده و ناوگان هوایی خود را مجهزتر کند.

هواپیمایی ماهان گام بلندی در خصوص توسعه مسیرهای جدید بین المللی در اروپا و شرق آسیا برداشت و هم اکنون پروازهای خارجی خود را به مقاصدی مانند دبی، استانبول، کراچی، دهلی، نجف، دوحه و شهرهای متفاوتی در چین مانند شانگهای و پکن برگزار می کند. در ادامه گذر کوتاهی بر فعالیت های هواپیمایی ماهان می پردازیم:

  • در سال ۱۳۷۴، شرکت هواپیمایی ماهان توانست مجوز پروازهای بین المللی خود را از اداره کل هواشناسی دریافت کند و به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی ایرانی، فعالیت خود را در بین الملل گسترش داد.
  • در سال ۱۳۷۹، ماهان ایر از راه تأمین بسته های خدماتی و پرداخت آنلاین بلیط هواپیما، به‌عنوان یکی از نخستین شرکت‌های هواپیمایی در ایران، استفاده کرد.
  • ایرلاین ماهان در سال ۱۳۸۵ با افزایش تعداد هواپیماهای خود، امکانات و تجهیزات مورد نیاز خود را در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) توسعه داد و به‌عنوان یکی از شرکت‌های مهم در این فرودگاه شناخته شد.
  • در سال ۱۳۹۰، ماهان ایر با خرید ۱۷ فروند هواپیمای جدید و مدرن، به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی در ایران جایگاه خود را تثبیت کرد.
  • در سال ۱۳۹۵، ماهان ایر به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در ایران در زمینه خدمات طراحی و ساخت مجتمع‌های خدماتی در فرودگاه‌های بین‌المللی، به‌ویژه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شناخته شد.
  • در سال ۱۳۹۸، شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان نخستین شرکت هواپیمایی در ایران از دیجیتالیزه‌سازی خودروهای زمینی خود استفاده کرد که این امر موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی در خدمات زمینی شرکت شد.
  • در سال ۱۴۰۰، شرکت هواپیمایی ماهان در پاسخ به وضعیت ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹، اقدام به اجرای برنامه‌هایی به‌منظور حفظ سلامتی مسافران و کاهش احتمال انتقال بیماری در پروازهای خود کرد.
لوگو شرکت هواپیمایی ماهان

افتخارات و جوایز هواپیمایی ماهان

در طول فعالیت های پر افتخار این ایرلاین، هواپیمایی ماهان جوایز متعددی در طول سالیان مختلف کسب کرده است که به شرح زیر است:

سال 2004: دریافت هدیه برای دوستی با کشور تایلند
سال 2005: کسب جایزه برای بهترین هواپیمایی در مسیر arab travel
سال 2006: انتخاب به عنوان بهترین ایرلاین ایران از سوی مجله مسافرت انگلستان
سال 2006: کسب جایزه بهترین ارتقاء کیفیت خدمات در آلمان
سال 2006: دریافت جایزه بهترین کارگوی خاورمیانه AFIA
سال 2007: دریافت جایزه دارنده بهترین بیزینس کلاس و بهترین کارگو در خاورمیانه
سال 2008: دریافت لوح تقدیر ارتقاء کیفیت پاریس
سال 2010: دریافت لوح تقدیر رضایت مشتریان از سوی خدمات ایمنی و رفاهی

مهماندار هواپیمایی ماهان مقابل هواپیما

سایر اطلاعات هواپیمایی ماهان

  • کد یاتا: W5
  • کد ایکائو: کد ایکائو
  • سال تاسیس: 1371
  • تعداد مقاصد پروازی: 54
  • فرودگاه‌های قطب: فرودگاه کرمان، فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی تهران
  • سایت رسمی: www.mahan.aero

سوالات متداول

قیمت بلیط هواپیما ماهان چقدر است؟ چگونه می توان بلیط هواپیما ارزان ماهان را بخریم؟

قیمت بلیط هواپیما ماهان به فاکتورهای متعددی بستگی داشته که برای مشاهده آن وارد صفحه بلیط هواپیما ماهان شوید تا از طریق تقویم پروازی، لیست قیمت ها را مشاهده کنید. با استفاده از این لیست قیمت ها می توانید ارزانترین بلیط ماهان در یک ماه اینده را رزرو نمایید.    

بلیط هواپیما ماهان را برای چه کلاس هایی می توان رزرو کرد؟ آیا امکان رزرو بلیط از سایت رسپینا با کلاس پروازی دلخواه وجود دارد؟

شما می توانید کلاس بیزینس و یا اکونومی ماهان را برای مسیرهای مختلف رزرو کنید. بدین منظور می توانید از فیلتر نوع کلاس پروازی در صفحه پروازهای مقصد مورد نظر استفاده کرده تا تنها بلیط هواپیمای کلاس های مورد نظر را مشاهده نمایید.

یا امکان حمل حیوان زنده با هواپیمایی ماهان وجود دارد؟ هزینه حمل حیوان چگونه محاسبه می شود؟

بله شما می توانید انواع پرنده اهلی، گربه و سگ را با هواپیما حمل کنید. هزینه آن بر اساس وزن قفس و حیوان و به صورت اضافه بار دریافت می شود.

میزان بار مجاز بلیط هواپیما ماهان چقدر است؟ آیا برای کلاس بیزینس ماهان، بار مجاز مقدار متفاوتی دارد؟  

بار مجاز ماهان برای مسیر داخلی و کلاس بیزینس و اکونومی به ترتیب 30 و 20 کیلوگرم است. این مقدار برای پرواز بیزینس ماهان برای بلیط خارجی 40 و اکونومی 30 کیلوگرم است.

پیگیری رزرو بلیط هواپیما ماهان چگونه امکان پذیر است؟  

به منظور پیگیری رزرو بلیط ماهان می توانید با کارشناسان رسپینا تماس گرفته و هرگونه اطلاعاتی را در مورد بلیط خود از جمله تاخیر پرواز، از آن ها جویا شوید.    

برای پرواز با ماهان ایر در سفرهای داخلی و خارجی باید به کدام ترمینال و کدام فرودگاه برویم؟

در سفرهای خارجی، اگر مبدا تهران است باید به فرودگاه امام خمینی (ره) که در حال حاضر تنها یک ترمینال فعال دارد، بروید. برای سفرهای داخلی از مبدا تهران نیز باید به ترمینال شماره 4 فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید.

آیا امکان چک‌این آنلاین در پروازهای ماهان وجود دارد؟

امکان چک‌این آنلاین در پروازهای داخلی برای مسافران خروجی از فرودگاه کرمان، شیراز، اهواز، زاهدان، قشم، ساری، تهران مهرآباد، بندر عباس، مشهد، خرم‌آباد، ایلام، سیرجان، اصفهان، بجنورد و بم وجود دارد.

آیا می توانم هنگام خرید بلیط هواپیما ماهان، صندلی خود را انتخاب کنم؟

انتخاب صندلی پس از صدور بلیط و در بازه زمانی 24 ساعت مانده به پرواز، در دسترس است. برای انجام این کار به صفحه پذیرش آنلاین وبسایت رسمی ماهان ایر مراجعه نمایید.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا